Citat:
Hur kommer det sig att allvarliga bevis aldrig når domstol och nämnd då? Det är en fråga jag skulle vilja ha svar på. För hade det du säger stämt, så hade inte Adam i Fallet Adam varit placerad så länge i onödan. Allt var dolt både för domstol, nämnd och advokater. Soc gömde undan alla bevis som talade emot att Adam skulle hem till sin pappa. Så det du säger stämmer helt enkelt inte överens med verkliga förhållanden.
Citat:
Då har du inte läst många LVU-ansökningar. Det kan stå exempelvis: "Omgivningen anser"... eller "det har framkommit uppgifter om...." men inga namn nämns.
Citat:
Det kanske just det som är ditt problem? Du har aldrig läst rådatan som beslutsunderlaget bygger på och jämfört med rådatan? Kan det vara så enkelt?Jämför du då mot rådatan? I annat fall har du inte koll på någonting kan jag meddela.
Citat:
Snälla nån. Hela LVU-processen bygger på vandringssägner och magkänslor. Det är just det som är problemet och varför processen i sig inte är rättssäker.
Citat:
Jaha nu åker personangreppen fram när du inte kan svara på enkla frågor.
Citat:
Rådatan är det som socialsekreteraren tagit informationen till sitt beslutsunderlag ifrån. Och det är också här fusket sker i den s.k tolkningen. Det är troligtvis denna skillnad du inte ser, eller inte vill se kanske? Men jag har sett denna skillnad i åtskilliga utredningar jag granskat. Fusk kallas det på svenska.
Citat:
Jaha så Fallet Adam är rent påhitt alltså..? Spännande.Men hur vet du vad som är verkligheten? Du har ju bara sett en bråkdel av dokumentationen? Och det är just det du inte förstår. Du förstår inte hur fusket går till, eftersom du aldrig får se det. Du vet ju inte ens var rådata är? Det säger väl egentligen allt man behöver veta om din kompetens.