2026-07-04, 18:15
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ja men han kommer 100% sura om han inte får flytts till en topp-5 liga så det är knappast en kulle att dö för.

Bjerkebo kan man nog neka om det kommer till kritan.
Han klarar nog säsongen ut i klubben som gjort honom stor utan att gå under. Rätt bud (200 miljoner+) så kan han säljas nu och släppas efter guldet.
Citera
2026-07-04, 19:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den moderna fotbollen. Chansen till ett superhistoriskt första guld med Ure som skytteligavinnare, supportrarna tänker på att "casha in".
Tycker du borde förstått vid det här laget att det är så fotbollen funkar i en blåbärsliga. När någon står ut och de stora lagen blir intresserade, så är det väldigt vanskligt att stå i vägen för drömkontrakt.

Dra MDMF kortet, men fenomenet är knappast något nytt.
Citera
2026-07-05, 11:46
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Som vanligt är alla Djurgårdens nyförvärv dundersuccéer innan bläcket på kontraktet torkat.

Gäsp.
Det vet du bror 😀
Citera
2026-07-05, 13:22
Medlem
GAIS på väg att värva mittback från Varberg.
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/uppgifter-gais-nara-att-varva-tellgren

Vi behöver ingen ny mittback men det kanske ligger något i ryktet med att AIK försöker värva Ågren, alternativt att Anes är på väg till någon utländskt klubb.
Citera
2026-07-05, 13:58
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Gåtan fick en snabb lösning…
https://x.com/paulsenspenis/status/2073007873085358414?s=46
Om han är född 07 så fyller han 12 2019, då är han idag 19. Avdelningen teknisk matematik. Eller missar jag något uppenbart?
Citera
2026-07-05, 13:59
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Hittar inte den posten nu, men någon skrev om Aikintresse för Herve Matthys 30.
Följer det verkligen AIKs strategi?
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aik-visar-intresse-for-belgisk-back-kontakt-tagen/
Du vet lika lite om AIKs strategi som du påstår att andra vet om hammarbys
Citera
2026-07-05, 14:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den moderna fotbollen. Chansen till ett superhistoriskt första guld med Ure som skytteligavinnare, supportrarna tänker på att "casha in". Man ser aldrig det i länder där den moderna fotbollen inte tagit över helt, som i England eller Skottland. I England blev det raseri från supportrarna när den moderne Kim Hellberg släppte en "egen" häromdagen. Han kanske inte platsade i startelvan, men han är vår kille och förtjänar nytt kontrakt.

Det är verkligen en bedrövligt tråkig utveckling när supportrar resonerar som finansdirektörer, men det räcker ju att läsa vad somliga flashbackare som ser sig själva som die hard-fans skriver, det mesta handlar om kronor och ören och alla försöker framstå som om de utbildats på fotbollshandelshögskolan.

Om Ure är professionell så har han inget emot att vänta tills säsongen är över, förhoppningsvis med ett historiskt SM-guld för Sirius och en skytteligaseger för egen del, vilket bara bygger hans personliga varumärke ännu starkare (för att fortsätta prata i businesstermer).
Citera
2026-07-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Du vet lika lite om AIKs strategi som du påstår att andra vet om hammarbys
Jasså. Du fortsätter med korkade/lögnpåståenden, nu två i samma mening.
I stort sett var ju Aiks strategi en kopia av Hammarbys. Köpa utvecklingsbara unga för att tjäna pengar på men direkt ni fått in pengar köper ni en gamling

Vad har jag påstått att andra vet om Hammarby??
Det är ju massor ni INTE vet...
Citera
2026-07-05, 19:52
Medlem
Citat:
I stort sett var ju Aiks strategi en kopia av Hammarbys. Köpa utvecklingsbara unga för att tjäna pengar på men direkt ni fått in pengar köper ni en gamling

Du får det allt låta som att Hammarby var först i världen med den strategin. Hammarbys bästa spelare är ju förövrigt en gamling.
Citera
2026-07-05, 20:40
Medlem
ardagulers avatar
Citat:

Vad är lögnen? Du fattar inte AIKs strategi och du älskar att påtala att folk inte förstår hammarbys.

AIK har högst andel speltid för U21, U20, U19 och U18-spelare. Att värva en 30-årig bosman för att ersätta skadade 27-åringen Cissé eller 25-åriga mittfältaren Csongvai i backlinjen kommer inte ändra på det.
Citera
2026-07-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
du älskar att påtala att folk inte förstår hammarbys.
Jasså. Det jag brukar göra är att påtala att folk är idiote då - även en del Hammarbyare - inte begriper hur viktigt psyket är inom sport och därför bör tränas, vilket fotbollen är långt efter gällande, och "därför" kommer ni med en massa korkade slutsatser/rena lögner om mig, vilket gör att jag konstaterar att ni är idioter...
Citera
2026-07-05, 22:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jasså. Det jag brukar göra är att påtala att folk är idiote då - även en del Hammarbyare - inte begriper hur viktigt psyket är inom sport och därför bör tränas, vilket fotbollen är långt efter gällande, och "därför" kommer ni med en massa korkade slutsatser/rena lögner om mig, vilket gör att jag konstaterar att ni är idioter...
Lästr precis en avhandling från bröstvårtan på en minderårig pandabruds bröst och hon sa att du var en Peeping Tom samtidigt som vi talade om kvartsfinalernas psykologiska spel. Vad har du att säga om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in