2026-01-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
De gjorde ju slut massor av gånger innan de gifte sig. Tom så att de fick ordna ett PR-reportage för att tala om hur kära de var. Hittade inte den artikeln men en annan från expressen där det står att de gjorde slut 3 gånger.

"Under 2012 skrev dessutom Expressen att det stormat i parets relation och de ska ha gjort slut och tagit tillbaka varandra hela tre gånger"

Så jag har tyckt att det varit bra att de lyckats klara sitt äktenskap och föda så många barn ihop utan att gå i sär. Men nu undrar jag om det var så lyckat. Hur kunde kungaparet godkänna henne?? Ingen som helst utbildning, bara utvik och "jobb" som möjlig eskort??

Tror de blev imponerade av Project Playground som skulle visa en annan sida av Sofia.
Sedan trodde de väl på allvar att hon pluggat "redovisning med inriktning på affärsutveckling" på denna skola i New York. Bara det är långsökt, då amerikansk och svensk redovisning är två helt olika system och då hon varken skulle kunna använda kunskaperna Sverige eller i USA där hon saknar arbetstillstånd.

Kungaparet hade gått med på att både Victoria och Madeleine gifte sig med "ofrälse". Klart att de var tvungna att låta Carl Philip få sin önskan uppfylld, fast de måste ha tvekat.

Nu gillar jag Victoria och att hon fick sin Daniel men undrar hur det hade sett ut om hon gift sig med tex. Haakon av Norge, Felipe av Spanien eller någon annan kronprins. Då kanske vårt kungapar hade jublat men Victoria själv hade aldrig fått tronen. Tänker om en kronprins gifter sig med en kronprinsessa från ett annat land. Undrar vem som skulle få släppa sin tron i det äktenskapet?

Ponera att Victoria hade givit upp den svenska tronen och flyttat till Haakon i Norge istället. Då hade Carl-Philip och Sofia blivit nästa svenska kungapar. Så vi har kanske en hel del att tacka Daniel för.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-31 kl. 20:10.
Citera
2026-01-31, 20:12
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tror de blev imponerade av Project Playground som skulle visa en annan sida av Sofia.
Sedan trodde de väl på allvar att hon pluggat "redovisning med inriktning på affärsutveckling" på denna skola i New York. Bara det är långsökt, då amerikansk och svensk redovisning är två helt olika system och då hon varken skulle kunna använda kunskaperna Sverige eller i USA där hon saknar arbetstillstånd.

Kungaparet hade gått med på att både Victoria och Madeleine gifte sig med "ofrälse". Klart att de var tvungna att låta Carl Philip få sin önskan uppfylld, fast de måste ha tvekat.

Nu gillar jag Victoria och att hon fick sin Daniel men undrar hur det hade sett ut om hon gift sig med tex. Haakon av Norge, Felipe av Spanien eller någon annan kronprins. Då kanske vårt kungapar hade jublat men Victoria själv hade aldrig fått tronen. Tänker om en kronprins gifter sig med en kronprinsessa från ett annat land. Undrar vem som skulle få släppa sin tron i det äktenskapet?

Ponera att Victoria hade givit upp den svenska tronen och flyttat till Haakon i Norge istället. Då hade Carl-Philip och Sofia blivit nästa svenska kungapar. Så vi har kanske en hel del att tacka Daniel för.

Hade varit en mardröm att ha eskorten som drottning, det är illa nog redan som det är.
Citera
2026-01-31, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är kungen som godkänt att hon blev prinsessa och, inte minst, han gav henne även titeln Kunglig höghet. Kungen är den som är högst ansvarig för denna pinsamhet. Hans svaghet och dåliga omdöme är orsaken till att vi har en rikssköka i kungahuset.
Jo i slutändan är det ju så!
Men det är verkligen inte kungen som granskar henne och hennes bakgrund!
Kungen kanske ändå kände sympati för Sofia , hon påminde honom om vissa saker , han har ju umgåtts med en del flickor av "Soffans" kaliber genom åren!
Citera
2026-01-31, 20:37
Medlem
Citat:

Sofia sexualiserade de där unga flickorna i Project Playground. Hon anordnade en bikinitävling för dem i något billigt tv program. Med tanke på hur fattiga flickorna är, och hur utsatta de är i ett land som har en av världens högsta antal sexualbrott och våldtäkter, det beskrivs som en pandemi. Jag minns fotot på flickorna, alldeles för unga och i trånga små bikinis. Totalt osmakligt och oansvarigt.

Jag hoppas att hon inte lät Epstein få tillgång till de fattiga sydafrikanska flickorna på Project Playground.
Citera
2026-01-31, 20:52
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Vad kan man vänta sig från knarkare?
Kanske. Vad kan man vänta sig då? Knark skulle förklara allt. Ett rus, inte en slump.

I Epstein-materialet snackas det ju om listor med exakt allt möjligt: kokain, MDMA, ketamin, GHB och gräs 💊🍾😵‍💫

Då är det inte konstigt att Sofia dyker upp i Jeffrey Epsteins pedonätverk, Barbro Ehnbom och hennes koppleri-nätverk, Sean “Diddy” Combs-kretsen och Sofias yogalärares sex-grupp... samtidigt 🔞🔥

När folk går på grejer försvinner gränserna. Olika fester, samma knark och samma folk.

I det nya Epstein-materialet står det dessutom att billiga utbildningar användes som betalning och som sätt att ordna visum, samt att Epstein betalade 30 000 “massager” (8 per dag) à 200–300 dollar styck — m.a.o. inte kontanter rakt av.
Senast redigerad av becko 2026-01-31 kl. 20:58.
Citera
2026-01-31, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nywa
På kungahusets hemsida, i biografin om Carl Philip, står det följande:

"2006 fortsatte Prinsen sina designstudier i USA, bland annat med en praktikperiod vid National Geographic Society i Washington D.C. Våren 2007 läste Prinsen vidare vid designskolan Rhode Island School of Design i USA."

tror vi det finns någon chans att Sofia och Carl Philip kopplades ihop via Barbro/Epstein redan då?

https://www.kungahuset.se/kungl.-huset/h.k.h.-prins-carl-philip
scrolla ner till biografi, sedan rubriken studier i design.

Tror inte det. Prinsen gick i skolan ganska långt bort från New York och det var väl just där Barbro verkade? Prinsen hade nog inte kommit i kontakt med Barbro.
Citera
2026-01-31, 21:12
Medlem
Citat:
Sofia sexualiserade de där unga flickorna i Project Playground. Hon anordnade en bikinitävling för dem i något billigt tv program. Med tanke på hur fattiga flickorna är, och hur utsatta de är i ett land som har en av världens högsta antal sexualbrott och våldtäkter, det beskrivs som en pandemi. Jag minns fotot på flickorna, alldeles för unga och i trånga små bikinis. Totalt osmakligt och oansvarigt.

Jag hoppas att hon inte lät Epstein få tillgång till de fattiga sydafrikanska flickorna på Project Playground.

Jag har aldrig riktigt trott på detta projekt men vet att det förekommer insamlingar.

Det du beskriver om bikinitävlingar låter helt galet, vansinnigt. Hur är den människan funtad som kommer på en sådan vanvettig idé? Var någonstans hittade du dessa uppgifter?
Citera
2026-01-31, 21:16
Medlem
Citat:
Tror inte det. Prinsen gick i skolan ganska långt bort från New York och det var väl just där Barbro verkade? Prinsen hade nog inte kommit i kontakt med Barbro.

mellan washington D.C och new york city tar det ca 4 timmar med bil, säkert halva tiden med tåg. från rhode island tar det ungefär 2 timmar med bil. det är inte "ganska långt bort", många veckopendlar tex.
Citera
2026-01-31, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Ur Epstein-dumpen. Har det här brevet varit uppe i tråden tidigare?

En uppgiftslämnare som känner Barbro Ehnbom privat försöker varsko de amerikanska myndigheterna:

Sofia omnämns som mjukporrstjärna. Har Sofia gjort mer än bara utvik och eskortjobb eller har uppgiftslämnaren bara råkat uttrycka sig klantigt?

Om det var Barbro som introducerade C-P och Sofia för varandra kan de ha träffats tidigare än vad som medgetts officiellt av hovet.
Tror inte brevet har varit på tal i tråden, enstaka antaganden i den vägen har synts.
Då skulle Barbro Ehnbom ha presenterat CP för Sofia i USA, i sin roll som nätverkare. Han blir ”trollbunden” som någon skrev, access rätt in i kungahuset för BBB. (Deras ”stormiga förhållande” 2012 - var ett tillfälligt avbrott en ursäkt för att åka till USA?)
Allt dokumenteras, vilket iofs är underligt, det rör sig om ljusskygga aktiviteter. För att kunna användas vid utpressning?
Inte många som tror på självmordet i fängelset.
Citera
2026-01-31, 21:40
Medlem
Jag måste tillstå att det som kommit ut om Mette-Marit slår det som kommit ut om vår egen höghet.
Mette-Marit har alltså varit nära vän med Epstein under flera år i egenskap av (uttråkad?) norsk prinsessa och prinsgemål.

Du är väldigt charmig, vet du”, skrev hon i ett mejl den 13 november 2012 enligt Aftenposten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wr85QL/mette-marit-till-epstein-mejlade-om-nakenbilder

Saxat: QUOTE/"Den norska kronprinsessan nämns hundratals gånger i de nysläppta dokumenten.

I de långa mejlväxlingarna skriver hon bland annat att hon inte behöver droger, att Paris är en bra stad för otrohet och att hon befinner sig på tråkiga fester.

”Kom och rädda oss! Jag håller på att dö av tristess här”.

I dokumenten framkommer även att Epstein 2014 ska ha betalat 20 000 dollar till Mette-Marit i vad som beskrivs som en fastighetsaffär, skriver VG.

I en mejlkonversation 2011 ställer finansmannen Boris Nikolic en fråga till Epstein om Mette-Marit.

”Vad hände med Mette nu?? Vill hon bära ditt barn? ”, skriver Nikolic.

”mette is a mess”, svarar Epstein."/UNQUOTE

Jenny Alexandersson i AB skriver: "

QUOTE/"De mejlade varandra vid jul, födelsedagar och till vardags. De gav varandra komplimanger och boktips. De skämtade med varandra och gjorde upp planer för att ses. Mette-Marit skrev en dikt till Epstein och han skickade blommor till henne."

"Han kallade henne konsekvent för ”Mette”. Hon skrev: ”Du får mig alltid att le. För du kittlar min hjärna”. /UNQUOTE

Undrar vad Haakon tänker. Detta är så pinsamt så det är inte klokt. Skulle gärna vilja se den dikt Mette hade totat ihop till Epsteins ära.

Sofia och Mette-Marit. Undrar om det finns fler Epstein-tjejer bland kungahusen. Kunde ha tänkt mig den äventyrliga engelska Fergie under tidigare år.

Nu måste Harald vara helt uppe i limningen. Borde banka käppen i bordet eller i "rompa" på Mette. Återstår bara han och Sonja som inte är direkt inblandade i någon form av skandal i norska kungahuset?
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-31 kl. 21:53.
Citera
2026-01-31, 21:53
Medlem
Citat:

Har du källa på ditt påstående?
Citera
2026-01-31, 21:55
Medlem
Finns det någon risk att Epstein är far till något av prinsen och prinsessans barn tro? Vore jäkligt sjukt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in