2026-01-27, 11:05
Medlem
BluePonyGirls avatar
Upp-till-bevis:

Att åtal inte väckts betyder inte heller att något inte hänt, det betyder att åklagaren inte tyckte att befintliga bevis skulle räcka för en fällande dom. Två av varandra oberoende kvinnor har polisanmält honom: En för våldtäkt och sedan N*cc* för bland annat misshandel och grov kvinnofridskränkning. Utöver det finns det en tredje kvinna, en exflickvän, som i en chatt berättat om vad hon blivit utsatt för. Vad skulle hon vinna på att ljuga om det för N*cc*, menar du? Vad skulle kvinnan som anmält honom för våldtäkt vinna på det? Är det sannolikt att Andr**s träffat tre kvinnor på raken som ljuger om hur han beter sig?

Du glömmer också att ”N*cc*s anhängare” försvarar henne inte för att någon (!) är ett fan utan för att den här tråden var helt urballad med konton som läckte hemlig information om rättsärendet och dag ut och dag in under väldigt lång tid satt och ondgjorde sig över allt från hur hon klär barnet till att hon borde bli av med vårdnaden. Ingen fick skriva något positivt utan att en hord av inlägg om varför man hade fel dök upp. Samma personer hyllade samtidigt Andr**s som om han vore en gåva till mänskligheten. Nu får man väl säga att tråden är något mer nyanserad och att fler perspektiv får plats, vilket absolut inte var välkommet tidigare. Det är fortfarande så att perspektiv som inte kritiserar N*cc* möts med långa utläggningar om att ”VISSA ANVÄNDARE MISSFÖRSTÅR VAD TRÅDEN ÄR TILL FÖR!!!!!!!!!!”.

Självklart börjar man spekulera i vad ett våldtäktsärende skulle kunna leda till i den vårdnadstvist de har. Kan ju knappast vara konstigt? Både N*cc* och Andr**s har för övrigt allt att förlora på att smutskasta varandra eftersom att de nu i rätten ska försöka framstå som så stabila och samarbetsvilliga som möjligt. Alla fattar att N*cc* inte gått med på umgänge för att hon vill det utan för att hon vill motverka bilden av henne som någon som ställer sig på tvären, vilket är en bild Andr**s försöker plantera trots att det finns många bevis för att han själv gjorde sitt för att dra ut på faderskapsbekräftelsen. Hans advokat kämpar, det gör hennes också.
Senast redigerad av BluePonyGirl 2026-01-27 kl. 11:22.
Citera
2026-01-27, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Upp-till-bevis:

Att åtal inte väckts betyder inte heller att något inte hänt, det betyder att åklagaren inte tyckte att befintliga bevis skulle räcka för en fällande dom. Två av varandra oberoende kvinnor har polisanmält honom: En för våldtäkt och sedan N*cc* för bland annat misshandel och grov kvinnofridskränkning. Utöver det finns det en tredje kvinna, en exflickvän, som i en chatt berättat om vad hon blivit utsatt för. Vad skulle hon vinna på att ljuga om det för N*cc*, menar du? Är der sannolikt att Andr**s träffat tre kvinnor på raken som ljuger om hur han beter sig?

Du glömmer också att ”N*cc*s anhängare” försvarar henne inte för att någon (!) är ett fan utan för att den här tråden var helt urballad med konton som läckte hemlig information om rättsärendet och dag ut och dag in under väldigt lång tid satt och ondgjorde sig över allt från hur hon klär barnet till att hon borde bli av med vårdnaden. Ingen fick skriva något positivt utan att en hord av inlägg om varför man hade fel dök upp. Samma personer hyllade samtidigt Andr**s som om han vore en gåva till mänskligheten. Nu får man väl säga att tråden är något mer nyanserad och att fler perspektiv får plats, vilket absolut inte var välkommet tidigare. Det är fortfarande så att perspektiv som inte kritiserar N*cc* möts med långa utläggningar om att ”VISSA ANVÄNDARE MISSFÖRSTÅR VAD TRÅDEN ÄR TILL FÖR!!!!!!!!!!”.

Självklart börjar man spekulera i vad ett våldtäktsärende skulle kunna leda till i den vårdnadstvist de har. Kan ju knappast vara konstigt? Både N*cc* och Andr**s har för övrigt allt att förlora på att smutskasta varandra eftersom att de nu i rätten ska försöka framstå som så stabila och samarbetsvilliga som möjligt. Alla fattar att N*cc* inte gått med på umgänge för att hon vill det utan för att hon vill motverka bilden av henne som någon som ställer sig på tvären, vilket är en bild Andr**s försöker plantera trots att det finns många bevis för att han själv gjorde sitt för att dra ut på faderskapsbekräftelsen. Hans advokat kämpar, det gör hennes också.

Jag syftade inte på att en utomstående skulle ha nåt att vinna på att anmäla A.
Folk presenterar och diskuterar saker som om vore rena faktan, som det inte bevis för. Är inte det också fel? Går det att bevisa att de som skrivit dessa sms och anonyma anmälare existerar?

Det krävs inte mycket för att skapa ett rykte och det skulle kunna gå till på just det här viset. På tal om att plantera.

Ingen skulle nog smutskasta den andra offentligt. Jag säger inte att jag tror att det är på detta viset, och jag vet att det är en rent avskyvärd tanke, men det finns ingenting som förvånar mig.

Och detta gäller även A, som jag absolut inte tror är nåt helgon.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-01-27 kl. 11:55.
Citera
2026-01-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Ja men det blev nedlagt, det är inte detsamma som att det faktiskt hänt. När det uppdagades i tråden började Ns anhängare direkt spekulera i huruvida det kunde påverka umgänget med C såg jag. Jag är inte den som misstror folk som säger att de blivit utsatta för vt, men om någon har allt att vinna på att smutskasta en person drar jag öronen åt mig.

Min uppfattning är att de är beredda att gå hur långt som helst för att inte rubba på ordningen och låta A komma in i deras liv.
Det vore ju knappast så förvånande, eller?? Men i denna tråden verkar folk lita blint på skvaller och rykten som rör A. Så otroligt naivt.

Nej, inte samma. Därför jag skrev misstänkt. Om det inte är en galen stalker som anmält honom visar det ju på ett sannolikt svinigt beteende som kanske inte gick att gå till åtal med som så mycket annat.
Om min nyblivna pojkvän skulle bli misstänkt för det, sexköp eller liknande och inte verkar kunna hantera alkohol. Då hade jag iaf sagt tack och hejdå. Eller iaf hejdå.
Citera
2026-01-27, 12:12
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Jag syftade inte på att en utomstående skulle ha nåt att vinna på att anmäla A.
Folk presenterar och diskuterar saker som om vore rena faktan, som det inte bevis för. Är inte det också fel? Går det att bevisa att de som skrivit dessa sms och anonyma anmälare existerar?

Det krävs inte mycket för att skapa ett rykte och det skulle kunna gå till på just det här viset.

Ingen skulle nog smutskasta den andra offentligt, så dumma är de nog ej. På tal om att plantera. Jag säger inte att jag tror att det är på detta viset, och jag vet att det är en rent avskyvärd tanke, men inget förvånar mig.

Och detta gäller även A, som jag absolut inte tror är nåt helgon.

Visst, men så har ju samtalet sett ut om N*cc* hela tiden så det finns ingen rimlig anledning till att Andr**s skulle behandlas annorlunda.

Av den anledningen blev det självklart uppståndelse när det nyss visade sig att Andr**s gillar kommentarer på Instagram där folk skriver att N*cc* ”särar på benen för vem som helst som vill försörja henne”. De flesta av oss förstår att det är så han tyckt om henne sedan de gjorde slut, men han har ändå låtsas vara någon slags samarit i sammanhanget genom hur han uttrycker sig i sociala medier vilket han hyllats för här eftersom att han är så ”mogen” och ”godhjärtad”. N*cc* gör precis likadant.

Menar du SMS mellan N*cc* och exet där exet skriver vad hon blivit utsatt för så kommer det från en aktbilaga i vårdnadstvisten.
Senast redigerad av BluePonyGirl 2026-01-27 kl. 12:24.
Citera
2026-01-27, 12:22
Medlem
Citat:
Ja men det blev nedlagt, det är inte detsamma som att det faktiskt hänt. När det uppdagades i tråden började Ns anhängare direkt spekulera i huruvida det kunde påverka umgänget med C såg jag. Jag är inte den som misstror folk som säger att de blivit utsatta för vt, men om någon har allt att vinna på att smutskasta en person drar jag öronen åt mig.

Min uppfattning är att de är beredda att gå hur långt som helst för att inte rubba på ordningen och låta A komma in i deras liv.
Det vore ju knappast så förvånande, eller?? Men i denna tråden verkar folk lita blint på skvaller och rykten som rör A. Så otroligt naivt.

Vad bra då kan du ju fortfarande tro på vt-offret här för hon har väl inget med Nicci att göra? Eller menar du att det är Nicci som fått någon tjej att ligga med Andreas och sen anmäla honom för vt?

Listan jag skrev innehåller mestadels info som jag fått se bevis för själv men mer än så kan jag inte säga utan att avslöja mig. Menar du att du tror att jag är Nicci eller någon som känner Nicci som sitter här och sprider rykten för att hjälpa henne i vårdnadstvisten???? 🤨
Citera
2026-01-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
A är väl förmodligen rädd att de bilderna hamnar i händerna på N. Jullejulles uppgifter blir inte mindre trovärdiga av det här…

Som sagt vissa av uppgifterna jag lämnade har jag fått se bevis för med egna ögon, sen fattar jag om inte det blir trovärdigt eftersom jag inte kan avslöja mer än så. Undrar om inte bloggbevakar-kvinnan också fått höra från advokat? Läste hennes blogg i morse och det är helt sjukt vad positivt hur hon uttrycker sig om Andreas med tanke på vad som kommit fram här……………
Citera
2026-01-28, 15:59
Medlem
Här kommer lite länkar jag fick skickade till mig idag ☺️

SMS mellan Nicci och Andreas ex
https://delafil.se/09db9017b2c3f7ed/Solna_TR_T_10016-25_Aktbil_29,_Bilaga_2_-_Smskonversation_med.pdf

Det som Nicci svarat på när Andreas stämt henne på vårdnaden
https://delafil.se/ef2fc31c0e0afe26/Solna_TR_T_10016-25_Aktbil_22,_Svarom%C3%A5l_genom_ombud_Sara_Lars. pdf

Bevis för att Nicci har försökt förklara för Andreas varför hon inte vill göra ngt DNA-test (antar dom bråkat om det?) https://delafil.se/697e96df6a639c4a/Solna_TR_T_10016-25_Aktbil_30,_Bilaga_3_-_Anteckning_ang%C3%A5ende.pdf

Niccis journalanteckningar
https://delafil.se/4b1f113bf26418ed/Solna_TR_T_10016-25_Aktbil_28,_Bilaga_1_-_Journalanteckningar.pdf

Beslutet om umgänge
https://delafil.se/787c95eeace4b316/Solna_TR_T_10016-25_Beslut_under_r%C3%A4tteg%C3%A5ng_2025-12-23.pdf
Senast redigerad av jullejulle 2026-01-28 kl. 16:07.
Citera
2026-01-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle

https://delafil.se/09db9017b2c3f7ed/Solna_TR_T_10016-25_Aktbil_29,_Bilaga_2_-_Smskonversation_med.pdf%0A

https://delafil.se/ef2fc31c0e0afe26/Solna_TR_T_10016-25_Aktbil_22,_Svarom%C3%A5l_genom_ombud_Sara_Lars. pdf%0A

Bevis för att Nicci har försökt förklara för Andreas varför hon inte vill göra ngt DNA-test (antar dom bråkat om det?) https://delafil.se/697e96df6a639c4a/Solna_TR_T_10016-25_Aktbil_30,_Bilaga_3_-_Anteckning_ang%C3%A5ende.pdf%0A

https://delafil.se/4b1f113bf26418ed/Solna_TR_T_10016-25_Aktbil_28,_Bilaga_1_-_Journalanteckningar.pdf%0A

Beslutet om umgänge
https://delafil.se/787c95eeace4b316/Solna_TR_T_10016-25_Beslut_under_r%C3%A4tteg%C3%A5ng_2025-12-23.pdf%0A

Länkarna funkar tyvärr inte
Citera
2026-01-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notme12
Länkarna funkar tyvärr inte

Funkar dom nu?
Citera
2026-01-28, 16:30
Medlem
Citat:
Funkar dom nu?

Ja!
Citera
2026-01-28, 18:42
Medlem
insekternas avatar
Citat:

https://delafil.se/09db9017b2c3f7ed/Solna_TR_T_10016-25_Aktbil_29,_Bilaga_2_-_Smskonversation_med.pdf

https://delafil.se/ef2fc31c0e0afe26/Solna_TR_T_10016-25_Aktbil_22,_Svarom%C3%A5l_genom_ombud_Sara_Lars. pdf

Bevis för att Nicci har försökt förklara för Andreas varför hon inte vill göra ngt DNA-test (antar dom bråkat om det?) https://delafil.se/697e96df6a639c4a/Solna_TR_T_10016-25_Aktbil_30,_Bilaga_3_-_Anteckning_ang%C3%A5ende.pdf

https://delafil.se/4b1f113bf26418ed/Solna_TR_T_10016-25_Aktbil_28,_Bilaga_1_-_Journalanteckningar.pdf

Beslutet om umgänge
https://delafil.se/787c95eeace4b316/Solna_TR_T_10016-25_Beslut_under_r%C3%A4tteg%C3%A5ng_2025-12-23.pdf

När man läser dokumentet i första länken kan man ju, bara så att det är sagt, gärna tänka på att det alltså är Ns inställning till vårdnadsmålet man redogör för här och att den självklart är vinklad för att få henne att framstå i bästa möjliga dager. Så är det även för de inlagor A med advokat skickat in till rätten.

Ingen kul läsning att se hur N mått under tiden. Trist med uppgiften om att det akuta kejsarsnittet när C föddes föranleddes av, gissningsvis, en akut stressreaktion efter att hon chattat med någon vän till A.

Värst här tycker jag dock att uppgifterna om DNA-testet är.

(För info: A kontaktades av familjerätten några månader efter barnets födelse då N hade uppgett honom som enda möjliga fader till barnet. A hade vid det laget redan skrivit i sociala medier att han skulle bli pappa och erkände faderskapet till utredaren men begärde ändå att ett DNA-test skulle genomföras före han ville skriva på. N ville inte genomföra ett DNA-test eftersom att det strider mot hennes principer men erbjöd alltså A att skriva på ändå, det är detta som beskrivs i länken ovan.

A vägrade i sin tur skriva på vilket ledde till att utredningen fick övergå till bli ett faderskapsmål i domstol. Sommaren 2025 ändrade A inställning i frågan om DNA och kunde plötsligt tänka sig att fastställa faderskapet utan ett DNA-prov, vilket ledde till att tingsrätten i september 2025 fastställde faderskapet.)
Citera
2026-01-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
När man läser dokumentet i första länken kan man ju, bara så att det är sagt, gärna tänka på att det alltså är Ns inställning till vårdnadsmålet man redogör för här och att den självklart är vinklad för att få henne att framstå i bästa möjliga dager. Så är det även för de inlagor A med advokat skickat in till rätten.

Ingen kul läsning att se hur N mått under tiden. Trist med uppgiften om att det akuta kejsarsnittet när C föddes föranleddes av, gissningsvis, en akut stressreaktion efter att hon chattat med någon vän till A.

Värst här tycker jag dock att uppgifterna om DNA-testet är.

(För info: A kontaktades av familjerätten några månader efter barnets födelse då N hade uppgett honom som enda möjliga fader till barnet. A hade vid det laget redan skrivit i sociala medier att han skulle bli pappa och erkände faderskapet till utredaren men begärde ändå att ett DNA-test skulle genomföras före han ville skriva på. N ville inte genomföra ett DNA-test eftersom att det strider mot hennes principer men erbjöd alltså A att skriva på ändå, det är detta som beskrivs i länken ovan.

A vägrade i sin tur skriva på vilket ledde till att utredningen fick övergå till bli ett faderskapsmål i domstol. Sommaren 2025 ändrade A inställning i frågan om DNA och kunde plötsligt tänka sig att fastställa faderskapet utan ett DNA-prov, vilket ledde till att tingsrätten i september 2025 fastställde faderskapet.)

Absolut, så är det ju men man fattar ju att han är körd i frågan om ensam vårdnad med tanke på hur mycket stödbevisning som finns och också om nu F****** och J******* kan tänka sig att vittna till Niccis fördel? 🫣 DNA-grejen. tack för detta. Fattar nu sammanhanget bättre. Antar han bara ville göra DNA för att hämnas på Nicci och göra henne illa eftersom han visste att hon inte vill av ”ideologiska” skäl. Ju mer jag läser om detta drama desto läskigare blir hans inlägg där han skriver om sig själv som att han gått på knäna och bett om att få vara delaktig…..

(Redigerade namnen och la in stjärnor för ingen av dom är kändis)
Senast redigerad av jullejulle 2026-01-28 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in