Idag, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag är 40+, och var barn på 80 och 90-talet då ibte en enda unge målade streckmolnen som inte fanns då, innan år 2001.

Kan inte ens föreställa mig vilka bombade pensionärer som inbillat sig att streckmoln syndes överallt även innan år 2001 när tredje världskriget började.
Dom har hallisar och borde söka hjälp, istället för att hävda att yngre vuxna är mer bombas än de pensionärer som halluciberar och som du vet allt om.
Bodde som barn i slutet av 70-talet på en plats där många flygplan (för den tiden) flög över. Låg ofta på rygg i gräset efter hårda bataljer medelst boll (spelade mycket fotboll) och vi barn kollade ofta på moln och berättade vad vi tyckte de såg ut som. Så ja, vi såg k-strimmor av olika slag. Var det helt molnfritt var de smala och försvann ganska fort, var det skyigt var de kvar och bredde ut sig och formade egna moln.
Citera
Idag, 17:46
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Bodde som barn i slutet av 70-talet på en plats där många flygplan (för den tiden) flög över. Låg ofta på rygg i gräset efter hårda bataljer medelst boll (spelade mycket fotboll) och vi barn kollade ofta på moln och berättade vad vi tyckte de såg ut som. Så ja, vi såg k-strimmor av olika slag. Var det helt molnfritt var de smala och försvann ganska fort, var det skyigt var de kvar och bredde ut sig och formade egna moln.
Jag har också tydliga minnen av strimmor efter flygplan på sjuttiotalet.

Har säkert fotografier på dem också.
Citera
Idag, 18:04
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag har också tydliga minnen av strimmor efter flygplan på sjuttiotalet.

Har säkert fotografier på dem också.

Javisst men du kan inte hitta dem annat än i minnet just nu ...
Citera
Idag, 18:07
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Om du menar att jag inte kommer gå igenom gamla fotoalbum och diabilder för att visa för en grupp människor som inte kommer tro på dem ändå så har du helt rätt.
Citera
Idag, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt

Så även du hävdar seriöst att det inte fanns kvarliggande contrails före 2000-talet? Och detta trots att det finns massor med vittnen och att fenomenet finns beskrivet i äldre böcker och på fotografier?

Och på detta grundar du din övertygelse om chemtrails? Jösses jävlar, finns det verkligen människor som du?
Citera
Idag, 18:16
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Hur bombad är man om man inte förstår innebörden av att streckmoln finns beskrivet i äldre böcker och finns med på fotografier från så tidigt som 40-talet.

Böcker och fotografier har knappast hallisar...

Beskrivet i gamla böcker betyder inte att dom nånsin sett det sällsynta fenomenet.
Dom är lika troende som dig om en bok som hävdar nånting blir sanning trots avsaknades av bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73

Jo jag förstår att du växte upp vid nån flygplats vilket gjorde att du så streck hela dagarna, och alla streck dunstade... tills år 2001 när strecken började ligga kvar.

I ditt huvud är det nu en gröt där du har sett kvarliggande streck sen 70-talet, och alla andra har missat det som du bevittnade, enligt dig själv.

Rimligtvis så borde du få hjälp mentalt för dina inbillningar.
Citera
Idag, 18:21
Medlem
Citat:
Beskrivet i gamla böcker betyder inte att dom nånsin sett det sällsynta fenomenet.

Va? Jo självklart betyder det exakt det. Fenomentet finns beskrivet i meteorogiska böcker som är skrivna av meteorologer som har som jobb att studera moln inklusive contrails. Självklart skulle man inte skriva om en molntyp som man inte hade studerat.

Därtill har vi ju även äldre fotografier och filmer. Och vittnesmål.

Citat:
... I ditt huvud är det nu en gröt där du har sett kvarliggande streck sen 70-talet, och alla andra har missat det som du bevittnade, enligt dig själv.

Nej ditt jon. Alla andra har inte missat det som han bevittnade. Jag bevittnade exakt samma sak.
Senast redigerad av WilleGarvin Idag kl. 18:24.
Citera
Idag, 18:23
Medlem
Citat:
Dom är lika troende som dig om en bok som hävdar nånting blir sanning trots avsaknades av bevis.

Jo jag förstår att du växte upp vid nån flygplats vilket gjorde att du så streck hela dagarna, och alla streck dunstade... tills år 2001 när strecken började ligga kvar.

I ditt huvud är det nu en gröt där du har sett kvarliggande streck sen 70-talet, och alla andra har missat det som du bevittnade, enligt dig själv.

Rimligtvis så borde du få hjälp mentalt för dina inbillningar.
Nej, inte nära en flygplats. Läser du illa eller förstår du inget? Alla vi barn såg detta, ibland försvann de, ibland stannade de kvar och bredde ut sig, förtunnades och blev slöjmoln. Av allt du skriver borde psyk stänga ner dina datoråtkomster omeddelbart och höja medicineringen.
Citera
Idag, 18:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag är 40+, och var barn på 80 och 90-talet då ibte en enda unge målade streckmolnen som inte fanns då, innan år 2001.

Kan inte ens föreställa mig vilka bombade pensionärer som inbillat sig att streckmoln syndes överallt även innan år 2001 när tredje världskriget började.
Dom har hallisar och borde söka hjälp, istället för att hävda att yngre vuxna är mer bombas än de pensionärer som halluciberar och som du vet allt om.

Målade streckmoln….

Det var färre flygplan förut, men kondensstrimmorna såg- och betedde sig exakt likadant.

Eftersom det går att identifiera alla plan som alstrar ’sträck’, tänker du de har speciella separata sträckmunstycken eller är det nåt de blandat i bränslet? Hur hänger din värld ihop över huvud taget? Genuint nyfiken.
Citera
Idag, 18:50
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Om du menar att jag inte kommer gå igenom gamla fotoalbum och diabilder för att visa för en grupp människor som inte kommer tro på dem ändå så har du helt rätt.

Men kul minnesbilder och grattis till att du har dem och berättar ur minnet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in