2026-02-05, 05:14
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Det finns väl inget bevis på att det var kokain i den påsen? då anser jag inte man skall antyda det.. i mitt jobb måste jag vara försiktig med vad jag säger antyder tycker,, jag har dessutom ett regelverk att följa.. man kan inte antyda då har jag gått i " kommesion" med kunden livsfarligt att spekulera.
Nu har pressen varit tydlig med att "misstänks för..." och "Katja tros ha..."

Ett rent föredöme hur media bör arbeta således.
Citera
2026-02-05, 06:56
Avslutad
Tycker hon ser lite sliten ut på bild. Hon måste väl hållit på ett tag.
Citera
2026-02-05, 07:06
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Vi utgår från att ansvarig personalavdelning inom polisen tagit del av allt material (fast det är inte så säkert, förmodligen har de bara del av vad som släppts till offentligheten. De är mer noga med sådant än vad man kanske tror). Ett inga narkotikabrott är sannolikt inte grund för uppsägning.

Ok, hon kan inte vraka i front-line, men omplacering i annan administrativ tjänst är antagligen möjlig.
Det är ju SU som utreder inom polisen och du kan vara säker på att dom har alla analyser av b.l.a blodprov,påse m.m...m.a.o mer än det som är offentligt
Det hon misstänks för är fullt tillräckligt för avsked...det kommer att klarna i åtalet
Senast redigerad av 66610 2026-02-05 kl. 07:09.
Citera
2026-02-05, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du vet inget om Katja redan langar kokain.

Hon kanske bara behöver fortsätta langa?

Haha, kanske det. Kan nog vara ett lönsamt extraknäck.
Citera
2026-02-05, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
[b]Förundersökningen mot Nyberg pågår fortfarande och åklagare Anders Jakobsson vill inte kommentera hur han kommer att gå vidare med ärendet.

– Vissa saker kvarstår. Vad vill jag inte tala om. Handläggningen pågår alltjämnt, säger han.

Ett besked kan komma i slutet av nästa vecka, enligt Jakobsson.

Fortfarande något som är mycket märkligt med handläggningstiden. Som att han inte är säker på fällande dom.
Citera
2026-02-05, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbokk
Fortfarande något som är mycket märkligt med handläggningstiden. Som att han inte är säker på fällande dom.

Varför det tar så lång tid? Frågan är om åklagaren ska begära om Katja ska avskiljas från sin riksdagsplats eller inte? Nästa sak är om hennes missbruk kan ha haft implikationer om att skadat Sveriges säkerhet eller inte.

Förhoppningsvis, för Sveriges skull, rör det sig bara om en ensam kvinnas missbruk och inget annat. Sen får man väl hoppas att hon kan få vård.
Citera
2026-02-05, 08:58
Medlem
DickeFixs avatar
Jag har inte följt fallet men tycker tidningsuppgifterna är oklara på flera punkter.

Det är ju viktigt i detta sammanhang hur tydliga "spår" av kokain det fanns. Analysmetoderna är mycket känsliga. Är de tillräckliga för att döma henne för rattonykterhet eller inte? När det gäller alkohol låg hon ju klart under gränsen för rattonykterhet.

Är pulvret i påsen hon hade analyserat. Är det kokain?
Citera
2026-02-05, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Katja kan ha tagit sina barns ADHD-medicin. Stackars barn.

Tror inte du anar hur nära sanningen du är...
Citera
2026-02-05, 09:31
Medlem
AlanGarners avatar
Hon kommer inte att bli av med sin riksdagsplats. Brottet är inte tillräckligt allvarligt. Och även om hon blir det så kommer det först gå till tingsrätten, sen hovrätten och sen HD. Eftersom det är en grundläggande demokratifråga så kommer det överklagas hela vägen. Så när domen till slut faller så har hennes mandat redan gått ut. Som värst blir hon av med en del av riksdagspensionen.
Citera
2026-02-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HinBidag
Tror inte du anar hur nära sanningen du är...

Hur kan du veta det?
Citera
2026-02-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Hur kan du veta det?

Jag så att säga insyn i mer än hennes offentliga liv.
Citera
2026-02-05, 10:02
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HinBidag
Jag så att säga insyn i mer än hennes offentliga liv.

Snabbtestet visade ju spår av kokain. ADHD mediciner ger inte utslag för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in