2026-01-29, 17:39
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
"Den grova organiserade brottsligheten utgör i dag ett av de största hoten mot vår nationella säkerhet, vår demokrati och vår gemensamma frihet. Gängkriminella nätverk har vuxit sig starka under årtionden av handfallen politik. Nu krävs ett skifte – och det är precis det vi Sverigedemokrater och våra samarbetspartier inom Tidösamarbetet levererar", har hon skrivit i en debattartikel i Altinget, som fortsatte vidare:

"Gängen opererar med stor rörlighet, använder unga som verktyg för våld, och utnyttjar offentliga miljöer för drogförsäljning, rekrytering och skjutningar. Mot detta duger inte längre ord – det krävs verktyg. Och kamerabevakning är ett av dem."

Vilken omåttlig jävla dubbelmoral.

https://nyheter24.se/nyheter/politik/1455814-allt-om-katja-nyberg-polisutbildning-sd-och-familj
Citera
2026-01-29, 17:41
Avslutad
Jävlar vad hon ljuger riktig politiker enda in i ryggmärgen 👌
Man tappar förtroendet var dag till staten.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är väl utmärkt att hon nu verkar avpolletteras, hon förefaller inte vara skickad till sitt ämbete. Mycket mer finns inte att säga, som jag ser det.

Du tycker inte att det är ens lite stötande att hon sitter kvar på sin riksdagsplats och fortsätter lyfta 80 lax i månaden i lön?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Ja men för ringa narkotikabrott får du inte fängelse. Påsen hon hade med sig kan kanske trycka upp det till narkotikabrott av normalgraden och den har ju Sverigedemokraterna medverkat till ska ge fängelse numer.
2 gram är inte ringa det är av normalgraden och även fängelse enligt praxis
Citera
2026-01-29, 17:43
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Du tycker inte att det är ens lite stötande att hon sitter kvar på sin riksdagsplats och fortsätter lyfta 80 lax i månaden i lön?

Jag har inte hängt med under dagen här, men hon fortsätter alltså som politisk vilde?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK bra att det finns NÅGON gräns i alla fall. Sedan är det väl rent praktiskt lite svårt att sköta riksdagsarbetet från fängelset också...

Det är några riksdagsledamöter som blivit fråntagna sin plats i riksdagen av domstolen.

Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Du kan inte föra fram med vilka lögner som helst bara för att det är en offentlig person ffs.

EN PROMILLE är långt från 0,12 som inte ens är straffbart.

Hon var ju rattfull. Men inte av alkohol. Utan av narkotika. Vilket ju är värre för henne som polis och medlem av Justitieutskottet, med tanke på att hon då göder de kriminella gäng som hennes parti vill motarbeta.

Hon har därför inte lidit nån uppenbar skada av publiceringen, för hon var ju bevisligen rattfull. Och för hennes del hade det varit bättre om det verkligen varit alkohol som orsakat rattfylla och inte narkotika.

Ditt resonemang är som att en våldtäktsman skulle vara upprörd och anmäla en tidning för att journalisten skrivit att det handlade om vaginala våldtäkter, när det egentligen vara anala.
Citera
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hon verkar faktiskt vara extremt korkad. Hon ser ju även helt nollställd ut på alla foton. En riktig idiot.

Hur lyckas SD skaka fram så här många idioter om och om igen? Ofattbart.
Pundar-Katja: ”Efter samtal med min partiledning har jag beslutat mig för att lämna Sverigedemokraterna. Jag står dock fast vid mitt uppdrag och kommer att fullfölja det förtroende som väljarna har gett mig genom att fortsätta som riksdagsledamot”.

Jösses… Ja, hon är utan tvekan en idiot. En fullblodsidiot.

https://omni.se/a/GxQ6k4
Citera
2026-01-29, 17:44
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watantanka
Jävlar vilket chickenrace hon kört ändå.
Blåneka och spela offer in i det sista och hoppas att det sker ett mirakel och att den där lilla linan inte syns i proverna! 🤯
Det är personlighetsprofiler som Psykopater, Autister, eller narcissister, som gör fel men aldrig kan erkänna det.

Sägs att narcissister är överrepresenterade bland chefer och politiker.
Citera
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Det är väl utmärkt att hon nu verkar avpolletteras, hon förefaller inte vara skickad till sitt ämbete. Mycket mer finns inte att säga, som jag ser det.

Du tycker inte det känns lite fel att människan får sitta kvar som politiskt bilde men gigantisk lön varje månad för att inte göra någonting?

Du tycker inte det känns lite halvt olustigt med en kvinna som hon som har suttit med och gett goda råd till både Säpo och justitieutskottet?

Det finns väl väldigt många saker att oroa sig för när det gäller den här kvinnan och vad hon har lyckats ställa till med.

Jag förstår att Sverigedemokraterna gärna vill glömma det här så fort som möjligt så man kan gå vidare... Hela nästa vecka kanske innan när nästa skandal dyker upp med nästa sverigedemokrat som fastnar med fingrarna i någon syltburk.
Senast redigerad av Svettigutsugare 2026-01-29 kl. 17:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Men ditt mongo, det är ju just denna narkotikapolitik som skapat detta fallet. Nyktra till och tänk efter lite. Fan vad ni efterblivna förpestar flashback.

Det är alltså Sveriges narkotikapolitik som har tvingat den stackars kvinnan att köra påverkad..? Ett något rörigt resonemang måste jag påstå.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Jag har inte hängt med under dagen här, men hon fortsätter alltså som politisk vilde?

Ja:

Sverigedemokraten Katja Nyberg lämnar partiet efter den senaste tidens turer med misstankar om rattfylla, enligt Epoch Times. Hon kommer dock att sitta kvar i riksdagen.

– Efter samtal med min partiledning har jag beslutat mig för att lämna Sverigedemokraterna. Jag står dock fast vid mitt uppdrag och kommer att fullfölja det förtroende som väljarna har gett mig genom att fortsätta som riksdagsledamot, säger hon till tidningen.
Citera
2026-01-29, 17:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är försvårande i sammanhanget att att hon ställde till med en (singel) olycka samtidigt som hon är påverkad av både narkotika och alkohol, avgörande blir narkotikahalten i blodet dvs om hon sett till praxis var "avsevärt påverkad" men det ser inte bra ut för Nyberg.
Nu var det väl så illa att polisen som påträffade Knarkkajsa hög i diket upplevde henne som påverkad?

Eller var det att Katja luktade silicagel som gjorde att hon fick följa med in på polisstationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in