2026-01-30, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Men skulle spanjorerna vara lika glada över att få Lawen som politiker? Kan vara värt kolla om spanjorerna släpper fram invandrarna till att ha maktpositioner eller om de bara är slavar som jobbar i jordbruket.

Ja som svenskar är vi väldigt populära i Spanien för de vet att vi oftast uppför oss. Speciellt svenska kvinnor är enormt populära, så sett är det en god idé att bo och leva i Spanien. Men de är inte lika glada över "svenska" kriminella som ju också gillar Spanien väldigt mycket när det är lite jobbigt att polisen jagar dem här i Sverige.

Jag kan varken bekräfta med att det skulle vara så eller inte vara så. Däremot kan jag bekräfta att spanjorer lever som kristna och väldigt västerländskt. Jag har inte sett en enda invandrare där som lever som slav eller dåligt ens. Deras kläder var dyrare än mina.

Svenskar är inte populära där och ni sköter er alls inte. Vissa har inte ens lärt sig språket och jag är ingen svensk kvinna. För en spanjor så är det inte hårfärgen eller ögonen som är viktiga för att uppfostra hans framtida barn vilket är därför spanjorer aldrig kommer ha en massa blonda generationer som i Sverige även om min pojkvän har väldigt ljusa drag så är han för en kvinna som lever som en kristen, lojal och är utbildad.

Sedan bor inte bara spanjorer i Spanien utan sydamerikaner och sydamerikaner gillar inte utseenden som Katja Nyberg. Deras damer är mycket mer vackra av vad jag har sett både män och kvinnor.

Sen har inte Lawen maktposition utan hon jobbar under Magdalena Andersson som är folkvald av både invandrare och svenskar
Citera
2026-01-30, 09:11
Medlem
JMGLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Jag har många vänner ifrån Afrika och Mellanöstern. Jag har aldrig sett någon tjejkompis leva som Katja Nyberg utan flesta är skötsamma och ordningssamma.

Du menar som nazisten gjorde med Annie Lööf?

Det finns nog inom alla grupper men personligen tycker jag att hon ska kalla sig för svensk då hon har jobbat för att bli kallad svensk med att sköta sig, utbilda sig och är ett föredöme för alla hennes väljare.

Personligen tror jag inte på någon politiker i Sverige men det är också därför jag valde att dejta en spanjor, äta paella istället och leva i Spanien på deltid. Vill inte heller forcera mig på ett folk. I Spanien blev man spanjor över en dag
Du är en sjuk rasist som nedvärderar människor från andra delar av världen med att det är mer värt att vara svensk än att man kommer från någon annat land. Varför är det fult att prata om sitt ursprung om man inte är etnisk svensk??
Citera
2026-01-30, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
Du är en sjuk rasist som nedvärderar människor från andra delar av världen med att det är mer värt att vara svensk än att man kommer från någon annat land. Varför är det fult att prata om sitt ursprung om man inte är etnisk svensk??

Du får vara du vill för mig. Jag skulle inte bry mig. Vart ser du mig förnedra dig? Jag har sagt att jag inte är svensk mer. Jag vill inte heller vara det likt Lawen.
Citera
2026-01-30, 09:15
Medlem
EnCartes avatar
Edit: Svarade fel person först.
Citat:
Det är aktuellt att jämföra dessa två.
Att riskera människors liv eller utsätta människor för fara är mycket värre än att du nu skriver att Lawen kastat skit på andra vilket jag har aldrig hört. Nu är hon ingen politiker jag lyssnar aktivt på så jag är ingen vänsterpolitiker eller åt det hållet men att påstå att Lawen kastat skit på andra är felaktigt för hon är väldigt saklig i sina argument.

Däremot har Katja kastat skit på andra genom att påstå att den som inte sköter sig eller vill bli svensk eller har svenska värderingar hör hemma i Sverige. Tycker hon själv att hon ens har västerländska värderingar?

Hade Katja fått styra Sverige så hade polisen nog blivit bestraffad för att ha tagit fast henne för hennes skyldighet så utöver att ha begått brott så ljuger hon också.

Lawen ljuger väl inte?
Vem vill man ha som politiker om du vill leva fritt och tryggt? Lawen
Frågan är förstås vad som är västerländska och svenska värderingar. Att ta seden dit man kommer, tillhör åtminstone den här kulturen. Att de värderingar som skapats de sista tjugo åren av vänstern, skulle vara några grundläggande för väst, kan jag inte se. Att Lawen säger att hon vill tvångsförflytta människor och tvinga på människor andra kulturer, mot deras vilja är varken västerländskt eller liberalt. utan mer vänstertotalitärt. Då bör hon förstå att det väcker ilska hos andra mot henne. Att hon som icke etnisk svensk vill tvinga på etniska svenskar det, betyder att hon inte anser sig själv vara svensk och inte står på deras sida,

Sen om vi fortsätter med din åsikt om "västerländska värderingar" som det finns en inbyggd konflikt i. Du säger att andra grupper inte behöver ha västerländska värderingar trots att de lever här. Så du verkar anse att det är bara etniska svenskar som ska har det, men andra behöver inte ha det. Då är du förstås inkonsekvent och kanske till och med en rasist mot majoritetsbefolkningen. Du kan inte kräva att en grupp ska ha det, utifrån sin etnicitet och andra inte ska det utifrån sin. Det är förstås hyckleri.

Så du måste välja, att antingen ska alla följa dina "västerländska värderingar", eller så är det ett fritt val. Vad blir ditt svar?
Senast redigerad av EnCarte 2026-01-30 kl. 09:35.
Citera
2026-01-30, 10:21
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbslampan
Jag fattar inte, kan någon förklara?

Folk kommer till Sverige och vill bli svenskar? Varför?
Jag är svensk och har alla attribut som påvisar det från 100 meters avstånd. Men om jag skulle välja, en tanke som inte längre är så främmande, om jag skulle välja att flytta till ett land där jag tydligt kan ses som utlänning. Ta exempelvis Japan.

Varför skulle jag vara så in i helvete sugen att bli japanes? Jag skulle såklart vara svensken som flyttar till Japan och lever i deras land men anpassar mig till deras seder och oskrivna regler för att passa in.
Är det så konstigt?

Och om det skulle flöda in svenskar så skulle jag förutsätta att alla följer dessa logiska omställningar. Om inte så skulle jag direkt berätta att alla svenska personer som inte sköter sig i Japan skulle behöva avlägsnas direkt.
Om en elev i klassen stökar och beter sig illa måste eleven skickas ut från klassrummet så övriga får ro.

Som du beskriver detta så skulle du vara någon form av expat i Japan vilket inte riktigt är frågan. När blir man Japansk eller i detta fall Svensk, än mer viktigt, när blir ens barn och deras barn svenskar? Aldrig?

Om vi i Sverige ska kunna bygga någon form av gemenskap och hålla samhällskontraktet tillsammans måste vi ha gemensamma värderingar, kultur och en stabil bas att stå på tillsammans. De traditionella partierna har inte haft någon som helst plan för detta utan bara öst in folk utan en tanke.
Citera
2026-01-30, 10:23
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är skillnad på att vara svensk medborgare och att vara svensk.
Enklare än såhär är det inte.
Citera
2026-01-30, 10:46
Medlem
Vilka är det som har bedrivit etnonationalism, rasbiologi och mångkultur, samt annan identitetspolitik som splittrat vår samhörighet?

Vilka är det som har lyckats övertyga hela den svenska befolkningen om att vi inte längre lever i och tillhör samma kultur?

Vilka är det som har politiserat och urholkat svenskheten genom att göra kulturen till en ideologi?

Vilka är det som gynnas av att man kan vara svensk utan att vara en del av den svenska kulturen, och att man istället ingår i en mångkulturideologi?

Vilka är det som anser att Lawen Redar inte är del av den svenska kulturen, och att hon baserat på sin etnicitet tillhör en annan kultur, på en helt annan plats i världen, där de har helt andra värderingar, lagar, språk och samhällsstruktur?
Senast redigerad av fehu 2026-01-30 kl. 11:07.
Citera
2026-01-30, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Hon driver alltså en personlig vendetta mot partiet som hon anser inte respekterar henne. Mycket obehagligt. Inte den politiker jag vill ha i någon som helst beslutsfattande position i mitt lands riksdag eller regering. När behovet att försvara sin heder när man upplever sig kränkt är så stark. Det känns mer som ett uttryck för den kurdiska identiteten som hon gärna hänvisar till. När hon samtidigt påstår att hon kämpar för rätten att kalla sig- svensk. Hon ser uppenbart politiken som ett maktmedel. En rätt att forma samhället efter den egna världsbilden . Som att tvångsblanda befolkningen. Bygga sönder villakvarter med utlokaliserade hyreshus. Och stoppa alla politiska yttringar som går emot hennes åsikter. Vore väl bättre att hon återvänder till Kurdistan. De behöver jurister. Eller stannar kvar på andra sidan Öresundsbron. Där hon bor. Kalla sig dansk istället.
Har hon sagt att hon vill stoppa något? Bara inte samarbeta.
Citera
2026-01-30, 13:38
Medlem
Boringno14s avatar
Varför ska SVT göra det? Vad är det för smaskig final du ser framför dig? Antyder du att Lawen är ansvarig för hedersförtryck?
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Kan inte SVT fråga lewan om Fadime, vill minnas att det var en kurdsläkt som levde med hedersförtryck.
Där pappa Kurd mörade Dotter kurd för att hon ville leva som Svensk. Men tja så att vinklingen är glasklar eller hur SVT?
Citera
2026-01-30, 13:45
Medlem
Boringno14s avatar
Har du någon länk till det uttalandet? Nåt annat bevis? Eller försöker du vara ironisk?
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Ironiska är att Lawen Redar ser alla svenskar som smutsiga hundar och att hon har rätt att utrota alla vita människor.
Citera
2026-01-30, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Har hon sagt att hon vill stoppa något? Bara inte samarbeta.
Samarbeta? 😆
Citera
2026-01-30, 17:10
Medlem
KANGFLAKKAs avatar
Citat:
Jag har många vänner ifrån Afrika och Mellanöstern. Jag har aldrig sett någon tjejkompis leva som Katja Nyberg utan flesta är skötsamma och ordningssamma.

Du menar som nazisten gjorde med Annie Lööf?

Det finns nog inom alla grupper men personligen tycker jag att hon ska kalla sig för svensk då hon har jobbat för att bli kallad svensk med att sköta sig, utbilda sig och är ett föredöme för alla hennes väljare.

Personligen tror jag inte på någon politiker i Sverige men det är också därför jag valde att dejta en spanjor, äta paella istället och leva i Spanien på deltid. Vill inte heller forcera mig på ett folk. I Spanien blev man spanjor över en dag
Spanjorerna förslavade och förstörde hela sydamerika och deras arv är ett fult språk och en rasistisk färgskala av mulatter, mestiser, gringos och indios som aldrig lär upphöra. Lawen Redar tänker inte på att även uppblandningen blir skev för alla lär blanda och blandas olika.

Ras och etnicitet är ett nollvärde. Det varken ger eller tar. Men uppenbarligen vill Lawen få hit mer av sådana som ser ut som henne. Det är en linje man ser bland MENA över hela europa och alla undrar varför?

Jag har aldrig tänkt att Kurdistan eller Mosul behöver bli mer vita men jag kanske ska börja tänka som MENA gör i det avseendet.
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbslampan
Vet inte om du ser att jag skriver något som talar emot det du tror är mina åsikter. Läs mitt inlägg med båda ögonen vetja, helst inte kalsonögat.
Försent! Jag har redan runkat åt dina jävla uppkåtande inlägg!!! Skyll inte på mig! Fuck you!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in