Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Frågan är vad hon ser sig själv som. Med största sannolikhet som kurd.
Svensk kan hon aldrig bli. Hon är genetiskt sett inte svensk. Hennes kultur, religion, historia är inte heller svensk.
Varför får svenskarna inte vara ett eget folk för vissa av våra utländska "gäster" (kolonisatörer är mer passande ord)?
Hon bär ett svenskt pass, så till medborgarskap, dvs nationaliteten kan hon kalla sig svensk, men hon är inte en etnisk svensk, dvs riktig svensk. Inget ont med det. På samma sätt som jag aldrig kan blir kurd - därför jag inte uppfyller de rekvisit för att vara kurd så uppfyller hon inte de rekvisit för att vara svensk, dansk, kines eller annat.
Lawen Redar är förmodligen 50 procent kurd, 50 procent globohomo, och 0 procent svensk. Och jag skämtar inte ens nu. Är man född som kurd, uppvuxen i nåt j-vla mångkulturellt ghetto i Stockholm, sedan gift med en dansk och bosatt halva året i Danmark*, och i princip enbart yrkesverksam inom nationsförnekande socialdemokraterna, då kan Sverige inte vara annat än rätt långt ned på listan över självidentifiering. Hon har aldrig ens fått markkänning i svenska samhället.
*Med andra ord medlem i team Anywheres.