Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Får de träffa sina barn? Och vad händer om de försöker träffa sina barn?
Objection, relevance? Enskilda ärenden med olika bakgrund och problematik.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
att det inte finns någon lösensumma gör det hela ännu värre än en kidnappning. Annars hade föräldrarna kunnat få tillbaka sin barn genom att bara hosta upp lösensumman?
Snarare ett bevis på att ungarna inte är kidnappade om man nu inte är helt sopslut i skallen. Självklart ska man inte kunna köpa sig fri.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det handlar inte bara om pengar, utan om att köpa sig fri från ansvar med skattemedel på chefsnivå. Barnen och skattebetalarna betalar priset för haveriet.
Förklara nu hur folk på chefsnivå får pengar genom att socialtjänsten omhändertar barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det kostar miljarder, men ingen tjänar pengar? Hur går din logik ihop? Det är klart att det tjänas pengar på barnen. SÅ in i helvetet med pengar.
Frågan är hur STATEN och SOCIALTJÄNSTEN tjänar pengar på att omhänderta och placera barn. Var är lönsamheten som motiverar detta slöseri?
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Alla med funtad hjärna fattar att socialtjänsten inte har tjänstemansansvar och därför kan göra som de vill.
Berätta nu vad ett tjänstemannaansvar hade gjort för skillnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Nu har tur att ni kan skylla på invandrarna med lvu kampanjen, även om ni så gärna vill ha invandrare hit men inte lära invandrarna om eran kultur som skiljer sig som svart på vitt.
Vad yrar du om? Vem vill ha hit invandrare?
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Det handlar om makt, där kvinnor som kanske känner sig misslyckade är feta gråhåriga och lever ett meningslöst liv får makt över andra människor.
Spekulation, mindervärdeskomplex, inget argument. Dom enda som jag konsekvent märkt vara maktgalna är diverse LVU-föräldrar som inte tål att bli åtsagda vad dom ska göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Oroaanmälnmälningar görs lättvindigt på vem som helst idag.
Aha?
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Att ifrågasätta myndigheter = kan kosta dig ditt barn.
Beror självklart på vad för ifrågasättande man gör, när ifrågasättandet görs, vad som åsidosätts medan personerna ifrågasätter. Rätt rimligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Det är en pengar maskin att ta barn.
Kan du utveckla hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Moraltanter lägger tid på fel saker vilket gör att en del barn eller ungdomar lever i ohälsa och inte får hjälp fast de ber om det.
Kan du utveckla hur? Har du någon källa?
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Bara kolla på vad som händer med unga tjejer på sis, eller psykiatrin, kolla hur skolan ser ut med mobbning och kaos.
Det är socialtjänstens fel menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Socionomutbildningen är ett skämt och styrs av kvinnor, alla vet hur det blir när kvinnor får för mycket plats. Särskilt den här typen av människor.
Ja ni alla verkar tycka utbildningen är ett skämt, jag ger dig samma tips som jag gav Kurt. Gå och utbilda dig till socionom och börja påverka inifrån istället för att inte göra ett piss.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Det ska inte gå att tjäna pengar på att ta hand om barn. Då hade många inte velat vara familjehem osv.
Självklart hade ingen velat vara familjehem då, självklart ska dom ha betalt. Är du avundsjuk att någon får betalt för att ta hand om dina barn?
Om ersättning inte ska utbetalas till familjehemmen kommer alternativa vårdplatser behövas. Eftersom vinst ska vara förbjuden snackar vi alltså om barnhem och adoption. Vet inte om jag tycker det är ett bättre alternativ.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Det är djupt problematiskt att socialtjänsten kan bedöma föräldrar och fatta beslut med allvarliga konsekvenser utan att dessa prövas i en rättvis rättegång.
Eh du kanske ska kolla upp hur processen går till innan du skämmer ut dig på nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
socialtjänsten kan bedöma och fatta ingripande beslut om föräldrar utan en rättvis rättegång strider mot grundläggande principer om rättssäkerhet
Fast så är det ju inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Det krävs också att sekretess hävs omedelbart, socialtjänsten skall kunna granskas!
Du vill alltså att precis allt och alla ska ha tillgång till allt material, dvs föräldrarna på TT skulle få hela sina fall blottade och hade längre inte kunnat gömma sig bakom sekretessen?
Jo men det är en mycket god ide 🤪
Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsan-knas
F.Ö. vet jag inte vad du har för erfarenhet men som en person som försökt söka hjälp hos SOC för att komma undan mina egna föräldrar så känner jag att jag hellre står bakom en myndighet som kanske skulle kunna hjälpa någon som var i min situation än att ett enda barn ska behöva uthärda att växa upp med föräldrar som har gett mig psykologiska men för livet och trauma jag aldrig kan bli fri från.
Kurre-kortslut har absolut 0 erfarenhet, riktig besserwisser. Ingen relevant utbildning för den delen heller.