Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
*SNIPP!*
Det finns många teorier och papper, med olika hypoteser om vilken typ av strålning.
Hur ska jag veta? jag vet inte ens vad dessa är för något. Kan inte du säga till mig vilken som passar bäst?
*SNIPP!*
Det är inte riktigt så här en objektiv diskussion fungerar. Du har nu använt flera argumentationsfel, 'appeal to false authority', 'flytta målet' och 'gish-galopp' samt 'ad hominem' i din text. Det är alltså inte bara svagt utan även ohederligt. Det gynnar inte din trovärdighet, tvärt om.
Om det bara finns massa lösa teorier och hypoteser och inget som är konkret eller fastslaget, varför använda det då som någon form av bevis eller stöd i argumentation? Särskilt när du själv inte förstår vad du hänvisar till!?
Fundera på hur det hade fungerat i en rättegång. Om ena parten slänger fram en hoper möjliga händelser utan några fysiska bevis, hur troligt är det att domare tar hänsyn till dessa i domslutet? Fundera ett varv till...
Återigen,
ingen köper dina argument, de är inte objektiva och saknar hänvisning till känd vetenskap eller vetenskapligt publicerad forskning. Dina få försök att faktiskt göra det slutar givetvis i katastrof (för din tes). Pseudovetenskap (publikationer i predatory journal) och personliga bloggar är inte källor med särskilt högt genomslag.
Extraordinära förklaringar kräver extraordinära bevis.
Är inte ett godtagbart argument...
Du faller hela tiden tillbaka på den gamla devisen;
"Jag förstår inte då måste gud vara orsaken."
Detta synsätt är en stoppkloss för utveckling, på alla plan. Jag måste erkänna att det är riktigt synd om dig, att vara så sluten för nya idéer och synsätt, mycket upplevelser och annat roligt du kommer gå miste om i livet.
Grundfrågan, varför är kristendomen rätt religion bland de 1000-talet andra, står fast obesvarad.
Du vågade inte ens vara ärlig här. Så frågan borde ändras till, är du verkligen ens religiös? Du verkar osäker på dig själv.