Citat:
Ursprungligen postat av
Snacki
Ni i tråden.
Tänkte på att en som varit aktiv här men slutade på grund av delade uppgifter, men kom tillbaka och skrev att det som framkommit är hemskt eller något i den stilen.
Min undran / tanke är om detta är ett försök till sk damage control?
Då just den personen tryckt på under hela tiden på hur fredlig A är. Som vi nu med facit i hand kan se att han antagligen INTE är.
För borde personen inte vetat hur det verkligen låg till med A då denne hade sekretessbelagda uppgifter??
Om det som stått i länkarna är sant, så bör han inte vistas nära C. Aldrig någonsin faktiskt. Att C OM det är sant är nära A, kan omöjligt vara för hennes bästa, om han nu gjort saker som äventyrade hennes liv redan i magen. Totalt vidrig läsning! Tycker så synd om C och faktiskt även N. Något jag inte trodde skulle hända.
Men mina åsikter och tankar kring N är ju inte direkt skrivet i sten. Saker kan hända som gör att det man tyckt innan ändrar sig.
Men att hon är falsk, tycker jag än. Hon har ju inte visat att hon slutat upp med lögner, och kommer säkert aldrig göra det heller. Därför denna situation är extra tragisk.
Tycker som sagt var så synd om N och lilla C. Om det som står stämmer, hade jag också haft mardrömmar om att jag vet att ett monster snart ska få rätten att träffa min dotter. Pappa eller ej.
Om det är mig du syftar till så kan jag bara säga att det inte alls är min avsikt att försöka mig på någon DK eller liknande.
Jag står för det jag tidigare skrivit och har även gått till botten med det som påståtts om utlämnande av sekretessbelagd information etc. då jag själv blev osäker och rädd för att jag råkat gjort något oavsiktligt fel.
Allt i det kan bara sägas att i mitt fall har jag handlat i "god tro" om att de uppgifter som delats från myndigheter varit och är offentliga handlingar/icke av sekretess art och så även det N & J öppet själva talat om i poddar/Stories.
Vad A anbelangar så har jag tiden fram till det som framkommit om honom de senaste månaderna betraktat A som en snäll, glad och fredlig person av den enkla anledningen att han inte visat andra sidor än de goda av sig själv.
Ibland tar det sin tid innan man upptäcker vem en person egentligen är. Det finns gott om människor man i början tror väldigt gott om, känd som okänd och som sedermera visar sig vara ett återkommande avskum i perioder.
Jag har aldrig försvarat A handlandlingar i konflikten med N eftersom man inte vetat vad som egentligen har hänt dem emellan.
Det finns alltid två sidor av ett mynt och it takes two to tango.
Om allt det som nu uppdagats om A i handlingar stämmer är det både skrämmande och chockerande på samma gång och ska erkänna, svårt och overkligt för mig att ta in.
Dock står jag fast vid att jag tycker N öppet agerat omoget i många fall och bara känslan av att det ibland inte går att lita på att allt N säger är förankrat med verkligheten skapar en stor osäkerhet kring henne.
Men varken N eller A, har med facit i hand gjort denna resa lätt för sig själva och det mest ledsamma och tragiska i detta är att ett oskyldigt känsligt litet barn hamnar mitt emellan. 🥹
Håller verkligen med dig om att saker kan hända på vägen och helt plötsligt ändra riktning. Det händer i vår verklighet var dag vare sig man önskar det eller ej.