2026-01-09, 17:49
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ja skönt att du och ”experterna” från skvallerpressen ligger på samma nivå
Solna har ingen tränare, inga pengar och ingen ersättare till Salétros.

Det blir ingen toppstrid för lilla Solna i år.
Citera
2026-01-09, 18:00
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Ja man kan ju såklart nyansera. Men det har något att vara efterklok med oddsen för 2025 ändå. Personligen hade jag spelat Mjällby som vinnare istället.

Jag pratade inte om resultatet för 2025 och så läste jag inte Lunkas inlägg heller.

Poängen var att det inte finns något absolut motsatsförhållande i att ett lag har lägre odds på att vinna serien trots att de i ett väntat utfall förväntas hamna efter i tabellen.

Jag tror som sagt varken att AIK eller atleterna vinner guld 2026 men om någon av dessa får fullträff och går hela vägen så säger magkänslan att det laget skulle vara gnaget 9 gånger av 10. Minst. Med det sagt gissar jag att oddsen att Gais hamnar före i tabellen är till deras fördel.

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Att tippa något med säkerhet redan nu är idiotiskt ja, och det tror jag inte att Skarparattarn gör heller. Men det är ju intressant underlag för diskussion, och iom att detta är ett forum för diskusioner så...

Taget även om jag skulle säga typ 4-5:a om det går bra och 9-14 om det går sämre. Jag tror verkligen att en mljlig bottenstrid finns i kortleken för Aik även om en viktad gissning är 6-8.

*edit*
Disclaimer är att förutsättningarna kan se annorunda ut i mars så klart...både på gott och ont.

Vem har pratat om säkerhet? Allsvenskan kan man oftast inte tippa med säkerhet förrän 29:e omgången tidigast.

Skoj såklart att även du numera gillar att spekulera utifrån rådande förutsättningar (något du idiotförklarade mig och trazke för när det begav sig). Jag har ett minne som en jävla elefant.

Gissar att en orsak kan vara att vraks förutsättningar inför säsongen ser bättre ut i år och att ni inte stänger bokslutet med typ 20 mkr i kassan eller vad det var.
Citera
2026-01-09, 18:01
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Klar för Santader för 25 miljoner kr så AIK var nog aldrig på tapeten.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/aik-gar-bet-pa-guliasjvili
Har inte det varit genomgående för de spelare som gnaget ryktats titta på de senaste året? Att majoriteten av dem är långt utanför deras ekonomiska muskler?

Undrar om gnaget verkligen missat att priserna på kvalitet stigit enormt de senaste 1-2 åren?
Citera
2026-01-09, 18:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Skoj såklart att även du numera gillar att spekulera utifrån rådande förutsättningar (något du idiotförklarade mig och trazke för när det begav sig). Jag har ett minne som en jävla elefant.

Gissar att en orsak kan vara att vraks förutsättningar inför säsongen ser bättre ut i år och att ni inte stänger bokslutet med typ 20 mkr i kassan eller vad det var.
Är det något du undrar över så är det bättre att citera det, så det inte blir så jävla fel för dig varje gång.
Tex när du påstått att jag sagt att Bajen sålt för en halv miljard, eller att Bajen skulle vunnit någon försäljningsallsvenskan 3 år på raken osv osv. Svårt att citera sådant när dessa citat inte finns...

Säger man "halmdocka" så blir du butt hurt, men du måste förstå att......
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-01-09 kl. 18:51.
Citera
2026-01-09, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vad för intervju? Trycka upp priset genom att mörka saker tror jag inte alls på men sportchef-lingot ”vi är nöjda med truppen” standardsvar #1.
Han var med på länk från Årsta i studio Allsvenskan.
Citera
2026-01-09, 19:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Han var med på länk från Årsta i studio Allsvenskan.
https://www.youtube.com/watch?v=zQmMRnfwQV0&t=1094s

Det är första gången jag köper "Vi är nöjda med truppen" redan innan fönstret öppnat. Det som oroar är om någon mer lämnar, för då finns det stor chans att man inte längre "är nöjd med truppen".

Intervjun med Berglund i morse rekommenderas starkt. Vilket jävla gäng vi har på kontoret nu.
https://www.youtube.com/live/b6LieBXKY_4?si=wAzGsxf6LYNgPaKn
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-01-09 kl. 19:38.
Citera
2026-01-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
https://www.youtube.com/watch?v=zQmMRnfwQV0&t=1094s

Det är första gången jag köper "Vi är nöjda med truppen" redan innan fönstret öppnat. Det som oroar är om någon mer lämnar, för då finns det stor chans att man inte längre "är nöjd med truppen".

Intervjun med Berglund i morse rekommenderas starkt. Vilket jävla gäng vi har på kontoret nu.
https://www.youtube.com/live/b6LieBXKY_4?si=wAzGsxf6LYNgPaKn
Håller med och hade det funnits Sm guld till bästa kontor hade guldet redan varit på Södermalm.
Alla har ett pris och lyssnar man på båda så vet dom vad dom ska säga för att om ni är intresserade så öppna plånkan och då inte myntfacket. 😄
Men det är bra när vi har en ekonomisk situation som vi inte har haft tidigare.
Mycket vill ha mer .💚🤍
Citera
2026-01-09, 23:34
Medlem
Verkar som att GAIS accepterar budet på Amin Boudri från Los Angeles FC enligt GP.
32,5 miljoner blir GAIS dyraste försäljning någonsin om det blir klart.
Citera
2026-01-10, 03:30
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Verkar som att GAIS accepterar budet på Amin Boudri från Los Angeles FC enligt GP.
32,5 miljoner blir GAIS dyraste försäljning någonsin om det blir klart.

Trist att han väljer att gå till MLS som 21 åring….
Citera
2026-01-10, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Trist att han väljer att gå till MLS som 21 åring….
Ja, lite tråkigt. Hade nog varit bättre för hans fortsatta karriär att gå till en bättre europeisk liga.
Citera
2026-01-10, 09:08
Medlem
Gvasalias avatar
PrestationsKuItur skrev:
🚨 💣 Bosse har synts på bild med Bleon Kurtulus. Vi har vunnit den dragkampen.
https://imgur.com/a/EQnRwxz
Citera
2026-01-10, 10:40
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja, lite tråkigt. Hade nog varit bättre för hans fortsatta karriär att gå till en bättre europeisk liga.
Och jag som tyckte det var trist att Herman Johansson gick till MLS, med en fot i landslaget så är det fel steg, men där kan jag i alla fall förstå att åldern gör det svårare. Boudri borde verkligen kunna hitta nått bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in