2026-01-30, 13:46
Medlem
Tar min fjärde spruta med 2,5 till helgen. Gått från 89 till 83 med mounjaro. Kör via receptonline, och får ut större dos och kan klicka fram det jag vill ha. Vilket gör priset bättre. Men de verkar ligga lite högt i månadskostnad. 595 per/månad i sex månader. Ska jag fortsätta efter det så ska jag se mig omkring efter någon som inte har så hög avgift per månad. Tips ?
Citera
2026-02-01, 13:07
Medlem
Tog första sprutan igår. Hur snart kände ni nåt annorlunda? Jag känner ingenting. Hungrig och sugen som vanligt.
Citera
2026-02-01, 13:28
Medlem
Effekt efter ca 6 timmar. Peak är dag 2. God effekt dag 3-5. Avtagande effekt dag 6-7. Detta blir mer tydligt vecka 3-4.
Citera
2026-02-01, 14:07
Medlem
Urbanfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Hejsan,

Jag har läst igenom ett antal sidor i tråden, men blir inte riktigt klok på hur det är bäst att göra. Följande är mina förutsättningar:

* Jag är 193 cm lång, väger f.n. 102 kg, vilket ger bmi. 27,4.
* Tidigare har jag köpt Ozempic online (svart) och använt det med framgång, men det känns nu för osäkert att beställa så.
* Jag vill helst inte sitta med någon onlineläkare och tjata och göra upp bantningsplaner.

Doktera o.s.v kräver BMI över 30 eller några viktrelaterade sjukdomar, vilka jag inte har. Vad jag däremot har är en kropp som inte ser så trevlig ut, vilket min hustru är missnöjd med. Det vågar hon så klart inte säga, men jag märker det...

Kan jag bli godkänd hos Yazen eller vad tror ni är bäst för mig?

Tack på förhand!
Hälsar
Moldavien

Kör digidoktor eller receptonline om du vill slippa krångel. Yazen är dyra och säljer mer kring sitt community, dietister osv.
Citera
2026-02-02, 09:04
Medlem
Tänkte prova, ni som vet hur det funkar hos de olika, är det enbart blodprover/urinprov eller tillkommer det något mer på själva provtagningsbesöket, tex invägning eller något annat, blodtryckstagning?
(Provar via Blodtrycksdoktorn, men det ser kanske liknande ut för övriga också?)
Citera
2026-02-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liss1
Tänkte prova, ni som vet hur det funkar hos de olika, är det enbart blodprover/urinprov eller tillkommer det något mer på själva provtagningsbesöket, tex invägning eller något annat, blodtryckstagning?
(Provar via Blodtrycksdoktorn, men det ser kanske liknande ut för övriga också?)
Foto på dig (via appen), vikt, blodtryck, blodprov, urinprov till börja med. Samt ett ganska så stort frågeformulär.
Citera
2026-02-02, 15:52
Medlem
Jag har blodtrycksdoktorn och skrev bara in vikten själv, behövde inte heller kolla blodtryck. Hos en fysisk mottagning lämnade jag urinprov och blodprov.

Citat:
Citera
2026-02-02, 16:09
Medlem
Tack för svar, ja,jag fick skriva in vikt själv nu såg jag, men ingen kontrollerar den igen på stället man lämnar blodprov på då? Tänkte försöka mig på nån typ av fasta nu nämligen och har inte fått nån återkoppling från Blodtrycksdoktorn så tänkte mest om det är till min nackdel att gå ner några kilo nu före jag startar med medicinen, med risken att vikten då inte stämmer exakt med vad jag angav i formuläret
Senast redigerad av Liss1 2026-02-02 kl. 16:28.
Citera
2026-02-02, 18:01
Medlem
Nä jag behövde inte kontrollera det. Och inte heller blodtryck som sagt. Men det kanske är olika.

Citat:
Tack för svar, ja,jag fick skriva in vikt själv nu såg jag, men ingen kontrollerar den igen på stället man lämnar blodprov på då? Tänkte försöka mig på nån typ av fasta nu nämligen och har inte fått nån återkoppling från Blodtrycksdoktorn så tänkte mest om det är till min nackdel att gå ner några kilo nu före jag startar med medicinen, med risken att vikten då inte stämmer exakt med vad jag angav i formuläret
Citera
2026-02-03, 11:48
Medlem
Jag har månadskostnad på 595 hos receptonline. ( abonnemang i 6 månader) Får större dos och kan klicka mig till min dos, dvs sparar en del pengar på det viset. Men frågan är om någon annan har lägre månadskostnad och man får klicka sin dos ? Tips ?
Citera
2026-02-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemfjant
Hej igen!

Jag började ju på Mj i början på november, tappade ju 8 kg de första 2-3 veckorna och stod sen tvärstill. Nu när det gått ytterligare 8 veckor har jag börjat tappa lite smått igen, 2 kg förra veckan.

Så, jag hamnade rätt snabbt på en platå. Hoppas verkligen att det vänt på riktigt nu och att det fortsätter neråt ett tag innan nästa platå.

Märker inte så mycket skillnad på mina privata kläder men har gått ner en storlek i arbetskläder och känner mig betydligt mer energisk. I övrigt fortfarande helt utan biverkningar.

Började på 120 kg till mina 177 cm, står idag på 109,8 kg. Nästa delmål är att komma under 100 kg innan mars är slut!
Hur går det för dig? Jag är också 177 lång och började på 120 kg. Har tagit min 3e dos, och gått ner 5 kilo ungefär.
Citera
2026-02-05, 19:56
Medlem
På 3.75 mg nu, klickar på 15 x4 mg penna, känns bra, iaf lite frågor

1. Har försökt köpa insulinverktyg på 2 apotek. Det ens hänvisade mig till ett ”större apotek”, då de inte hade sådant i lager. Iaf vad jag undrar är om någon har tips på apotek i Stockholm som kan tänka sig sälja?

(Annars funkar ju nätet)

På det andra apoteket jag besökte bara vägrade dem sälja, trots att det är receptfritt och jag hade en bra förklaring. Sen orkade jag inte gå runt och fråga mer…

2. Har läst att de nya batcherna med kvikpens från Lily saknar den 5:e dosen (golden). Därav undrar jag om någon vet om det finns gamla batcher att köpa fortfarande? Och isf var? Ser man skillnad på dem?

På en 15 mg penna får jag ut ungefär 4 extra/”gratisdoser just nu = ungefär spara minst 2.000 kr på det.

Ligger minus 10-12 kg sedan starten i november nu.

Ha det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in