Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Frågan är ju hur åtalet kommer att se ut, om det inte var narkotika i den omtalade påsen.
Det är ju knappast ett uppenbart trafikfarligt beteende, om hon kört av vägen när hon väjt för en räv eller en katt.
Åtalet kanske enbart kommer att handla om fyndet av spår av narkotika i blodet dvs drograttfylla. Vi får se nästa vecka.
tveksamt, men det är klart att det vita pulvret kan varit nåt annat än kokain utan kanske tvättmedel som hon hade med sig 2 gram av. ytterst tveksamt dock.
hon har ju nekat och sparkat ifrån till exakt varje punkt i detta tills det bevisats att misstankarna stämde. gissningsvis kommer det hända samma sak kring det misstänkta kokaininnehavet. är va jag tror iaf, och jag sa samma om drogtestet på själva Katja. uppenbart skyldig var mina exakta ord.
Min gissning är att åklagaren måste gräva djupare. Nånstans fick hon tag på narkotikan och med största sannolikhet via gängkriminella. Hur nära kontakt har dom? Hur högt upp i hierarkin har hon kontakt? Har gängen utnyttjat att ha en kund såhär högt upp i rättspolitiken?
Detta löser dom inte närmsta veckan, men sannolikt kommer dom kunna konstatera att det såklart var kokain i påsen.