2026-01-30, 23:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Rensa inkorgen!

Gjort!
Citera
2026-01-31, 07:38
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Han är inte smart nog att begripa en sån sak så försök inte ens.
Ni säljer spelare till Superettan.

Grönvita Mellanmjölks-Solna.
Citera
2026-01-31, 09:16
Medlem
Teus avatar
Har svårt att se hur plastapa skulle kunna utmana om topp 3 i år med truppen dom förfogar över. Blir väl RoddBull och Kalifatet som gör upp om det.
Citera
2026-01-31, 09:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ni säljer spelare till Superettan.

Grönvita Mellanmjölks-Solna.
En av våra akademispelare håller transferrekordet i Premier League. Sitt ner i båten innan du drunknar.
Citera
2026-01-31, 09:57
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vet inte om han är bäst rent generellt i Allsvenskan, men han är helt klart den mest elegante spelaren i serien. Förmodligen det närmaste vi kommer ren konst i Allsvenskan.

Grejen med Lundgren är att han kan få andra spelare att se väldigt bra ut. Av den anledningen är han extremt viktig och värdefull för GAIS.

Ahl Holmström fick kontrakt i 2 Bundesliga i princip pga Lundgren. Axel Henriksson blev såld till Championchip av samma anledning. Diabate vann skytteligan och säljs kanske snart.

De två förstnämnda har tokfloppat i sina nya klubbar och jag tror samma sak om Diabate (om han nu bli såld). På samma sätt tror jag även att den nya GAIS-anfallaren Salter blir succé (och kan säljas) bara Lundgren är kvar.

Om ryktena om Saudiarabien stämmer unnar man ju Lundgren det. Han har knappast tjänat några pengar alls på sin fotboll själv. Men räddat GAIS ekonomiskt och gjort så att andra fått fina och välbetalda utlandskarriärer.
Citera
2026-01-31, 10:16
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
En av våra akademispelare håller transferrekordet i Premier League. Sitt ner i båten innan du drunknar.
Ja?

Tidigare sålde ni till Bundesliga och nu säljer ni till Superettan.
Citera
2026-01-31, 10:21
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Om ryktena om Saudiarabien stämmer unnar man ju Lundgren det. Han har knappast tjänat några pengar alls på sin fotboll själv. Men räddat GAIS ekonomiskt och gjort så att andra fått fina och välbetalda utlandskarriärer.

Unnar Gurra precis allt, men man ska ha i åtanke att pengar nödvändigtvis inte är hans primära drivkraft. Det framkom i en lång artikel om honom i GP att hans far är relativt förmögen (och till åren), vilket innebär att även Gurra blir det en dag. Men visst kan det finnas en vilja att dra in stora pengar för egen maskin. Dock tror jag att en sportslig utmaning är av större intresse i så fall, och dit räknas nog knappast spel i Saudiarabien (eller i Malmö för den delen).
Citera
2026-01-31, 11:13
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Va?! Det är ju du som inte förstår.

FÖRUT hade Hammarby inte pengar så DÅ måste man sälja.

GAIS har pengar NU tillräckligt för att INTE behöva sälja så de hade kunnat säga Nej för att trissa upp priset. Jag gav dig ju länk.
Det här blir mitt sista svar. Om GAIS hade pengar för att kunna nobba budet och få bättre betalt tror du inte att de hade gjort det? Eller har du bättre koll på deras situation än de själva? Sysslar de med välgörenhet månne? Det här är ju Lunkonomy 101.

Det logiska resonemanget bevisar mer än någon länk gör. Det var det om det.
Lunkan, autodidakt extraordinaire.
Citera
2026-01-31, 11:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Silas Andersson som inte skulle säljas för under 300 "Häckenmiljoner" vill Köln köpa för 42 miljoner (inklusive bonusar då).

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/hacken-nobbar-bud-pa-silas-andersen/
Citera
2026-01-31, 11:45
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Har svårt att se hur plastapa skulle kunna utmana om topp 3 i år med truppen dom förfogar över. Blir väl RoddBull och Kalifatet som gör upp om det.
Ikaros glömmer alla?
Citera
2026-01-31, 11:53
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Grejen med Lundgren är att han kan få andra spelare att se väldigt bra ut. Av den anledningen är han extremt viktig och värdefull för GAIS.

Ahl Holmström fick kontrakt i 2 Bundesliga i princip pga Lundgren. Axel Henriksson blev såld till Championchip av samma anledning. Diabate vann skytteligan och säljs kanske snart.

De två förstnämnda har tokfloppat i sina nya klubbar och jag tror samma sak om Diabate (om han nu bli såld). På samma sätt tror jag även att den nya GAIS-anfallaren Salter blir succé (och kan säljas) bara Lundgren är kvar.

Spot on.

Exakt detta som gör att jag säger att vi åker ur direkt om Lundgren försvinner. Det får absolut inte hända.
Skulle gå så långt att säga att Lundgren är viktigare än Fidde.
Citera
2026-01-31, 12:14
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Unnar Gurra precis allt, men man ska ha i åtanke att pengar nödvändigtvis inte är hans primära drivkraft. Det framkom i en lång artikel om honom i GP att hans far är relativt förmögen (och till åren), vilket innebär att även Gurra blir det en dag. Men visst kan det finnas en vilja att dra in stora pengar för egen maskin. Dock tror jag att en sportslig utmaning är av större intresse i så fall, och dit räknas nog knappast spel i Saudiarabien (eller i Malmö för den delen).

Jag kan för lite om Gustav Lundgren privat. Men hans far drev bion i Kungsbacka och sålde den? Pappan fick säkert en del pengar, men kan inte varit några gigantiska belopp (bransch i nedgång sedan decennier).

Visst är farsan gammal och kanske rik, men har inte Gustav Lundgren väldigt många syskon? I någon GP artikel stod det att han hade sex stycken. Många som ska dela på det i så fall.

Jag tror aldrig att han går till ett lag inom Sverige. Men om Saudiarabien kommer o knackar på dörren så har alla ett pris även Gustav Lundgren.

Han har ju i princip bara kunnat leva på fotboll de senaste 3-4 åren.
Senast redigerad av Kapten Klänning 2026-01-31 kl. 12:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in