2026-01-25, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
"Substantial portion"?
Normalen är numera varje vecka ser man at HELA himmlen är gråvita helvete, ingen kontraster, bara "sterila" filten var man än ser. Typ många och långa perioder genom året. ...

Så du hävdar att det har blivit vanligare med moln av typen cirrus och cirrostratus? Det kan möjligen ligga lite i det, högre temperaturer betyder högre luftfuktighet vilket i sin tur betyder fler moln.

Citat:
... På alla forum och kommentarsfält jag har kollat "jobbar" sånna som dig, med att förneka molnmanipulering, förneka vittnen, experter, forskning och "avslöjade" agendor och projekt...

Då tar vi det igen: 99,99% av alla forskare och experter påstår att det handlar om contrails.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-01-25 kl. 09:27.
Citera
2026-01-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så du hävdar att det har blivit vanligare med moln av typen cirrus och cirrostratus? Det kan möjligen ligga lite i det, högre temperaturer betyder högre luftfuktighet vilket i sin tur betyder fler moln.

Då tar vi det igen: 99,99% av alla forskare och experter påstår att det handlar om contrails.

Manipulerad moln skapar högre temperaturer och är det något climate-scammers behöver är det illusionen om klimatkris (dom kallar CO2 för sopor/farligt).

"99,99% av alla forskare" är bara lögner, precis som lögnerna om "97% konsensus för människoskapad global uppvärmning". (Det var bara några få procent, typ 3%). Klimatidioterna ljuger, massmedia ljuger och sanningen är helt ointeressant för dom. Man vill därför läsa i massmedia att dom ljög big time - dom vill hällre skriva om konspirationsteorier när dom egentligen menar konspirationsrealism.

Det som kanske är sanning är att 99,99% av dom betalda klimatkris-forskarna som ljuger menar som du säger (5-10 stycken??) - vilken överraskning...
Citera
2026-01-25, 22:00
Medlem
Citat:
... "99,99% av alla forskare" är bara lögner....

LoL - men är det verkligen en lögn? Eller är du helt jävla förrvirrad? Det råder ju fullständig konsensus hos experter om att "chemtrails" bara är en jättedum konspirationsteori. Du hittar ju för fan inte en enda person med IQ över 80 som tror på skiten. Meteorologer, piloter, miljöexperter, flygledare, polis och militär är fullständigt överens om att du och dina kompisar är tokiga foliehattar.

Finns det ens en enda expert som tror på tramset? Och nu kommer du väl återigen komma dragande med nollan Wigington som ju bevisligen är en okunnig idiot som mest ljuger.

Citat:
... Det som kanske är sanning är att 99,99% av dom betalda klimatkris-forskarna som ljuger menar som du säger (5-10 stycken??) - vilken överraskning...

Ovan är en bra summering om vad "chemtrails" egentligen handlar om. Hela konspirationsteorin bygger ju på tron att 99,99% av alla experter "ljuger" och att det minsann bara finns några få "vakna" som känner till sanningen.

Ni är bara patetiska. Det är ren och skär lyteskomik att lyssna på dig.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-01-25 kl. 22:24.
Citera
2026-01-26, 06:07
Medlem
Citat:
LoL - men är det verkligen en lögn? Eller är du helt jävla förrvirrad? Det råder ju fullständig konsensus hos experter om att "chemtrails" bara är en jättedum konspirationsteori. Du hittar ju för fan inte en enda person med IQ över 80 som tror på skiten. Meteorologer, piloter, miljöexperter, flygledare, polis och militär är fullständigt överens om att du och dina kompisar är tokiga foliehattar.

Finns det ens en enda expert som tror på tramset? Och nu kommer du väl återigen komma dragande med nollan Wigington som ju bevisligen är en okunnig idiot som mest ljuger.

Ovan är en bra summering om vad "chemtrails" egentligen handlar om. Hela konspirationsteorin bygger ju på tron att 99,99% av alla experter "ljuger" och att det minsann bara finns några få "vakna" som känner till sanningen.

Ni är bara patetiska. Det är ren och skär lyteskomik att lyssna på dig.

Konspirationsteorin bygger på manipulerad moln, systematisk spridning av strimmor för miljarder, analys av jord, vatten, luft, och - observationer av dagligen sjuk himmel, pga sjuka människor som opererar världen som sin krigsmark för profit och makt. Vapnene är klimatkris, co2, lögner och förnekelse.
Experter som avslöjar kallas för idioter av grindvakterna på forums...förnekelses-autopiloten står som vanligt på 100%
Citera
2026-01-29, 21:01
Medlem
KungPungPats avatar
Kommer ni ihåg när vi var barn och ritade moln som streck på himlen innan 2000-talet?

Hur många teckningar har ni från när ni var barn och ritade de långa molnen efter flygplanen?

Eller var moln fluffiga klumpar istället för långa streck när ni ritade som barn på 90-talet och innan?
Citera
2026-01-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Kommer ni ihåg när vi var barn och ritade moln som streck på himlen innan 2000-talet?

Hur många teckningar har ni från när ni var barn och ritade de långa molnen efter flygplanen?

Eller var moln fluffiga klumpar istället för långa streck när ni ritade som barn på 90-talet och innan?

Jag har inga teckningar men jag har massor med fotografier där man ser både ser strimmor och andra molntyper än "fluffiga klumpar".
https://www.metabunk.org/threads/pre-1995-persistent-contrail-archive.487/

Men jag behöver egentligen vare sig teckningar eller bilder för jag har klara minnen av contrails från så tidigt som 70-talet.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-01-29 kl. 22:23.
Citera
2026-01-30, 08:55
Medlem
Citat:
Jag har inga teckningar men jag har massor med fotografier där man ser både ser strimmor och andra molntyper än "fluffiga klumpar".

Men jag behöver egentligen vare sig teckningar eller bilder för jag har klara minnen av contrails från så tidigt som 70-talet.

Precis som alla geoengineering-förnekare gillar du värkligen Mick West "sitt" M.bunk, som ingen geoengineering-researcher vill ha nåt med att göra.

Klart det finn massor med fotografier av himmlen när dom gamla jetmotorerna sprutade ut fuktig eksos, innan motorerna utvecklats till dagens High Bypass Turbo Fan motorer som har 70-90% mindre avgaser och använder bypass luften som kraft huvudsakligen.

Man såg inte på den tiden att himmlen transförmerade till gråa skiten hela tiden (jag har aldrig sagt att det inte fanns grå himmel förr i tiden...). I dag händer det hela tiden efter strimmorna har kommit...dvs mycket mycket ofta.

Dane Wigington och Geoengineeringwatch har förklaringen på dessa motorers egenskaper på hemsidan, som vi diskuterats tusen ggr.
Därför gillar i förnekare inte dom websidorna, då dom avslöjar användningen av skitig geoengineering-tech 4akt inansiktet på er.....och så v...
Senast redigerad av no-more-scam 2026-01-30 kl. 09:28.
Citera
2026-01-30, 09:15
Medlem
Citat:
... Klart det finn massor med fotografier av himmlen när dom gamla jetmotorerna sprutade ut fuktig exhaust ...

Va bra, då är vi överens om att kvarliggande contrails fanns långt innan sekelskiftet.

Citat:
.... før motorerna utvecklats till dagens High Bypass Turbo Fan motorer som har 70-90% mindre avgaser för att man använder bara bypass luft som kraft i stället.
Dane Wigington och Geoengineeringwatch har förklaringen på dessa motorers egenskaper på hemsidan, som vi diskuterats tusen ggr. ...

Du och Wigington har fel, självklart kan även High-Bypass motorer skapa contrails. Vad som är avgörande är inte om de har blivit "effektivare" utan det faktum att de ändå förbrukar bränsle. Ett bränsle som vid förbränning skapar vatten.

En modern Boeing 777 förbrukar cirka 8000kg bränsle varje timme vilket vid förbränning skapar cirka 12000kg vatten. Och vid kall väderlek kommer det vattnet att kondensera och bilda strimmor av moln.

Vidare finns det flera vetenskapliga studier som visar att moderna hi-bypass lättare skapar contrails än äldre motorer. Ett av flera exempel:

Citat:
The analysis showed that higher bypass ratios enhance jet mixing in the near field, increasing soot activation and droplet freezing processes and resulting in initial contrail properties that are less sensitive to ambient temperatures.
https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/1.C038376

Svart på vitt att Wigington har fel. Och att han ännu inte har tagit detta till sig visar att han är en ljugande charlatan som medvetet sprider osanningar.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-01-30 kl. 09:17.
Citera
2026-01-30, 09:56
Medlem
Citat:
Va bra, då är vi överens om att kvarliggande contrails fanns långt innan sekelskiftet.

Du och Wigington har fel, självklart kan även High-Bypass motorer skapa contrails. Vad som är avgörande är inte om de har blivit "effektivare" utan det faktum att de ändå förbrukar bränsle. Ett bränsle som vid förbränning skapar vatten.

En modern Boeing 777 förbrukar cirka 8000kg bränsle varje timme vilket vid förbränning skapar cirka 12000kg vatten. Och vid kall väderlek kommer det vattnet att kondensera och bilda strimmor av moln.

Vidare finns det flera vetenskapliga studier som visar att moderna hi-bypass lättare skapar contrails än äldre motorer. Ett av flera exempel:

https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/1.C038376

Svart på vitt att Wigington har fel. Och att han ännu inte har tagit detta till sig visar att han är en ljugande charlatan som medvetet sprider osanningar.

Motorerna utvecklats till att förbruka mycket mindre bränsle.
Fotografier på strimmor betyder inte att dom var kvarliggande någon utsträckning, bara att dom ble fotograferad...

Motorerna i dag är mycket större, eller...?
Som diskuterats i 9/11 tråden har ni hela tiden ljugit om att planen som i WTC var större än dom konstruktörerna räknade på, men sanningen var annorlunda. Jag skal inte göra detta till nån 9-11 diskution. Ville bara uppmärksamma at planens storlek och därmed motorerna spelar en roll när det gäller bränsle också.
Citera
2026-01-30, 10:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Jag har också minnen av contrails.
Dom försvinner på 30 sekunder. Inga konstigheter.

Dom sågs när vi besökte Stockholm.
Contrails händer enbart i kondenszonen som flygs igenom nära flygplatser.

Kvarliggande contrails har jag aldrig sett eftersom det är extremt sällsynt.

Kvarliggande chemtrails däremot, ses dagligen.
Citera
2026-01-30, 12:58
Medlem
Citat:
Motorerna utvecklats till att förbruka mycket mindre bränsle.

Som sagt, en modern Boeing 777 skapar cirka 12000kg vatten varje timme. Och det vattnet kommer ju såklart att frysa om omgivningen är -55 grader.

Det är bara idioter som tror att allt detta vatten inte kommer att skapa moln. Och ni kan ju inte ge en vettig förklaring till varför allt detta vatten inte skulle kunna skapa moln.

Citat:
... Motorerna i dag är mycket större, eller...?

Ja. Vi har gått från flygplan med 3-4 motorer till flygplan med 2 motorer. Bränsleförbrukningen per motor har ökat, mängden vatten per motor har ökat.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-01-30 kl. 13:06.
Citera
2026-01-30, 13:04
Medlem
Citat:
Jag har också minnen av contrails.
Dom försvinner på 30 sekunder. Inga konstigheter.

Dom sågs när vi besökte Stockholm.
Contrails händer enbart i kondenszonen som flygs igenom nära flygplatser.

Nu svamlar du igen. Det där med "kondenszonen" har du hittat på helt själv. Och det blir ju inte bättre av att du inte ens begriper vad contrails är och var de skapas.

Grundläggande fysik ger att vatten kondenserar när daggpunkten passeras. Vilket självklart kan ske på alla möjliga höjder. Vilket mer än väl bevisas av dimma (0m höjd) respektive cirrusmoln (8-12 km). Och det är allmän kunskap att contrails typiskt skapas på marschhöjd (10-12km).

Citat:
... Kvarliggande contrails har jag aldrig sett eftersom det är extremt sällsynt. ...

Jag har sett tusentals med kvarliggande contrails och hela vägen från 70-talet till nu.

Citat:

Kvarliggande chemtrails däremot, ses dagligen.

Fast det handlar ju att det du felaktigt tror är chemtrails i själva verket är contrails.

Om du tar dig tid att kolla upp de strimmande flygplanen i t.ex FR24 kommer du upptäcka att det handlar om helt vanliga passagerarplan som åker helt vanliga rutter.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-01-30 kl. 13:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in