2026-01-30, 01:47
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Borde hon inte åka dit för bristande vandel? Samt samröre med gängkriminella.. Hela hennes kontaktkrets borde ju granskas och man bör väl gå igenom alla meddelanden och kontakter och verkligen kartlägga alla som hon haft samröre med tillsammans med narkotika. Även kolla vilka som umgåtts med henne på fritiden regelbundet och återkommande för att inte nämna runt nyår och andra ledigheter. Även vilka hon spenderar tid med på arbetet.. vilka hon träffar regelbundet inför arbetsuppgifterna osv osv..

Personligen tycker jag att man ska avkriminalisera. Det är inte hela världen om man vill göra vad man vill efter arbetstid samt inte inför bilkörning inom 3 timmar förutom på alkohol då som bör vara längre.

Men nu har man ju gapat i det här landet om att strama åt lagar och man har skuldbelagt brukare och man har betett sig som skit ärligt talat ifrån regeringarnas håll. Vi får heller inte glömma att de till och med hållit för öronen och gjort ljud ifrån sig istället för att våga ha en seriös debatt ang den misslyckade antidrog lobby (korruption även här) politiken.

Sedan finns väl någonting som heter "trolöshet mot huvudman" vilket borde bli hela svenska folket då.. så fängelse ska hon ju få.. Samt även för att själv ha njutit av att gripa andra samtidigt som hon håller på med samma sak själv!

Så nu har de ju möjligheten att visa vad de går för genom att dels strippa Kajsa totalt samt leta upp varenda en inom politiken som ens så mycket har sett, rört eller luktat på någon drog! Och sedan även bör de ju se över receptbelagda mediciner med till politiker.. menar många har säkert privata läkare som skriver ut lite glädje tabletter till dm flesta.. därav så är de ointresserade av att avkriminalisera då de får vad de vill genom en mörk korruption.

SÅ VISA VAD NI GÅR FÖR NU ! Inte bara SD eller moderat narcissisterna utan alla som stöttar en icke evidensbaserad anti drog politik! Och ej heller vågar balansera det onda mot det goda. För hittills så lyfter man ju enbart hycklat genom att endast tala om det dåliga men inte de bra aspekterna!

Är så JÄVLA LESS på hycklerierna i det här landet!!
Senast redigerad av LostinDarkness 2026-01-30 kl. 02:11.
Citera
2026-01-30, 01:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vi vet inte än om det var narkotika i påsen. Men är det nån form av knark, så åker hon så klart dit för droginnehav också, precis som du säger.

Frågan är ju hur åtalet kommer att se ut, om det inte var narkotika i den omtalade påsen.

Det är ju knappast ett uppenbart trafikfarligt beteende, om hon kört av vägen när hon väjt för en räv eller en katt.

Åtalet kanske enbart kommer att handla om fyndet av spår av narkotika i blodet dvs drograttfylla. Vi får se nästa vecka.
Citera
2026-01-30, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Frågan är ju hur åtalet kommer att se ut, om det inte var narkotika i den omtalade påsen.

Det är ju knappast ett uppenbart trafikfarligt beteende, om hon kört av vägen när hon väjt för en räv eller en katt.

Åtalet kanske enbart kommer att handla om fyndet av spår av narkotika i blodet dvs drograttfylla. Vi får se nästa vecka.

tveksamt, men det är klart att det vita pulvret kan varit nåt annat än kokain utan kanske tvättmedel som hon hade med sig 2 gram av. ytterst tveksamt dock.

hon har ju nekat och sparkat ifrån till exakt varje punkt i detta tills det bevisats att misstankarna stämde. gissningsvis kommer det hända samma sak kring det misstänkta kokaininnehavet. är va jag tror iaf, och jag sa samma om drogtestet på själva Katja. uppenbart skyldig var mina exakta ord.

Min gissning är att åklagaren måste gräva djupare. Nånstans fick hon tag på narkotikan och med största sannolikhet via gängkriminella. Hur nära kontakt har dom? Hur högt upp i hierarkin har hon kontakt? Har gängen utnyttjat att ha en kund såhär högt upp i rättspolitiken?

Detta löser dom inte närmsta veckan, men sannolikt kommer dom kunna konstatera att det såklart var kokain i påsen.
Senast redigerad av Robokopf 2026-01-30 kl. 02:08.
Citera
2026-01-30, 02:15
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
tveksamt, men det är klart att det vita pulvret kan varit nåt annat än kokain utan kanske tvättmedel som hon hade med sig 2 gram av. ytterst tveksamt dock.

hon har ju nekat och sparkat ifrån till exakt varje punkt i detta tills det bevisats att misstankarna stämde. gissningsvis kommer det hända samma sak kring det misstänkta kokaininnehavet. är va jag tror iaf, och jag sa samma om drogtestet på själva Katja. uppenbart skyldig var mina exakta ord.

Min gissning är att åklagaren måste gräva djupare. Nånstans fick hon tag på narkotikan och med största sannolikhet via gängkriminella. Hur nära kontakt har dom? Hur högt upp i hierarkin har hon kontakt? Har gängen utnyttjat att ha en kund såhär högt upp i rättspolitiken?

Detta löser dom inte närmsta veckan, men sannolikt kommer dom kunna konstatera att det såklart var kokain i påsen.

Varför är alla så säkra att det var kokain och inte tjack?
Citera
2026-01-30, 02:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Men inte helt otroligt att det blir ett trafikbrott ändå i så fall. Och kanske man också lägger på alkoholen i åtalet. Att även om den nivån var inom gränsen, så kan den ha förstärkt hennes rattfylla från narkotikan och medverkat till olyckan. Hon blev ju inte tagen bara si så där för rattfylla. Hon var ju med om en olycka om än en singelolycka. Så hon körde ju inte prickfritt. Hon kanske kunde ha kört på en annan bil.

Men om det var narkotika i påsen, kanske man lägger ett åtal om trafikbrott åt sidan och istället koncentrerar sig på narkotikan i blodet och påsen.

Vi får som du säger vänta och se.
Citera
2026-01-30, 02:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag är nyfiken på själva olyckan i sig. Vilken tid på dygnet hände den? Hur kom polisen till platsen? Var det hon själv, en annan bilist, en bärgare etc som ringde polisen? Dvs såg andra samma sak som polisen. Eller åkte polisbilen förbi olycksplatsen just då?

Jag skulle också vilja veta om hon varit med om icke rapporterade singelolyckor förut. Om hennes bil bärgats förut eller om försäkringsbolaget har haft flera skadeanmälningar angående olyckor från henne. Dvs om det här har hänt förut.

Ja, jag är helt säker på att det inte är första gången hon kört rattfull. Det är som regel inte det. Men frågan är om hon råkat ut för olyckor förr. Inget säger ju att hon kört rattfull då. Men det kan tyda på det. Det kan finnas ett mönster om att köra med narkotika i blodet som pågått länge. Och att olyckorna talar för det.
Citera
2026-01-30, 02:49
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolenChevy
Att fortsätta neka efter analys är fan pundigare än själva pundandet

Blir nog svårt för henne att hitta röster: Å ena sidan är hon drogmissbrukare som vägrar ta ansvar, men hon kan inte få stöd av folk som går på droger för hon är polis.
Citera
2026-01-30, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag är nyfiken på själva olyckan i sig. Vilken tid på dygnet hände den? Hur kom polisen till platsen? Var det hon själv, en annan bilist, en bärgare etc som ringde polisen? Dvs såg andra samma sak som polisen. Eller åkte polisbilen förbi olycksplatsen just då?

Jag skulle också vilja veta om hon varit med om icke rapporterade singelolyckor förut. Om hennes bil bärgats förut eller om försäkringsbolaget har haft flera skadeanmälningar angående olyckor från henne. Dvs om det här har hänt förut.

Ja, jag är helt säker på att det inte är första gången hon kört rattfull. Det är som regel inte det. Men frågan är om hon råkat ut för olyckor förr. Inget säger ju att hon kört rattfull då. Men det kan tyda på det. Det kan finnas ett mönster om att köra med narkotika i blodet som pågått länge. Och att olyckorna talar för det.

Jag har mina dubier rent generellt om den kvinnan ju mer jag studerar foton tagna på henne. Hon ser påverkad ut utan att jag givetvis direkt kan bevisa det. Det är något i hennes uppsyn som får mig att tro att hon inte bara är en s.k partynarkoman.
Citera
2026-01-30, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag har mina dubier rent generellt om den kvinnan ju mer jag studerar foton tagna på henne. Hon ser påverkad ut utan att jag givetvis direkt kan bevisa det. Det är något i hennes uppsyn som får mig att tro att hon inte bara är en s.k partynarkoman.
Videon hon la ut ser ut som en AI video
Vad gäller vit pulver i en zip påse
så har jag haft vitt pulver både i små zippåser eller små behållare med mig själv många gånger .
Fast det är inte knark .det är sötningsmedel till kaffe -
vad vi vet just nu är att hon har haft en substans i blodet vid bilkörsel mer än så vet vi inte
Personligen tror jag att det antligen är narkotikaklassat medicin eller kokain
Citera
2026-01-30, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteDuck
Videon hon la ut ser ut som en AI video
Vad gäller vit pulver i en zip påse
så har jag haft vitt pulver både i små zippåser eller små behållare med mig själv många gånger .
Fast det är inte knark .det är sötningsmedel till kaffe -
vad vi vet just nu är att hon har haft en substans i blodet vid bilkörsel mer än så vet vi inte
Personligen tror jag att det antligen är narkotikaklassat medicin eller kokain

Nog är det en himmelens otur. Första gången? hon transporterar vitt pulver i väskan och sedan slutar det så här. Våjne, våjne... Jag tror nog att polisen har haft spaning på hennes bilfärder under ett tag då bilfärderna har gått till suspekta adresser.
Citera
2026-01-30, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
hon kommer garanterat åka dit för droginnehav också.
2 gram är en rätt stor mängd.
Jag kikade på trådar här på FB och en lina är typ 0.1 gram.
Och vanligt är 1-3 linor per kväll.

Kanske inte mängder man förväntar sig när Tony Montana är ute och kör bil, men han satt va jag vet inte i justitieutskottet och det slutade inte så bra för honom, eller hans närmaste krets.
Blir en väldig kort kväll!
Ruset av kokain är kortvarig (20-40 min) efter "snortning" och medlet behöver intas upprepade gånger för att effekten skall kvarstå. Det ...

https://www.internetmedicin.se/akutsjukvard/intoxikation-och-substansbruk-kokain

PS ,varför sitter du och killgissar när man enkelt kan kolla upp det mesta idag,hört talas om Google!?
Citera
2026-01-30, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Jaha, så har då transportstyrelsen avslöjat att Katja hade "spår av narkotika" i blodet, och en promillehalt alkohol på 0.12, tämligen långt under gränsen för rattfylla på 0.2

Och den efterblivna åklagaren har fortfarande inte ens fått ur sig en delgivning om misstanke.

Du jobbar vidare märker jag. Spår av narkotika har man inte om man inte brukat i närtid. Förhör med Katja är så klart redan bokat, i det förhöret kommer hon delges misstanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in