2026-01-29, 12:46
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Hade hoppats han skulle stanna i VSK men trodde som de flesta han skulle hamna i Hammarby. Så lite överraskande. Ryktas om en dansk som ska ta hans plats. Sen har vi värvat Tagesson från Nordic U. Sägs vara lovande.
Vi har redan två vänsterbackar och Winther som kan vikariera där. Förstod inte ryktet överhuvudtaget när det kom.
Citera
2026-01-29, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Du klipper bort resten av mitt meddelande som understryker att det inte bara är spelarens kvalite utan säljarens ekonomi som påverkar prislappen. Vilket var min poäng från början.
Jag klippte bort det för det behöver bara vara relevant då säljarklubbens ekonomi är i kris och så är det är ju INTE i GAIS...
https://www.gp.se/sport/fotboll/gais/gais-koper-tillbaka-gaisgarden.af5cac7d-6e61-4ae5-9c92-86156c703455
Citera
2026-01-29, 13:35
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vi har redan två vänsterbackar och Winther som kan vikariera där. Förstod inte ryktet överhuvudtaget när det kom.

Agent-bullshit som Bosse svalde med hull och hår. Till skillnad från dif värvar inte Hammarby upp till fyra vänsterbackar där var och en petar den senaste innan.
Citera
2026-01-29, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Då klarar ni er ändå. Ryktet berodde nog på att Kalle blev tränare hos er. Önskar Max lycka till även om jag velat haft honom kvar.
Citera
2026-01-29, 14:12
Medlem
skogsburkans avatar
Lamajun försöker bråka sig bort från Häcken. Får han inte lämna i vinter tar han ut pappaledighet till sommaren då hans kontrakt går ut.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/avslojar-layouni-forsoker-tvinga-sig-bort-fran-hacken

Sånt här som bara kan hända i småklubbar som Mjällby och Häcken.
Citera
2026-01-29, 14:36
Moderator
easy_dans avatar
Hade ju varit fantastiskt om Layouni spenderade ett halvår som pappaledig
Citera
2026-01-29, 17:11
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Romano verkar fått uppmaning från HCM att kabla ut att Walta ska säljas innan fönstret stänger. Hyfsat kassa agenter som haft ganska exakt fem månader på sig och nu ska man knåpa ihop något på fyra dagar.
Det blir kanske DIF till slut?
Citera
2026-01-29, 20:13
Medlem
skogsburkans avatar
Brantlind med agent vägrar förlänga med IFK G. Tydligen är det för herr Brantlind viktigare att göda agenten än den klubb som fostrat honom.
Citera
2026-01-29, 22:58
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Hade ju varit fantastiskt om Layouni spenderade ett halvår som pappaledig
Instämmer. Knappast många klubbar som skulle vilja erbjuda kontrakt sedan.
Citera
2026-01-29, 23:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Inte så många som kommer vara supersugna att välja Häcken framför klubbar mer kända för att inte hindra spelarna från att gå vidare.
Citera
2026-01-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det blir kanske DIF till slut?

Självklart en av dom bästa värvningar i år, men hur fan ska vi klara utlantspkvoten?

Vi har väl 3 som jag kan tänka mig bara ska ut. Une (Tyvärr), Findell och om vi ska ha ut en utländsk spelare Filip. Inga andra utländska om inte Siltanen försvinner.

Så vi behöver DM och VB. Om u inte Bergh kommer tillbaka. Om vi ska ha en DM så är väl svensk.

Men nu har vi Bosse som killen hela dagen och vi vet alla att han kollade träningsmatchen mot viking. Så man skulle kunna tro han köper någon därifrån (Troligtvis den som gjorde sista målet).

Men vi har en twist. Bosse var inte där så troligtvis slipper vi detta dena gång.

Så igen vi behöver en DM som är svensk och då är det nog bara Helsingborg man bör kolla på....
Senast redigerad av SLIP 2026-01-29 kl. 23:22.
Citera
2026-01-30, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Varför vill kineserna inte betala för honom? Det fattar jag inte. En 33-åring med ett halvår kvar kan väl inte vara så dyr, även om han är Häckens bästa spelare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in