SierraAdemi. Har du tänkt på att er gemensamma son en dag kommer att upptäcka att hans mamma är en mördare? Att hans pappa valde att ingå äktenskap och skaffa barn med en mördare. Han kommer att kunna läsa allt om mordet på internet, kriminalböckor och i tidningsartiklar.
Hur förhåller du dig till det? Hur ska du förklara det för er son? Det där med rätt och fel.
Du skrev igår i tråden om din frus grova stölder inom hemtjänsten följande.
Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi
Jag delar sorgen över alla offer för grova brott.
Att visa respekt för de drabbade innebär inte att offentligt exploatera privatliv, familjer eller barn i forumdebatter.
Min livssyn vilar på stoicism:
Min son lär sig rätt och fel genom handling, . Han lär sig empati utan hat, styrka utan brutalitet och värdighet utan behov av applåder. Han lärs empati utan sentimentalitet, ansvar utan hat och disciplin utan förakt.
Att jag sätter gränser här är ett medvetet val, och ett ansvar. Och att rätt och fel lärs genom exempel, inte genom offentliga bekännelser.
Tomma ord. Ordbajs.
Var finns Maries integritet? Varför är mördarens dito viktigare än mordoffrets och hennes familjs integritet och känslor? Vill du vara ssnäll och förklara det?
Citat:
Utredarna har äntligen fått en DNA-träff efter mordet på Marie Johansson i Göteborg hösten 2005.
Men – eftersom kvinnan som polisen tror är mördaren bara var 17 år vid tillfället kommer fallet att preskriberas.
– Det leder ju inte till något, det tycker jag är synd. De kan inte ens förhöra henne så det är nästan ännu värre på det viset att vi inte kan få några svar, säger Marie Johanssons mamma Christina Borén Johansson.
https://www.expressen.se/nyheter/dna-traff-efter-mordet-pa-marie-i-tygkallaren/
Ge Maries familj svar. Du är den enda som kan göra det nu när din fru sitter i fängelse. Berätta vad din fru, Marie Johanssons mördare, har berättat om hur mordet gick till.
Hur dog Marie? Led hon mycket? Länge? Vad var Maries sista ord?
Stå för allt du skriver. Gör det enda rätta.
Din son kommer så småningom att respektera dig för det. Vilket barn vill ha en feg pappa som försvarar en mördare?
Källa på SierraAdemis citerade inlägg:
(FB) Partille: Guldstölder på äldreboende, kvinna häktad (2025-08-01)