Citat:
Håller med om att det känns som att saker utelämnas i dokumentären. Speciellt när biologiska pappan inte vill vara med eller ens ge fullmakt till UG som M gjort.
Citat:
Jag håller med om att dessa "problem" är problematiska men tycker inte att någon av dem varken var för sig eller tillsammans är ens nära tillräckligt för att förlora sitt barn.
Att stödinsatser behövs när sådant händer är självklart, men att bli av med umgängesrätten är inte en sådan stödinsats.
Jag vet massa föräldrar som lagt sitt barn på ett bord utan att tänka sig för och tagit ett steg därifrån för att tex ta en blöja.
Skulle nästan vilja påstå att säkert 50% av alla föräaldrar gjort det någon gång utan att tänka sig för, men kommit på efterråt att detta va jue dumt, tur inget hände.
Det finns också massa barn som föds i betydligt trassligare relationer där soc inte bryr sig för fem öre.
Att stödinsatser behövs när sådant händer är självklart, men att bli av med umgängesrätten är inte en sådan stödinsats.
Jag vet massa föräldrar som lagt sitt barn på ett bord utan att tänka sig för och tagit ett steg därifrån för att tex ta en blöja.
Skulle nästan vilja påstå att säkert 50% av alla föräaldrar gjort det någon gång utan att tänka sig för, men kommit på efterråt att detta va jue dumt, tur inget hände.
Det finns också massa barn som föds i betydligt trassligare relationer där soc inte bryr sig för fem öre.
Tycker inte heller det verkar såpass illa att endast få 3h umgänge med sonen.
Citat:
Cleared ang diagnoserna ja, som du såg la jag inga värderingar i det.
Citat:
Du får sluta ge dig in i trådar och försöka förnedra människor som har drabbats av SOC-väldet. Du har haft fel i varje instans du gett dig in på och du lider av något psykfel.
Socionomen som de anställt som ombud är korrekt. De tänker stjäla även det kommande barnet ifrån Malin nu. Systemet är ruttet in i märgen.
Socionomen som de anställt som ombud är korrekt. De tänker stjäla även det kommande barnet ifrån Malin nu. Systemet är ruttet in i märgen.
Haha jasså, har jag det? Brukar oftast vara du som kommer med massa svammel vilket du även gjorde här.
Vet inte hur mycket socionom ombudet är när det ger direkt skadliga råd till en person som redan har LVU.
Ja det blir ju så, inte direkt smart att skaffa unge nr2 mitt i ett LVU.