2026-01-29, 17:45
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Det är väl du och dina jelikar som lyckats tvinga fram POSITIV SÄRBEHANDLING vilket innebär att kvinnor kan göra karriär utan kvalifikationer.
Synd om kvalificerade kvinnor.
Blond, kvinna och ganska ung är hennes kvalifikationer. Det räcker tydligen inte.
Citera
2026-01-29, 17:45
Medlem
Saxat:

”I vårt samtal har vi uppmanat henne att lämna sin riksdagsplats, vilket hon tyvärr inte har hörsammat. Istället har hon valt att lämna partiet.

Att hon agerar på detta sätt är beklagligt och det visar också att hon varken respekterar partiet eller våra väljare”, skriver Linda Lindberg.

När hon kroppsvisiterades hittade polisen en påse misstänkt kokain.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ExwBLa/efter-drogsvaret-om-nyberg-ar-fullt-kaos-i-sd?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2026-01-29, 17:46
Medlem
Flashshits avatar
Har det faktiskt någonstans framkommit att hennes blodprov påvisade just kokain?
Jag kan bara hitta att provet visade positivt för narkotika.
Det kanske är därför hon fortfarande nekar, att hon har någon plan på att skylla på någon medicin på recept?
Men vad som är mer alarmerande än att en politiker beter sig på detta sätt, är att hon tidigare varit högt uppsatt inom polisen. Man kan faktiskt med fog börja fråga sig vad det är för människor som gömmer sig på den myndigheten...
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
Hon har alltså gjort gravt fel, sen vägrar att lämna sin riksdagsplats så partiet kan behålla majoriteten. Endast för att få lön?

Bör ju kölhalas
Citera
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det MÅSTE ju vara så att de drog linan precis när de skulle gå ut efter jobbet, jag har svårt att tro annat. Det syns ju att man är påverkad.

Nja, Persbrandt märkte nog inte många att han var påtänd under hans sväng, så det är inte en självklarhet.
Kan dom inte vänta de 5 minuterna tills de tagit sig ut från jobbet och till en bättre lämplig plats att snorta på- ja då bör man rannsaka vad fan som händer under det där taket.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag har inte hängt med under dagen här, men hon fortsätter alltså som politisk vilde?

Ja, precis. Hon lämnar SD, viket jag förstår är ömsesidigt, men hon lämnar inte riksdagen.
Citera
2026-01-29, 17:47
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Du tycker inte det känns lite fel att människan får sitta kvar som politiskt bilde men gigantisk lön varje månad för att inte göra någonting?

Jo visst, men det är ju systemet i Sverige. Det är ingenting SD har hittat på.

För min del hade det systemet gärna fått skrotas.

Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Du tycker inte det känns lite halvt olustigt med en kvinna som hon som har suttit med och gett är du år till både Säpo och justitieutskottet?

Jo, det är ju just det jag gör. Därav min åsikt att det är rimligt att hon avpolletteras.
Citera
2026-01-29, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är personlighetsprofiler som Psykopater, Autister, eller narcissister, som gör fel men aldrig kan erkänna det.

Sägs att narcissister är överrepresenterade bland chefer och politiker.
Deras vanligste yrke är iofs att sitta i fängelse
Citera
2026-01-29, 17:48
Moderator
Meijis avatar
Politiska s.k. vildar historiskt eller i nutid, vilket parti som har flesta vildar och varför är off topic i denna tråd. Starta gärna en ny tråd om fenomenet vildar.

/Moderator
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, precis. Hon lämnar SD, viket jag förstår är ömsesidigt, men hon lämnar inte riksdagen.

Se där.

Ja, nej, det kan man ju tycka vad man vill om, men det är det svenska systemet. Så fungerar systemet för politiker som är inröstade i riksdagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av some-times
Hade det varit någon annan figur och partitillhörighet som till exempel en sosse eller kommunist så hade PK media sett genom fingrarna i en större utsträckning.

Nej det hade man inte gjort. AB har själva skrivit om Soc dem ledamöter som har minst sagt betet sig illa. Media har inte skrivit speciellt mycket om Katja.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Fyfan vad skitnödigt om så är fallet. Har då aldrig hört talas om någon som dömts för rattfylla för att ha haft lagliga värden.
Kanske var det laglig kokain Kajsa hade i blodet?

Såna där SD-märkta påsar med en blåsippa på som delas ut helt lagligt på partikontoret?

Blir Katja friad tycker jag hon kan få bli Sveriges ambassadör i Colombia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in