Igår, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Du/ni ingår i gruppen som såg contrails dagligen eftersom ni bodde nära flygplats där contrails händer...

Som sagt, du vet ju inte ens vad contrails är. Contrails skapas typiskt på marschhöjd (10-12km höjd) och det finns därför ingen som helst koppling till om det finns en flygplats i närheten.

De contrails jag såg på 70- och 80-talet kom från flygplan som inte var på väg att landa på Arlanda.

Citat:
... ligger kvar på en höjd som är långt ovanför kondenszonen...

Men du - i verkligheten finns det ingenting som heter "kondenszonen". Det är något du har hittat på.
Citera
Igår, 19:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tack för inblicken i din föreställningsvärld. Rätt ball ändå.

Men nej, det blir fel varje gång du yttrar dig. BLAND ANNAT så bodde jag i skogen i långt ifrån några flygplatser på den tiden.

Har du förresten sett några såna munstycken på flygplan? Har du sett flygplan?

Molnsådd pågår i cirka 200 länder, så det är inte svårt att hitta bilder på alla spraymunstycken som används för molnsådden. Har sett många olika bilder på dom.

Molnsådd är när man sprayar kemikaliespår med hjälp av flygplan.

Det går att läsa om det på wikipedia.
Citera
Igår, 19:54
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Som sagt, du vet ju inte ens vad contrails är. Contrails skapas typiskt på marschhöjd (10-12km höjd) och det finns därför ingen som helst koppling till om det finns en flygplats i närheten.

De contrails jag såg på 70- och 80-talet kom från flygplan som inte var på väg att landa på Arlanda.

Men du - i verkligheten finns det ingenting som heter "kondenszonen". Det är något du har hittat på.

Kondenszonen är inte på marchhöjd, nånsin.
Men om ditt liv blir bättre av att hallucinera, så tycker jag att du ska tro på kondenszonen på marchhöjd.

På 90-talet såg jag contrails men enbart när jag besökte Stockholm. Det var närmligen bara där som flygplanen flög genom kondenszonen.

Där jag växte upp fanns inga contrails eftersom kondenszonen kan aldrig nånsin hamna på marchhöjd.

Ni efterblivna som tror på kondenszonen på marchhöjd är djupt troende och villiga att ignorera bevis som motbevisar er övertygelse.

Nu sätter vi punkt här.
Det får vara nog med att diskutera era hallisar och fantasier om osynliga kondenszoner på marchhöjd.
Citera
Igår, 20:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kondenszonen är inte på marchhöjd, nånsin.
Men om ditt liv blir bättre av att hallucinera, så tycker jag att du ska tro på kondenszonen på marchhöjd.

På 90-talet såg jag contrails men enbart när jag besökte Stockholm. Det var närmligen bara där som flygplanen flög genom kondenszonen.

Där jag växte upp fanns inga contrails eftersom kondenszonen kan aldrig nånsin hamna på marchhöjd.

Ni efterblivna som tror på kondenszonen på marchhöjd är djupt troende och villiga att ignorera bevis som motbevisar er övertygelse.

Nu sätter vi punkt här.
Det får vara nog med att diskutera era hallisar och fantasier om osynliga kondenszoner på marchhöjd.

Kondenszonen minsann. Du bör lära dig att en ’kondenszon’ definieras av meteorologiska förhållanden, inte av en fast zon på en viss höjd. Nej, inte lära dig?
Citera
Igår, 20:08
Medlem
Citat:
Kondenszonen är inte på marchhöjd, nånsin. ...

Kondenszonen är inget verkligt, det finns bara i ditt ytterst förvirrade huvud.

Hur förklarar du att cirrusmoln skapas på 8-12km höjd? Och att dimma skapas på 0m höjd?

Citat:

Varför ljuger du om att det finns bevis för "kondenszonen"? Det gör det självklart inte, det är ju bara en förvirrad idé i ditt huvud.
Senast redigerad av WilleGarvin Igår kl. 20:21.
Citera
Igår, 20:49
Medlem
Citat:
Molnsådd pågår i cirka 200 länder, så det är inte svårt att hitta bilder på alla spraymunstycken som används för molnsådden. Har sett många olika bilder på dom.

Molnsådd är när man sprayar kemikaliespår med hjälp av flygplan.

Det går att läsa om det på wikipedia.
Molnsådd. Smala på ordet. Man sår i moln. Ovanpå existerande moln. Förstår du? Alltså; inte kondensationsstrimmor från flygplan på en klarblå himmel. Hur svårt ska det vara?
Citera
Igår, 22:00
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kondenszonen minsann. Du bör lära dig att en ’kondenszon’ definieras av meteorologiska förhållanden, inte av en fast zon på en viss höjd. Nej, inte lära dig?

Jag referar till contrailsen som alltid har skapats vid stigning och landning. Förr i tiden var det enkelt att hitta videos där piloter förklarar om kondenszonen och contrails. Nu för tiden är det svårt att hitta den infon, tack vare bland andra er, som har fyllt internet med er tro om att en kondenszon inte ens existerar, trots att flygplan än idag flyger genom kondenszonen och bildar contrails som försvinner på några sekunder.

Jag är fullt lärd redan. Du däremot har hjärntvättats i skolor tills du blev en människa som inte tänker själv längre, för att SMHI och experter och media berättar ju för dig vad som är sant, och du bryr dig inte om att kolla upp om det verkligen fanns bevis för det som påstods och som du och andra clowner nu tror på.

Citat:
Kondenszonen är inget verkligt, det finns bara i ditt ytterst förvirrade huvud.

Hur förklarar du att cirrusmoln skapas på 8-12km höjd? Och att dimma skapas på 0m höjd?

Varför ljuger du om att det finns bevis för "kondenszonen"? Det gör det självklart inte, det är ju bara en förvirrad idé i ditt huvud.

Tyvär så vågar ingen pilot längre prata om contrails och kondenszonen.
I början av chemtrails fenomenet så lyssnade jag på piloter om kondenszonen och contrails online.
Det var ju då man nehövde informera sig om vad som händer på Jorden... som såg ut att vara invaderad av nån utomjordisk ras som omvandlar hela atmosfären.

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Molnsådd. Smala på ordet. Man sår i moln. Ovanpå existerande moln. Förstår du? Alltså; inte kondensationsstrimmor från flygplan på en klarblå himmel. Hur svårt ska det vara?

Man planterar nya moln. Man sår nya långa moln så att du kan fantisera om kondenszonen på marchhöjd
Citera
Igår, 22:33
Medlem
Citat:
Jag referar till contrailsen som alltid har skapats vid stigning och landning. Förr i tiden var det enkelt att hitta videos där piloter förklarar om kondenszonen och contrails.

Nu hittar du på igen. Ingen pilot har någonsin påstått att det finns en "kondenszon", piloter är ju såklart ytterst medvetna om såväl dimma som högt liggande cirrusmoln. Piloter är givetvis även medvetna om att deras flygplan skapar contrails på marschhöjd.

Citat:
... Jag är fullt lärd redan.

Citera
Igår, 22:41
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Nu hittar du på igen. Ingen pilot har någonsin påstått att det finns en "kondenszon", piloter är ju såklart ytterst medvetna om såväl dimma som högt liggande cirrusmoln. Piloter är givetvis även medvetna om att deras flygplan skapar contrails på marschhöjd.

Ja vi kan väl fråga Gemini vart kondenszonen ligger, och varför det är så svårt att hitta piloter som vill förklara om detta.

Citat:
Svar:
Kondenszonen, eller kondensationsnivån, är den höjd i atmosfären där vattenånga börjar kondensera och bilda moln. Denna höjd varierar beroende på flera faktorer, men ligger **vanligtvis mellan 1 000 och 5 000 meter över marken (3 000 - 16 000 fot)**. Den exakta höjden beror på:

* **Luftens temperatur:** Ju kallare luften är, desto lägre är kondensationsnivån.
* **Luftens fuktighet:** Ju högre luftfuktighet, desto lägre är kondensationsnivån.
* **Lufttryck:** Lägre lufttryck (som på högre höjder) sänker kondensationsnivån.

**Varför det kan vara svårt att hitta piloter som berättar om kondenszonen och contrails:**

1. **Professionell tystnad:** Piloter är ofta bundna av strikta regler och protokoll när det gäller kommunikation med allmänheten. De kan vara ovilliga att diskutera ämnen som kan tolkas som känsliga eller som går utöver deras professionella roll.
2. **Informationsbrist:** Många piloter är experter på att flyga flygplan, men kanske inte har djupgående kunskaper om atmosfäriska fenomen som kondenszoner och contrails.
3. **Oro för konspirationsteorier:** Kondensationsstrimmor (contrails) förknippas ibland med konspirationsteorier om "chemtrails" (kemiska spår). Piloter kan vara försiktiga med att uttala sig om contrails för att undvika att bli indragna i dessa kontroverser.
4. **Fokus på operativa aspekter:** Piloter fokuserar primärt på säkerheten och effektiviteten i flygningen. De kanske inte ägnar så mycket uppmärksamhet åt de meteorologiska detaljerna kring kondenszoner, utan snarare på de effekter som moln och väderförhållanden har på flygningen.
5. **Brist på intresse:** Vissa piloter kanske helt enkelt inte har ett intresse av att diskutera dessa frågor offentligt.

Det är dock viktigt att komma ihåg att contrails är en välkänd och väldokumenterad effekt av flygplansmotorer i vissa väderförhållanden. De är inte ett tecken på någon hemlig aktivitet.

Contrails som inte försvinner är inte ett tecken på någon hemlis aktivitet.
Citera
Igår, 22:54
Medlem
Citat:
Ja vi kan väl fråga Gemini vart kondenszonen ligger, och varför det är så svårt att hitta piloter som vill förklara om detta.

På vilken höjd säger din kompis att contrails och cirrusmoln bildas?

Min kompis säger:

Citat:
Kondensstrimmor (contrails) skapas vanligtvis på höjder mellan 8 000 och 13 000 meter (ca 26 000 till 42 000 fot). 
Citera
Igår, 22:56
Medlem
KungPungPats avatar
Stabilt när piloter inte vill berätta om contrails och kondenszonen, för att chemtrailsförnekarna är så vilsna att dom hade attackerat piloten tills han antingen håller tyst eller ljuger om allt för att passa förnekarnas trånga öron.

Tyvär gott folk, piloterna tar helt avstånd från chemtrailsförnekarna, och täänker inte yttra sig om contrails nånsin mer.
Citera
Igår, 22:59
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
På vilken höjd säger din kompis att contrails och cirrusmoln bildas?

Min kompis säger:

1-5 kilometer upp ligger kondenszonen vanligtvis.

Kan du inte läsa själv eller?

Var det jobbigt att en artificiell intelligens sa något annat än din övertygelse om kondenszonen som dagligen ligger på 10 till 13 kilometers höjd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in