Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Att en jourplats kostar så mycket är för att de som är jourhem är just jour och ska kunna ta emot barn nät som helst dygnet runt utan förvarning , har ju tex hänt att polis gått in i en lägenhet och hittat ensamma barn mitt i natten eller fall där förälder först akut till sjukhus och där det i det läget inte hittats anhörig eller där anhöriga finns 30 mil bort . I andra länder världen över hamnar barn på barnhem
Ja då finns ju behov tex vid kvinnan i Uppsala som gick ut och festade. Det är ju också ett brott mamman begått?
Det tycker jag absolut, den mamman har begått ett brott.
Det måste bli tydligt om föräldrar har utsatt barnen eller inte.
Om det är misshandel eller brott måste föräldrarna kunna få en rättvis rättegång så är det ju vid mord också?
Men se skillnaden på när barn pågrund av vaga grunder omhändertas och jour placeras flyttas runt, vissa flyttar runt 10 gånger, när barnet sedan växer upp så kan familjen exempelvis upphöra kontakten eftersom man inte får någon lön längre .
Ett exempel nu är fallet Elsa där mamman anklagas utan grunder för mbp.
So i a är inget bra exempel, hon måste skärpa sig, men jag tycker forfarande synd om henne. De körde över henne genom att hon från början inte hade förståelse att spela in samtalen. Hon sökte ju hjälp från början ?
Snart är hennes barn vuxna och när de är 18 år så är de fria att kontakta varandra. Det bör inte vara så många år kvar för henne, så snart är väll hennes högsta önskan att få se sina barn verklighet!
Men varför måste familjehemmet tjäna 100 000 på 10 dagar ? Vare sig barnet är jour placerat eller inte ?