2026-01-27, 09:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Halmgubbe, du påstod explicit att ha fel om siffror är ett symptom på trauma, kan u ge mig en källa på det hobbypsykologen?

Det var ett exempel. Förvirring är av många symtom på trauma. Att mammorna ni i barnplågarklubben förföljer och mobbar hela dagarna är traumatiserade borde väl väl vara helt odiskutabelt?
Citera
2026-01-27, 09:01
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Därför att jag till skillnad mot dig vet att det är extremt traumatiserande att bli av med sitt barn med våld på obestämd tid från statens sida.

Eller är det inte det? Det händer ingenting mentalt vare sig med barnet eller föräldern av att skiljas från varandra och i vissa fall även från sina syskon för barnets del? Och då på det tvingas flyttar runt i landet och skickas runt som ett paket? Det är inte traumatiserande menar du?

Håll dig till en dialog i taget om du ska blanda ihop dom. Du uttalade dig om att Fia kunde fått bättre insatser än vad hon fick, trots att du tydligen inte vet vad för insatser hon fått och inte kan uttala dig.
Citera
2026-01-27, 09:03
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Problemet med dig är du läser domar och utredningar ungefär som om det vore fakta. Det finns en annan sida av myntet också som du vägrar att se, nämligen föräldrarnas bild av vad som hänt. De kanske inte fått rätt hjälp och inte blivit lyssnade på, men det är soc som satt narrativet och det är just detta som domstolarna tyvärr förlitar sig på.

Det är därför barn kan placeras i åratal utan bevis för att något egentligen hänt och på felaktig information.

Har även lyssnat på förälderns bild här, vilket du själv sagt att du inte gör. Så om något är väl du den med minst koll här, eller hur?
Citera
2026-01-27, 09:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Håll dig till en dialog i taget om du ska blanda ihop dom. Du uttalade dig om att Fia kunde fått bättre insatser än vad hon fick, trots att du tydligen inte vet vad för insatser hon fått och inte kan uttala dig.

Jag har sagt att jag inte kan veta det. Jag har inte dokumentationen, men i många fall finns det i många fall situationer där familjen faktiskt kunnat få hjälp i hemmet istället, vilket framgår av externa utredningar (exempelvis den som nyligen gjordes i Strängnäs kommun), där det framgår att barnen inte behövde vara placerade.

vad har du för bevis för att Fia fått rätt hjälp och blivit lyssnad på i sitt fall? Hon sökte väl hjälp men fick barnen placerade istället?
Citera
2026-01-27, 09:05
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det var ett exempel. Förvirring är av många symtom på trauma. Att mammorna ni i barnplågarklubben förföljer och mobbar hela dagarna är traumatiserade borde väl väl vara helt odiskutabelt?

Halmgubbe, aldrig påstått att de inte kan vara traumatiserade, det var du som påstod att hon visade upp ALLA tecken på det, men du kan bara peka på ”förvirring”, så vad är resten, och hur vet du det utan ens ha kollat på hennes beteende.
Citera
2026-01-27, 09:07
Medlem
Nariiouh
Det krävs en process, att du upprepar dig gör inte ditt påstående sant. Bidra med källor.

Synd, er chans att skapa förändring inom socialtjänsten. Men det brukar vara så med er, mycket snack lite verkstad. Kurre tar hem priset på den fronten dock.

Vilken tur att det finns just sådana krav för att ta ett barn. Goddag yxskaft som Kurtan brukar säga.

Rätt orimligt att behöva invänta en dom för att kunna göra ett omhändertagande, eller hur? Det behöver heller inte handla om en brottslig handling mot barnet för att det ska behövas ett omhändertagande.
De föräldrar som kämpar för sina barn brukar klara sig med frivilliga insatser, de föräldrar som får LVU och kämpar för sina barn får sina barn tillbaka.
Jag tar alla från TT som exempel, sektledaren är ett toppenexempel på ett fall som inte hade behövts om hon slutade vara en egocentrisk rättshaverist. Av föräldrarna på TT är hon den person jag tycker bäst klarar av föräldrarollen.
Problemet är att hon älskar sig själv allra mest, hennes känslor och åsikter är viktigast osv.
Vilken fantastisk analys.

Ja det är bara skriva på en post-it lapp ”omhänderta barnet” så är saken biff.
Ja det är väldig enkelt att omhänderta ett barn, det kan handla om att föräldrar tänker på ett annat

Jag pratar som vilken normalt funtad människa som helst skulle göra.

Att prata om detta ämne är och kan också leda till anmälningar.

Ja du upprepar dig genom att tro att det inte är ett beslut som kan genomföras på 5 minuter.

So i a är inget bra exempel även om hon är erat mobb offer. Det är synd om henne.

Berätta vilken kunskap och meriter du har inom ämnet ?

Det saknas totalt statistik och insyn eftersom det är sekretess
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Har även lyssnat på förälderns bild här, vilket du själv sagt att du inte gör. Så om något är väl du den med minst koll här, eller hur?

Du behöver läsa alla dokumentation för att förstå helheten. har du gjort det? Annars sitter du och skjuter från höften.

NI har ju redan bestämt er för att föräldrarna har fel och socialtjänsten har rätt, utan att ha tillgång till hela dokumentationen. Det är barnplågarklubbens problem.
Citera
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jag har sagt att jag inte kan veta det. Jag har inte dokumentationen, men i många fall finns det i många fall situationer där familjen faktiskt kunnat få hjälp i hemmet istället, vilket framgår av externa utredningar (exempelvis den som nyligen gjordes i Strängnäs kommun), där det framgår att barnen inte behövde vara placerade.

vad har du för bevis för att Fia fått rätt hjälp och blivit lyssnad på i sitt fall? Hon sökte väl hjälp men fick barnen placerade istället?

Jag vet vad hon fått för hjälp ja. Men det gör ju inte du, ändå uttalar du dig och hävdar att hjälpen var fel, trots att du tydligen inte kan uttala dig om det

Du låter extremt förvirrad, är du traumatiserad?
Citera
2026-01-27, 09:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Halmgubbe, aldrig påstått att de inte kan vara traumatiserade, det var du som påstod att hon visade upp ALLA tecken på det, men du kan bara peka på ”förvirring”, så vad är resten, och hur vet du det utan ens ha kollat på hennes beteende.

Du och dina sidospår. Varför gör ni er lustiga på dessa traumatiserade föräldrars bekostnad? Det är ingen normal hobby direkt. Alla normalt tänkande människor förstår vilket trauma det är att bli av med ett barn på det sätt som socialtjänsten tar barn i vårt land.
Citera
2026-01-27, 09:10
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Du behöver läsa alla dokumentation för att förstå helheten. har du gjort det? Annars sitter du och skjuter från höften.

NI har ju redan bestämt er för att föräldrarna har fel och socialtjänsten har rätt, utan att ha tillgång till hela dokumentationen. Det är barnplågarklubbens problem.

Vilka fall har du läst all dokumentation kring?
Ska jag utgå att alla fall du uttalar dig om, inklusive Fia så har du läst all dokumentation, för annars skjuter väl du från höften eller hur?
Citera
2026-01-27, 09:12
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Du och dina sidospår. Varför gör ni er lustiga på dessa traumatiserade föräldrars bekostnad? Det är ingen normal hobby direkt. Alla normalt tänkande människor förstår vilket trauma det är att bli av med ett barn på det sätt som socialtjänsten tar barn i vårt land.

Är inget sidospår att diskutera vad du själv säger, klarar du inte en diskussion så är det bara att vara tyst. Att du nu i vanlig ordning ska använda det som diskuteras till att bara upprepa ditt mantra, det är per definition sidospår och ditt modus operandi.
Citera
2026-01-27, 09:13
Medlem
Citat:

Jag tycker du resonerar väldigt förnuftigt. Det är viktigt att ifrågasätta auktoritära myndigheter dels som bara hänvisar till sekrets OCH Där de i princip inte kan dömmas för tjänstefel.

Att felplacera eller omhänderta barn på fel grunder, kan inte få några konsekvenser.

Och man kan ju undra vid granskning hur många barn det skulle vara med föräldrar vars barn blivit fel placerade.

Alla barn även överklassens barn kan hamna på sis, inom sis blir barn bland annat slagna, finns personal som sexuellt utnyttjar barnen osv.

Familjehem tjänar löner på att ta hand om foster barn, som de annars inte skulle ta hand om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in