2026-01-30, 21:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Hänger du inte med i svängarna?

Först var det media som hade ytterligare en påverkanskampanj, sen var det citronsyra i påsen, sen var det åklagarens fel alltihopa.

Nu är det nån okänd laglig drog som transportstyrelsen felaktigt beskriver som NARKOTIKA.

Hur kan man ha så här stort förtroende för en person som vägrar ställa upp på en intervju på över en månad?
Katja är väl som en maskot för de SD-troende? Katja är en person som inte kan göra fel och som tycker att experimenterande med laglig narkotika som ger hjärnskador hos råttor är något en polis som är före detta talesperson i polisfrågor inom SD bör hålla på med?

Katja verkar ha en lojal supporterskara här på FB. Det är nog hennes goda omdöme, rättspatos och osjälviska öppenhet de gillar?
Citera
2026-01-30, 21:10
Medlem
Carrocks avatar
Är det sant att Tidö inte längre har en majoritet på grund av denna kokainslyna?
Citera
2026-01-30, 21:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Preacher.
Det är inte första gången som koks-Katja är i farten.

https://www.dagensarena.se/innehall/sd-politiker-fick-dubbla-ersattningar-vagrar-betala-tillbaka/

Skrupelfri och totalt omdömeslös. Dessutom osedvanligt korkad.

Hon hade väl även alla möjligheter i världen att göra sig av med ”kokain-påsen” innan polis anlände??

Sett till hennes professioner blir det än mer anmärkningsvärt.
Senast redigerad av LeeVan 2026-01-30 kl. 21:25.
Citera
2026-01-30, 21:21
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vinge sa att de skulle ge Katja stöd från partiet. (Läs 10 miljoner kronor)

Katja avsäger sig snart sin riksdagsplats till nästa man för rakning. (Läs när pengarna kommit in på Katjas konto.)

Har Vinge uttryckt att SD ska ge Nyberg stöd?
Källa?
Citera
2026-01-30, 21:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Har Vinge uttryckt att SD ska ge Nyberg stöd?
Källa?
I den här intrvjun.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/katja-nyberg-hade-narkotika-i-blodet

ca 2 min in i intervjun. Vinge: "Vi kommer att erbjuda stöd och hjälp"
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-30 kl. 21:26.
Citera
2026-01-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Du jobbar vidare märker jag. Spår av narkotika har man inte om man inte brukat i närtid. Förhör med Katja är så klart redan bokat, i det förhöret kommer hon delges misstanke.

Du vet alltså vad som kommer att ske och har således insikt i utredningen?
Eller sitter du bara och killgissar?

Ja, vi får se vad som händer.

Det som kan konstateras så här långt är att hon fortfarande flera veckor efter händelsen och en hel vecka efter analyssvaren fortfarande inte delgivits misstanke om brott.

Att analyssvaren var positiva framkom genom Transportstyrelsens beslut att dra in hennes körkort.
TS har dock en vana att ta förhastade beslut, har vi lärt oss.
Det som också framkom i samband med detta är att det snabbtest som påståtts vara positivt för narkotika inte var positivt för narkotika, utan för metaboliter.

Om och i så fall vilken skillnad detta kan tänkas ha på fallet återstår att se. Men det är i alla fall en första, om än liten, spricka som kanske antyder varför hon fortfarande inte delgivits misstanke.

Det hela är mycket märkligt om det nu är så att det finns otvetydiga analysresultat som visar att hon tagit narkotika, kört bil påverkad av narkotika, och haft en viss mängd narkotika i sin handväska, men trots detta fortfarande inte delgivits någon misstanke om brott.
Citera
2026-01-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, varför tror du det?

Jag menar bara att det kanske blivit en trådsanning att snabbtestet visade på kokain. Det kan ju precis som du säga istället vara heroin, amfetamin etc.

Det skrivs i tråden att det är kokain som snabbtestet visade. Men jag hittar inte det när jag googlar. Så jag undrar var den uppgiften kommer från.

Sorry, tolkade ditt inlägg fel, trodde du var en av de som förespråkade florsocker-teorin!
Citera
2026-01-30, 21:29
Medlem
yesterdaymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vinge undviker att säga det självklara att man inte kan knarka och vara representant för Sverigedemokraterna. Men det vet Jimmie inget om.

Får man ha popcorn med sig i tingsrätten i Nacka?

Det är nog bäst att inte fråga, ta med dina popcorn och slå dig ned, lyssna och njut av föreställningen.
Citera
2026-01-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Du vet alltså vad som kommer att ske och har således insikt i utredningen?
Eller sitter du bara och killgissar?

Ja, vi får se vad som händer.

Det som kan konstateras så här långt är att hon fortfarande flera veckor efter händelsen och en hel vecka efter analyssvaren fortfarande inte delgivits misstanke om brott.

Att analyssvaren var positiva framkom genom Transportstyrelsens beslut att dra in hennes körkort.
TS har dock en vana att ta förhastade beslut, har vi lärt oss.
Det som också framkom i samband med detta är att det snabbtest som påståtts vara positivt för narkotika inte var positivt för narkotika, utan för metaboliter.

Om och i så fall vilken skillnad detta kan tänkas ha på fallet återstår att se. Men det är i alla fall en första, om än liten, spricka som kanske antyder varför hon fortfarande inte delgivits misstanke.

Det hela är mycket märkligt om det nu är så att det finns otvetydiga analysresultat som visar att hon tagit narkotika, kört bil påverkad av narkotika, och haft en viss mängd narkotika i sin handväska, men trots detta fortfarande inte delgivits någon misstanke om brott.

Du blir inte av med ditt körkort ett år om du åker runt med en påse salt, tro mig.

Hon har utsatt folk för livsfara om hon blir fälld för grov rattonykterhet. Och gött Foxtrots drogaffärer. Men det tycker du är ok.
Citera
2026-01-30, 21:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesterdayman
Det är nog bäst att inte fråga, ta med dina popcorn och slå dig ned, lyssna och njut av föreställningen.
Kan man kalla djur som vittnen? Jag tycker att råttor är lite obehagliga.

Jag utgår ifrån att Katja kallar sina (vuxna?) barn som karaktärsvittnen.

Kanske man ska fixa till en liten mustasch med florsocker för att visa att allt pulver inte är knark som lite moraliskt stöd för den tilltalade? En liten blåsippa i knapphålet?
Citera
2026-01-30, 21:39
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hongka995
Du blir inte av med ditt körkort ett år om du åker runt med en påse salt, tro mig.

Hon har utsatt folk för livsfara om hon blir fälld för grov rattonykterhet. Och gött Foxtrots drogaffärer. Men det tycker du är ok.

Vet vi att det är just Foxtrot? Är det de som säljer kokain till SD i Riksdagen?
Citera
2026-01-30, 21:44
Medlem
AccuratePeers avatar
Fantastisk ändå att SDs bästa kandidat till alla dessa prestigefyllda och viktiga uppdrag var en person som finansierar de kriminella. Det är en skandal av helt sjuka proportioner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in