Citat:
Ursprungligen postat av
JohnFitzgerald99
Jag noterar att du helt hoppar över det första problemet. Att det var i princip omöjligt att aminosyror skulle överleva i de ultravioletta strålarna i atmosfären. Människan har gjort egna experiment och lyckats skapa några aminosyror. Men då har man medvetet tagit bort dem ur gnistan för att de skall kunna överleva.
Jag är ingen expert på hur aminosyror bildas, men man har hittat spår av dem ute i rymden så helt omöjligt kan det inte vara. Sen har vi sådant som natt så är det just UV du oroar dig för kan du tänka dig att aminosyror bildas under åskväder på nätter och regnar ned innan de hinner brytas sönder. Jag vet inte och givet din demonstrerade okunskap om evolution är jag övertygad om att det gör inte du heller.
Citat:
Du fortsätter att tjata om okunskap från min sida. Men det är ju okunskap från hela världens vetenskap. Ingen vet hur livet bildades och det är som sagt en lika stor gåta för alla. Sen är det väl självklart intressant att vara nyfiken och framföra olika teorier. Men min fråga kvarstår. Varför försöka manipulera unga människor med detta? Och varför tjata på de som inte håller med, att de är okunniga? Det är bara ett sätt att fly problemet och göra sig märkvärdig.
Jag tjatar om okunskap från din sida för att du bevisligen är okunnig även om du nu helt duckat från frågan om evolution för att gå tillbaka till abiogenesis där osäkerheten är större. Likafullt finns inga bra argument för att livet inte kan uppstått naturligt. Dina argument är mest av typen "jag förstår inte hur det kan gått till och därför är det omöjligt."