Citat:
Ursprungligen postat av
Mr. Majestyk
Unnar Gurra precis allt, men man ska ha i åtanke att pengar nödvändigtvis inte är hans primära drivkraft. Det framkom i en lång artikel om honom i GP att hans far är relativt förmögen (och till åren), vilket innebär att även Gurra blir det en dag. Men visst kan det finnas en vilja att dra in stora pengar för egen maskin. Dock tror jag att en sportslig utmaning är av större intresse i så fall, och dit räknas nog knappast spel i Saudiarabien (eller i Malmö för den delen).
Jag kan för lite om Gustav Lundgren privat. Men hans far drev bion i Kungsbacka och sålde den? Pappan fick säkert en del pengar, men kan inte varit några gigantiska belopp (bransch i nedgång sedan decennier).
Visst är farsan gammal och kanske rik, men har inte Gustav Lundgren väldigt många syskon? I någon GP artikel stod det att han hade sex stycken. Många som ska dela på det i så fall.
Jag tror aldrig att han går till ett lag inom Sverige. Men om Saudiarabien kommer o knackar på dörren så har alla ett pris även Gustav Lundgren.
Han har ju i princip bara kunnat leva på fotboll de senaste 3-4 åren.