2026-02-03, 01:52
Medlem
snooper123s avatar
Känns hon som någon som brukar ta kokain?
Citera
2026-02-03, 07:00
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon har gjort 2 tester. Ett snabbtest samma dag som olycka samt blodprov vars resultat kom nyligen.

Enligt hennes egen advokat (i ett brev till Transportstyrelsen) visade snabbtestet på kokain.

Blodprovet vet vi visar att hon hade narkotika i blodet, men inte vilken sort.

Eftersom snabbtestet visade på kokain, så skulle det ju kunna vara så att blodprovet också visar på det. Så tänker jag. Men jag kan tänka fel.
Ja det är knappast nån tvekan om vad som hänt.
Helt otroligt att det finns konspirationsteoretiker som nu börjar spekulera i att det är nåt lurt med det hela och att Katja har nåt trumfkort som kommer att fria henne.
Hade hon inte haft narkotika i blodet hade givetvis utredningen varit nedlagd nu och SD hade aldrig fimpat henne!
Foliehattarna borde fortsätta sitt tramsande i konspirationsdelen....
Citera
2026-02-03, 08:14
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Menar du att polisen skall känna på personer om de är kriminella eller ej? Har de högre kroppstemperatur?
Vissa droger höjer faktiskt kroppstemperaturen.
Citera
2026-02-03, 08:50
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt Transportstyrelsen verkat det räcka för åtal. Inte första gången nån kört med narkotika i blodet i vårt land. Så de har väl lite koll.

Finns det nån tidsram för hur lång tid det ska ta? Han har ju uppenbarligen väntat på blodproven som tog en månad på sig. Sen vet jag inte om det är nåt mer test som han väntar på.
Åklagaren måste samarbeta med SU och det kan ta längre tid än normalt.
Citera
2026-02-03, 09:48
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
De är mer än nöjda.

Historien visar att SD kommer att växa om Katja blir dömd för rattfylla.

Allt som är dåligt för Sverige, eller bara dåligt, är bra för SDs väljarsiffror.

Det kan SD tacka Katja för även om hon är utesluten ur partiet.
Ja alla kampanjer för att kasta skit på SD har väl gett en rejäl back fire och ökat på SD:s siffror.
Det verkar sossarna nu lärt sig även om de ibland har jävligt svårt att hålla sig.
Citera
2026-02-03, 09:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Absolut inte långt innan och inte när hon var yngre, garanterar, Katja var rabiat anti upp i 30års åldern.
Att börja efter man blivit 30 är extremt ovanligt, det brukar vara att folk slutar när dom nått 30.
Huvuddelen av brukare slutar vid 30 och skaffar vanliga liv med paketet villa, Volvo, vovve.
Dom blir aldrig beroende, tappar helt enkel intresset för festen, kicken och spänningen.

Det du skriver är insiktsfullt, men vi får inte glömma att Katja gått igenom en skilsmässa och när äldre människor som Katja skiljer sig brukar de "ta igen" kvoten av "knarka och knulla" de tycker de har missat tidigare i livet.

Som nyskild, med väldigt besvikna, krävande och tunnhudade barn som blir ledsna för minsta lilla, ligger Katja i riskområdet för sen kokaindebut?
Senast redigerad av ursprungligen 2026-02-03 kl. 10:03.
Citera
2026-02-03, 09:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja alla kampanjer för att kasta skit på SD har väl gett en rejäl back fire och ökat på SD:s siffror.
Det verkar sossarna nu lärt sig även om de ibland har jävligt svårt att hålla sig.

Ja, om reaktioner när Katja blir dömd tonas ned kan vi misstänka att de försöker påverka opinionen till nackdel för SD som behöver skandalerna.
Citera
2026-02-03, 10:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia

Det är vad Katja Nyberg INTE säger som är mest intressant.
"Det är vad Katja Nyberg INTE säger som är mest intressant."

För en som är oskyldig är det enda naturliga att säga: "Jag är oskyldig".
Tre små ord Katja inte lyckats använda.

De som inte klarar av att lägga märke till det borde byta mascara.
Citera
2026-02-03, 11:25
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Uppenbarligen har du inte rätt i ditt påstående. Det finns nog en betydande del som också knarkar och blir beroende i alla åldrar. Särskilt i Sverige är folk bra på att dölja saker, kanske av kulturella skäl och på grund av lagarna.

Det är inget påstående utan vetenskapligt bevisat med en brytpunkt i 30års åldern.
Beroendet finns i alla åldrar och alla samhällsskikt, många i det fördolda.
Men extremt ovanligt att bruket börjar efter 30års åldern (då det istället brukar sluta)
Starten till ett narkotikabruk sker som ung då man testar, äldre testar inte 1a gången.
Katja testade inte som ung och rent rabiat anti mot den som t.ex nämnde ryss femmor.
Hur hon sen deltog i ravegruppen och rent fysiskt visade sin avsky mot alla ”knarkare”
Så ja, extremt förvånad över Aftonslaskens rubriker och att det gällde Katja!?
De som blir beroende sent i livet brukar bli beroende av läkemedel inte narkotika.
Lagliga läkemedel och ofta p.g.a svår smärta eller psykiska besvär.
Citera
2026-02-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Tack!

Jag undrar dock inte om hon inte ser gängfolk som lägre stående folk. Själv är Katja en "finkriminell" person, som har rätt att bryta mot regler vi andra förväntas följa. Hon är ju så viktig och har ett jättefint jobb!

Just därför så känns det ruskigt intressant att spekulera i hur hon har fått tag i sina grejer. Men det e ju såklart inte svårt att få tag i antar jag. Men jag förutsätter att hon har hållt på i några år, annars skulle man ju inte sätta sig o köra bil påverkad tror inte jag iaf.

Att köra bil påverkad av kokain är något jag aldrig skulle utsätta mig själv o andra för, aldrig i livet!

Hur kommer hennes karriär se ut efter detta? Blir det ett vanligt kneg nu, sälja hus? Bli influencer?
Citera
2026-02-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Just därför så känns det ruskigt intressant att spekulera i hur hon har fått tag i sina grejer. Men det e ju såklart inte svårt att få tag i antar jag. Men jag förutsätter att hon har hållt på i några år, annars skulle man ju inte sätta sig o köra bil påverkad tror inte jag iaf.

Att köra bil påverkad av kokain är något jag aldrig skulle utsätta mig själv o andra för, aldrig i livet!

Hur kommer hennes karriär se ut efter detta? Blir det ett vanligt kneg nu, sälja hus? Bli influencer?

Det är inte svårt att få tag i för någon, men framför allt inte för någon i hennes höga position. Kokain är ganska vanligt och i maktens korridorer finns det nog många som har en langare till hands.

Jag vågar gissa att hon i första hand ska mjölka sin riksdagslön, och sedermera riksdagspension, så långt det går. Kan nog bli riktigt svårt att komma tillbaka i politiken eller polisen efter det här - ingen kommer att ta henne på allvar.
Citera
2026-02-03, 11:38
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Ja de behöver inte stressa de har bevis redan och som sagt de vill nog undersöka mera kring var hon köper sitt knark och om hon bara var en vanlig köpare eller om hon gjort nåt mer som tex. skadat rikets säkerhet. Det är inte nån Svensson man har att göra med här utan en riksdagsledamot och Polis.

Stämmer, SÄPO utreder ju säkerligen parallellt om Nyberg, som inte bara har känsliga uppdrag i diverse utskott och styrelser i sin roll som Riksdagsledamot utan även är (tjänstledig) kriminalinspektör vid NOA, är föremål för exempelvis utpressning givet att hon brukar och därmed köper narkotika.

Något annat än en fullständig genomlysning av Nybergs förehavanden är ju m a o otänkbart, givet att hon genom sitt beteende är en uppenbar säkerhetsrisk på flera plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in