Citat:
Ursprungligen postat av
Logique88
Det är väl ingen som hävdar att vi ska hylla män som ligger runt. Det är mer en naturlig konsekvens av den enkla anledningen att det för män är så mycket svårare att ligga runt än det är för kvinnor. Därav är det mer av en bedrift. Jag vet dock inte varför du attackerar mig då jag aldrig hyllat någon som ligger runt.
Jag är helt likgiltig inför vad folk gör med sina kroppar. Ligg runt hur mycket ni vill, men förvänta er inte att jag ska hylla beteendet.
Nä, det tillhör ju bara fortsatt de gängse normerna i samhället så inget som någon behöver hävda....
Det man däremot behöver hävda, faktiskt om fortsatt idag 2026....fast! vi fan haft århundraden av feminism, är kvinnors behov av sex och intima relationer med människor de träffar på i livet, efter sitt eget huvud och inte efter vad som anses vara "rätt" för just kvinnor.
Och det är ingen jävla konsekvens av något, detta ingår i en urgammal patriarkal ideologi som säger att män har rätt att dominera över kvinnor...och speciellt då kvinnors kroppar, sexualitet och liv, för det är där som män har "intressen". och alla denna skammning av kvinnor....du vet..."inte flickvänsmaterial" , "äckligt", "hora" "madrass", slampa, luder etc etc är METODEN man använder för att kontrollera kvinnor socialt.
Och du är ju inte likgiltig....du träffar en tjej, hon är skitvacker, intressant etc etc.....men så får du veta att hon haft X parters i livet.....och poff! så är hon ointressant för dig...DET är raka motsatsen till: "helt likgiltig inför vad folk gör med sina kroppar".