2026-01-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker alla borde sätta sig ner med papper och penna och en gång för alla räkna lite på hur omöjligt det faktiskt skulle vara att kvinnor skulle ha så få partners som möjligt medan män skulle ha massor....

Misogyna mäns idéer om hur den ideala sexmarknaden skulle se ut...har inte en susning till chans att bli verklighet....

visst om vi avrättade kanske 50-60% av alla män...DÅ först möjligen....

Man kan inte både äta kakan...( massa kvinnliga partners genom livet som man kan ha häftigt sex med)
och låsa in den (förbjuda, skamma, nedvärder kvinnor för att de har sex med män)

sorry killar, ni som brukar skryta så med att ni skulle ha en överlägsen logik...men den logiken finns alltså inte.

Merapi. Dessa misogyna män verkar tänka såhär:

Det ska finnas en sorts kvinnor som män bara ligger med, men skiter i i övrigt. Helst prostituerade. För prostituerade anses lite finare än promiskuösa kvinnor som har sex för sitt eget höga nöjes skull. De prostituerade kanske också även tar emot alla sorters män. Så: mer för mannens sexualitet än för kvinnans (till skillnad från egoistiska promiskuösa kvinnor som väljer Vilka de vill ligga ned och som har mage att njuta av sex!). Denna grupp kvinnor ska tilfredställa de misogyna männen sexuellt.

Och övriga kvinnor ska vara kyska och gifta sig med männen, helst ungt. Vara trogna och föda flera barn. När hon är utsliten, så finns ju alltid bordellerna med nya exemplar av kvinnor att ligga med.

Klassiskt Madonna hora komplex, fast I makronivå.

Typ.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-01-26 kl. 23:33.
Citera
2026-01-26, 23:46
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump

Förstår helt ärligt inte varför du sitter här och argumenterar för att ALLA tjejer borde passa dina preferenser? Det är väl bra om det finns någon för alla.
Du "har aldrig knullat", men anser dig ändå kvalificerad att avgöra vad som är lämpligt gällande ALLA ANDRA kvinnor och mäns sexliv.

Hittar du inte det du söker här, så är det väl lämpligt att du söker dig till något muslimskt land? Där finns säker många som hittills bara tagit den i rumpan, för att bevara oskulden.
Eller obehindrat ljuger om sina tidigare sexuella erfarenheter, av samma anledning.

Jag kan ju ändå veta vad en bra tjej är, eller hur?
Man måste inte ha varit i ett förhållande för att inse att en kille som har 100 miljoner på kontot och knullat betaldamer flera gånger i veckan INTE kommer vara en bra pojkvän?
På samma sätt kan jag se att tjejer som beter sig på ett visst sätt inte kommer bara en bra flickvän, hur är det konstigt?
Tex sara larsson, är det nån du skulletycka har bra egenskaper för en flickvän?
Älskar visa upp sin kropp, knullat några hundra killar redan, och uttalad femenist.
Citera
2026-01-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Var har jag stigmatiserat lössläppta kvinnor? Att beskriva fenomen och manliga preferenser är inte att stigmatisera. Det är att förklara.

Kvinnor får ligga runt hur mycket de vill. Men jag vill inte ha en sådan kvinna. Varken för att ligga med eller skaffa familj med.

Svara gärna på denna fråga. När en kvinna väljer att inte ligga med en kille, är det att stigmatisera killens attribut, eller är det kvinnans preferens av män som hon har rätt till? För du hävdar att manliga preferenser är att stigmatisera. Du kan inte ha dubbla måttstockar.

Att säga att hon på generell nivå inte är flickvänsmaterial = stigmatisering.

Att säga att just du inte vill ha en promiskuös kvinna = uttrycka din personliga preferens.

Och du beskrev att män på generell nivå inte vill ha en promiskuös kvinna som partner. Dvs. Du stigmatiserar promiskuösa kvinnor.

Samtidigt som du tycker att bordeller ska öppnas........ Du verkar inte bry dig om att de kvinnor som jobbar på bordellen ju kommer bli stigmatiserade. Ruggigt och cyniskt!

Anser du att kvinnor ska vara snudd på obefläkade för att vara värdiga flickvänner. Så borde du vara totalt mot bordeller. Eftersom bordellerna ju i så fall fläckar ner kvinnirna som jobbar där.
Citera
2026-01-26, 23:56
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag kan ju ändå veta vad en bra tjej är, eller hur?
Man måste inte ha varit i ett förhållande för att inse att en kille som har 100 miljoner på kontot och knullat betaldamer flera gånger i veckan INTE kommer vara en bra pojkvän?
På samma sätt kan jag se att tjejer som beter sig på ett visst sätt inte kommer bara en bra flickvän, hur är det konstigt?
Tex sara larsson, är det nån du skulletycka har bra egenskaper för en flickvän?
Älskar visa upp sin kropp, knullat några hundra killar redan, och uttalad femenist.
Nej, jag tror inte att du kan avgöra vad som verkligen är en "bra tjej", innan du lärt känna några stycken närmare.

Undrar också hur du kan utse dig själv till talesman för ALLA andra män, och tycka att det är OK?
Inte minst med tanke på din "ringa erfarenhet" i ämnet.
Citera
2026-01-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nej samhället räddas inte från farliga kvinnohatande incels genom att kvinnor ska ha sex med dom. Samhället räddas från farliga kvinnohatande incels genom att dom slutar vara farliga kvinnohatare.

Men jag håller med om att kvinnorna som ligger runt inte borde få den skit dom får av många män som uppenbarligen är beroende av dom för att nånsin få ligga. Och med detta menar jag incels som beter sig som att vi lever i nån slags toxisk hederskultur där "kvinnor som ligger med mer än 1 man borde avrättas!"... Ibland ser man sådana hjärndöda incel-trådar och inlägg

Ett välskrivet inlägg. Jag håller med.
Citera
2026-01-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Liberalisering av kvinnors sexualitet leder till att incels får betydligt större chans till att ligga, jo, och således även större chans till flickvän.

Liberaliseringen leder definitivt till monogami. Kvinnor får större friheter och kan därför fokusera på att faktiskt hitta någon att bli förälskad i och vilja bilda familj med. Om dom "inte får eller inte bör" ligga med olika män, hur fan ska dom utveckla romantiska känslor och bli kära i någon har du tänkt?

Eller du kanske tycker att dom ska gifta sig med nån dom inte är kära i och så ska man och hustru leva (o)lyckliga i alla sina dar?

Kvinnor hit och kvinnor dit. Det finns en anledning att horaktiga kvinnor skäms genom alla religioner och över hela världen.

En anledning är att om en kvinna ligger med låt oss säga 10 män och blir gravid, vem är pappan utan att ta dna test? Omöjligt att veta förr!

Här har du lite fakta från verkligenheten

- Högst risk vid 10+ partners: Studier visar konsekvent att kvinnor som haft 10 eller fler sexualpartners före äktenskapet löper den statistiskt högsta risken för skilsmässa. För par som gifte sig på 2000-talet låg skilsmässofrekvensen inom fem år på cirka 33 % för denna grupp.

- Lägst risk vid 0–1 partner: De som gifter sig som oskulder eller endast har haft sin make som partner har den absolut lägsta risken för skilsmässa (cirka 6 % risk inom fem år för de som gifte sig på 2000-talet).
Citera
2026-01-27, 00:09
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Nej, jag tror inte att du kan avgöra vad som verkligen är en "bra tjej", innan du lärt känna några stycken närmare.

Undrar också hur du kan utse dig själv till talesman för ALLA andra män, och tycka att det är OK?
Inte minst med tanke på din "ringa erfarenhet" i ämnet.

Som jag sa, vissa egenskaper tycker de flesta män är dåliga, finns såklart män som inte bryr sig alls men då får dom ju ett förhållande som är därefter också.

Även fast jag är man så kan jag ju också säga vilka egenskaper kvinnor vill ha, tex hyfsat lång, fysiskt stark, pondus, snäll, vilja knulla, vara bra på att lyssna, vilja kramas, god ekonomi.
Dedär är egenskaper som de flesta kvinnor skulle vilja ha i sin kille.
Citera
2026-01-27, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Du projicerar på andra kvinnor. Det finns självklart oändligt med kvinnor som skulle jobba med detta. Trots att du inte kan acceptera det dessutom!

Citera mig och visa var jag tycker sexsäljare är smuts. Det är ju jag som är för att de ska få finnas och du som verkar vara emot dem. Hur förvirrad är du?

Du är ju förvirrad. Du pratar ner promiskuösa kvinnor och säger att män inte ser dem som flickvänsmaterial. Samtidigt vill du att det öppnas bordeller... Där då alltså kvinnor ska ha som jobb att ligga med flera = vara promiskuösa = inte längre vara flickvänsmaterial, enligt dig.

Tycker du att promiskuösa kvinnor är smuts, så tycker du ju samma sak om prostituerade på bordell. Eftersom prostituerade på bordell= promiskuösa.

Eftersom du ser ner på promiskuösa kvinnor (och kvinnor som jobbar på bordell kommer vara promiskuösa pga sitt jobb) och inte ser dem som flickvänsmaterial och påstår att det är en generell uppfattning. Så blir jag självklart mot att du får en sådan ide'. Vill du dessa kvinnor ont? Bunta in dem där och säga "sälj sex, men fatta att ingen vill ha er som hustru sedan! Men jag supportar ert sexsäljande!" Din syn på promiskuösa kvinnor får mig att bli mot bordeller!

Blev det tydligare så för dig?
Citera
2026-01-27, 00:19
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Som jag sa, vissa egenskaper tycker de flesta män är dåliga, finns såklart män som inte bryr sig alls men då får dom ju ett förhållande som är därefter också.

Även fast jag är man så kan jag ju också säga vilka egenskaper kvinnor vill ha, tex hyfsat lång, fysiskt stark, pondus, snäll, vilja knulla, vara bra på att lyssna, vilja kramas, god ekonomi.
Dedär är egenskaper som de flesta kvinnor skulle vilja ha i sin kille.
Har du intervjuat många "män" om det här?

Kom igen när du skaffat dig lite livserfarenhet. Det är inget du kommer att få i närtid med din inställning, om du frågar mig.

Men som jag skrivit tidigare, man ska följa sina egna värderingar för det är bra.
Fast du kommer aldrig att ses som lämplig att döma åt andra, i mina ögon.
Citera
2026-01-27, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
var du som skrev att skälet till att kvinnor skulle vilja jobba med att sälja sex skulle vara att tjäna pengar.

Att säga att någon inte kan bli flickvänsmaterial....är stigmation...fattar du inte det?
Själva ordet "hora" är närmast stigmationens signum...finns inget ord så nära kopplat till just stigmation... skulle i sånt fall vara bödel, men då från en äldre tid.

Det är fatshaming...om du säger att alla människor som är överviktiga är icke partner-material.
Men det skulle ingen vettig säga, annat än då korkade människor som enkom är intresserad av yta hos en annan människa. De flesta fattar att jo man kan mycket väl bli kär i någon som är överviktig eller ful eller har acne eller......finns där andra saker som är väldigt attraktiva så är det fullt möjligt.
Och man kan älska någon som är överviktig....liksom inga problem.

Och detsamma gäller ju även människor som haft tidigare sexliv..eller tom arbetat som sexsäljare....
fråga kvinnor, DE har inga problem med att deras partner har haft ett eget sexliv utan dem tidigare...
Kivnnor betraktar inte mäns underliv som deras ägodelar som de ska ha full kontroll över från vaggan till graven.
Men....så har vi ju den där korkade ytliga, kontrollfreak gruppen då som tydligen drar gränsen vid ytliga saker som detta.

För din information...människor FÅR redan idag sälja sex. det är komplett lagligt.

Det som är förbjudet däremot är att KÖPA sex och ex. tjäna pengar på andras sexsäljande, dvs driva bordeller.

herregud.

Oj du lever i din lilla bubbla va?

Du verkar ha glömt hur evolutionen har påverkat oss och hur dynamiken mellan män och kvinna på riktigt funkar.

Många kvinnor idag lever i någon slags låtsasvärld där dom tror sig veta vad männen vill ha och behöver. De kvinnor som på riktigt förstår vad män vill ha och behöver är de riktiga vinnarna.

De kvinnor som ska gå emot ”naturen” och tror sig veta vad vi män vill ha kommer tyvärr sluta ensamma i en hyresrätt med 3 katter och barnlösa.
Citera
2026-01-27, 00:44
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du är ju förvirrad. Du pratar ner promiskuösa kvinnor och säger att män inte ser dem som flickvänsmaterial. Samtidigt vill du att det öppnas bordeller... Där då alltså kvinnor ska ha som jobb att ligga med flera = vara promiskuösa = inte längre vara flickvänsmaterial, enligt dig.

Tycker du att promiskuösa kvinnor är smuts, så tycker du ju samma sak om prostituerade på bordell. Eftersom prostituerade på bordell= promiskuösa.

Eftersom du ser ner på promiskuösa kvinnor (och kvinnor som jobbar på bordell kommer vara promiskuösa pga sitt jobb) och inte ser dem som flickvänsmaterial och påstår att det är en generell uppfattning. Så blir jag självklart mot att du får en sådan ide'. Vill du dessa kvinnor ont? Bunta in dem där och säga "sälj sex, men fatta att ingen vill ha er som hustru sedan! Men jag supportar ert sexsäljande!" Din syn på promiskuösa kvinnor får mig att bli mot bordeller!

Blev det tydligare så för dig?
Nej, snarare tvärtom.

Två saker:
du gör egna, vilda antaganden
du kopplar ihop dessa
Citera
2026-01-27, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är din teori. Min teori är att det blir fler incels pga internet. Dels för att en del män fastnar där och inte går ut och träffar folk, dels för att det är internet som förvandlar kufar till hatiska incels.

Men vi kanske kan nöja oss med att vi har olika teorier.

Jaha, jag trodde din teori var att kvinnor som ligger med många räddar många män från att bli incels och räddar samhället från farliga kvinnohatande incels.

Men ok, ja internet kan nog säkert också bidra. Det finns nog flera orsaker till att det blir fler incels, och en av dem är att kvinnor ligger runt med högstatusmännen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in