2026-01-31, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Lawen har inte suttit i någon regering. Skulle vilja veta mer om det där med kaffet. Ställde de sig framför och hindrade SDarna? Eller gick bara själva någon annanstans?
Protester. Att SD hade tillgång till samma utrymmen
Citera
2026-01-31, 17:05
Medlem
Citat:
Lawen har inte suttit i någon regering. Skulle vilja veta mer om det där med kaffet. Ställde de sig framför och hindrade SDarna? Eller gick bara själva någon annanstans?
Just hon satt inte i TIDIGARE Sregeringar. Men har väl lojallitet med partiet? Annars hade hon inte frontats i media som sker nu. Har uppenbart ambitioner framåt. Maktlysten och helt utan skrupler för att ta sig fram och upp till toppen.
Citera
2026-01-31, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Protester. Att SD hade tillgång till samma utrymmen
Men du skrev regeringen. Var det Lawen som protesterade? Förresten, om detta hände var det väl när SD var nya i riksdagen. Lawen var ännu inte där då.
Senast redigerad av IngridBe 2026-01-31 kl. 20:30.
Citera
2026-02-01, 14:23
Medlem
Utfrysning av SDledamöter pågår hela tiden. De är numera så vana att de inte orkar lägga energi på oppositionspartiernas småaktiga utspel och mobbingmentalitet. Som i Lawen Redars uttalanden. (Skämskudde är det när vissa ledamöter vägrar ta i hand efter debatter.) Lawen Redar har väl som alla sossar svurit trohet mot partiet. Och därmed är sanktionerat mobbingbeteendet.
Citera
2026-02-01, 14:58
Medlem
DeValeras avatar
Frågan är vad hon ser sig själv som. Med största sannolikhet som kurd.

Svensk kan hon aldrig bli. Hon är genetiskt sett inte svensk. Hennes kultur, religion, historia är inte heller svensk.

Varför får svenskarna inte vara ett eget folk för vissa av våra utländska "gäster" (kolonisatörer är mer passande ord)?

Hon bär ett svenskt pass, så till medborgarskap, dvs nationaliteten kan hon kalla sig svensk, men hon är inte en etnisk svensk, dvs riktig svensk. Inget ont med det. På samma sätt som jag aldrig kan blir kurd - därför jag inte uppfyller de rekvisit för att vara kurd så uppfyller hon inte de rekvisit för att vara svensk, dansk, kines eller annat.
Citera
2026-02-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Frågan är vad hon ser sig själv som. Med största sannolikhet som kurd.

Svensk kan hon aldrig bli. Hon är genetiskt sett inte svensk. Hennes kultur, religion, historia är inte heller svensk.

Varför får svenskarna inte vara ett eget folk för vissa av våra utländska "gäster" (kolonisatörer är mer passande ord)?

Hon bär ett svenskt pass, så till medborgarskap, dvs nationaliteten kan hon kalla sig svensk, men hon är inte en etnisk svensk, dvs riktig svensk. Inget ont med det. På samma sätt som jag aldrig kan blir kurd - därför jag inte uppfyller de rekvisit för att vara kurd så uppfyller hon inte de rekvisit för att vara svensk, dansk, kines eller annat.

Lawen Redar är förmodligen 50 procent kurd, 50 procent globohomo, och 0 procent svensk. Och jag skämtar inte ens nu. Är man född som kurd, uppvuxen i nåt j-vla mångkulturellt ghetto i Stockholm, sedan gift med en dansk och bosatt halva året i Danmark*, och i princip enbart yrkesverksam inom nationsförnekande socialdemokraterna, då kan Sverige inte vara annat än rätt långt ned på listan över självidentifiering. Hon har aldrig ens fått markkänning i svenska samhället.

*Med andra ord medlem i team Anywheres.
Citera
2026-02-01, 16:04
Medlem
Hon är enligt Wikipedia uppväxt i villa i Vällingby, hon kommer nog från en välintegrerad
familj, som förmodligen gjort den där klassresan som många drömmer om. Om jag får
spekulera, känner inte henne

Som etnisk svensk har jag inga problem med om människor med invandrarbakgrund vill kalla
sig svensk
Citera
2026-02-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Utfrysning av SDledamöter pågår hela tiden. De är numera så vana att de inte orkar lägga energi på oppositionspartiernas småaktiga utspel och mobbingmentalitet. Som i Lawen Redars uttalanden. (Skämskudde är det när vissa ledamöter vägrar ta i hand efter debatter.) Lawen Redar har väl som alla sossar svurit trohet mot partiet. Och därmed är sanktionerat mobbingbeteendet.
Svära trohet? Bara sossar som gör så, eller alla partier? Och därmed sanktionerar man alla partikamraters beteenden? Förr nu och i framtid?
Citera
2026-02-03, 08:34
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boringno14
Varför ska SVT göra det? Vad är det för smaskig final du ser framför dig? Antyder du att Lawen är ansvarig för hedersförtryck?
Nja det jag ville belysa var nog att denna kurdflicka ville leva som Svensk i Sverige, Hederskulturen kickade då in. Tror inte deras 1000 åriga sedvanor ändras på en generation.
Citera
2026-02-03, 08:38
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Kan alla av kurdsläkt rå för detta? Vill Lawens far mörda henne?
Hederskulturen går långt tillbaka, antar att du tänker att den försvinner när man sätter sin for i Sverige, vilket den bevisligen inte gjorde.
Det var omfattande rapportering om Fadime ett bra tag innan hedern han ifatt henne, hon stod till o med o berättade för alla politiker där hon berättade om deras kultur.
Citera
2026-02-03, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Hederskulturen går långt tillbaka, antar att du tänker att den försvinner när man sätter sin for i Sverige, vilket den bevisligen inte gjorde.
Det var omfattande rapportering om Fadime ett bra tag innan hedern han ifatt henne, hon stod till o med o berättade för alla politiker där hon berättade om deras kultur.
Försvinner inte hos alla, men eftersom Lawen hunnit bli 36 år i Sverige utan att drabbas, så är det nog ingen fara med hennes far.
Citera
2026-02-04, 09:11
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Försvinner inte hos alla, men eftersom Lawen hunnit bli 36 år i Sverige utan att drabbas, så är det nog ingen fara med hennes far.
Ja så länge hon inte lever som en Svensk, klarar hon sig menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in