2026-01-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nej jag vet, ni alla kommer med denna patetiska ursäkt. Reella lösningar är inte er grej.

Nej enligt Sofia Palm är jag en homosexuell förskolelärare från en liten ort med ca 4000 invånare samt med muslimsk kyrkogård. Du kan ju låtsas att det stämmer om du vill.

Åh vad jag älskar er clowner. Du är medveten om att sekretess innebär JUST DET du beskrev? Känsliga delar som inte ska kunna läcka ut maskeras.

Jag personligen läser gärna era domar utan sekretessen. Kommer vara en fantastisk läsning om vilken misär barnen befunnit sig i, som ni sen helhjärtat försvarar.

Skulle du göra det gratis?
Självklart ska dom få ersättning för husrum, mat, kläder, aktiviteter och eventuellt bortfall av inkomster för att dom inte kan arbeta under tiden.

Du kanske inte ska uttala dig om utbildningar när det är väldigt mycket mer utbildning än vad du har. 2 inlägg in i tråden och du har redan lagt alla korten på bordet.

Korkat antagande. Ska du slänga runt med påståenden får du backa med fakta.
Socialsekreterare har anklagats att vara allt från rasister till vänsterpartister i tråden. Bestäm er.

Vill återigen att du berättar för oss i tråden hur det är lönsamt att ta in massa invandrare och placera deras barn.

Kolla upp dina siffror och vad sekretess innebär.

Skulle säga att det mesta grundar sig i psykisk ohälsa, personliga trauman och oförmögenheten att ha någon som bestämmer över ens liv.

En dag kommer du också få sociala insatser tex på äldreboende och glöm inte att man kan bli våldtagen, det är nästan standard nu förtiden. Då kanske jag kan berätta att du är lite för oförmögen för att förstå något.
Citera
2026-01-27, 00:39
Medlem
En förälders värsta mardröm måste vara att få sitt barn omhändertaget. Om föräldern vill samarbeta och om barnet inte försummas så ska inte placering ske!

Man kan i högre utsträckning försöka arbeta med familjer och hjälpa familjer istället för att ta barnen!
Senast redigerad av Omduvaemin 2026-01-27 kl. 00:41.
Citera
2026-01-27, 00:48
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Den som tar betalt för att ta hand om ett barn gör det för pengar.

Ja om jag skulle göra det skulle jag göra det för att jag vill och har god standard.

Du hade inte rört en annans barn utan att få betalt. Dom enda som gång på gång tar upp pengar och ersättning är avundsjuka föräldrar som blivit av med sina barn. Som vill ha hjälp i hemmet och ersättningen familjehemmet skulle få för att ta hand om sitt eget barn.

Citat:
Det är inte lönsamt men det är vad dessa soc tanter ropar efter, invandring , det har iallafall varit så förut. Utan att intrigera utan att visa våra lagar och regler. Jag menar varför tar man in människor som har en kultur där man gifter bort sina döttrar ?

Ja det är du som kommer med det korkade uttalandet så du får gärna make it make sense. Mig veterligen blir man inte rik av att ha fler munnar att mata. Men matte har under dom åren jag följt detta inte varit er starka sida.

Citat:
Ja hur mycket tycker du de ska ha betalt då för husrum när de tar hand om barn ? Menar du att de inte har råd annars ?

Ja dom får ju knappt några pengar, så varför justera?

Jag vet väl inte om dom har råd? I de fall där personer behöver stanna hemma från jobb är det ju rätt så rimligt att dom då blir ersatta. Men du hade ju såklart gått minus för att ta hand om någon annans barn antar jag?

Citat:
Gumman du är clown, sanningen kommer fram, när sekretessen rivs, så kommer alla se vad ni håller på med.

Haha jag läser gärna allt den dagen det mot förmodan händer. Kommer stå där som en hungrig gam.

Citat:
Hur känns det att inte kunna utföra ett arbete med värdighet ? Att möta människor och föräldrar och försöka arbeta för familjers bästa ?

Det är ju precis det dom gör.

Citat:
Varför inte lägga pengarna på familjerna istället.

Där kooooom det!!!! Du ville inte ha pengar va?

Citat:
En riktig domstol behöver ta beslut om det skett brott inte socialtjänsten !

Kolla upp hur processen går till.
Citera
2026-01-27, 00:49
Medlem
P*alm har ju blivit en slagpåse som ni kan mobba här. Men i grund och botten är hon en människa som blivit traumatiserad för livet.

Man kunde ha skött det mycket bättre redan från början.

Jag kan tänka mig att man kan bli galen av att vara med om något sådant.

Alla föräldrar kan försöka visualisera hur ni skulle bli om någon tog erat barn.
Citera
2026-01-27, 00:52
Medlem
Citat:
Du hade inte rört en annans barn utan att få betalt. Dom enda som gång på gång tar upp pengar och ersättning är avundsjuka föräldrar som blivit av med sina barn. Som vill ha hjälp i hemmet och ersättningen familjehemmet skulle få för att ta hand om sitt eget barn.

Ja det är du som kommer med det korkade uttalandet så du får gärna make it make sense. Mig veterligen blir man inte rik av att ha fler munnar att mata. Men matte har under dom åren jag följt detta inte varit er starka sida.

Ja dom får ju knappt några pengar, så varför justera?

Jag vet väl inte om dom har råd? I de fall där personer behöver stanna hemma från jobb är det ju rätt så rimligt att dom då blir ersatta. Men du hade ju såklart gått minus för att ta hand om någon annans barn antar jag?

Haha jag läser gärna allt den dagen det mot förmodan händer. Kommer stå där som en hungrig gam.

Det är ju precis det dom gör.

Där kooooom det!!!! Du ville inte ha pengar va?

Kolla upp hur processen går till.

Vad tror dig att tro att jag inte har koll på ämnet? Kan man inte ta hand om barn gratis så ska man inte ha barn.

Skulle tro att jag har ganska bra kunskap om ämnet.

Så är principerna för ens egna barn, så var det förr i tiden. Det är totalt o humant att tjäna pengar på att ta hand om barn.

Ja du kör med härskartekniker, det är väldigt vanligt för typer som dig.

Jag hade inte rört ett annat barn utan att ta betalt ? Förstår du hur sjukt det låter ?

Frågan är varför ni är så rädda om eran sekretess, ni kan omhänderta barn på vilka grunder som helst.

Det är mycket allvarligt! Ett övergrepp i en demokrati!
Senast redigerad av Omduvaemin 2026-01-27 kl. 00:57.
Citera
2026-01-27, 00:55
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Vad tror dig att tro att jag inte har koll på ämnet? Kan man inte ta hand om barn gratis så ska man inte ha barn.

Skulle tro att jag har ganska bra kunskap om ämnet.

Så är principerna för ens egna barn, så var det förr i tiden. Det är totalt o humant att tjäna pengar på att ta hand om barn.

Ja du kör med härskartekniker, det är väldigt vanligt för typer som dig.

Vad som får mig att ifrågasätta dina kunskaper?
Du skriver påståenden på ett internetforum som är lätta att kolla upp?
Ditt sätt att argumentera?
Dina grundlösa påståenden?
Citera
2026-01-27, 00:58
Medlem
Citat:
Vad som får mig att ifrågasätta dina kunskaper?
Du skriver påståenden på ett internetforum som är lätta att kolla upp?
Ditt sätt att argumentera?
Dina grundlösa påståenden?

En person med kompetens ser saker i nyanser, men det gör inte du, du erkänner inte ens att det finns fel.

Det betyder att du inte kan se föräldrar eller barns behov.

Att du säger att ingen tar hand om barn gratis, stämmer inte, det finns faktiskt människor som skulle ta hand om barn helt gratis, troligen är dessa de bästa familjerna ett barn vid verkliga behov skulle kunna få.
Citera
2026-01-27, 01:01
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
En person med kompetens ser saker i nyanser, men det gör inte du, du erkänner inte ens att det finns fel.

Det betyder att du inte kan se föräldrar eller barns behov.

Men nu har du varken utbildning eller kompetens inom området så din nyans är irrelevant. Du får gärna önska förändring och förbättring inom socialtjänsten, det gör vi alla inom tråden.
Att sprida desinformation och konspirationsteorier som någon form av sanning och insyn är däremot orimligt. Ett förlöjligande av dig som person.
Citera
2026-01-27, 01:06
Medlem
Citat:
Men nu har du varken utbildning eller kompetens inom området så din nyans är irrelevant. Du får gärna önska förändring och förbättring inom socialtjänsten, det gör vi alla inom tråden.
Att sprida desinformation och konspirationsteorier som någon form av sanning och insyn är däremot orimligt. Ett förlöjligande av dig som person.

Gumman detta är ingen desinformationen eller konspirationer, detta är verkligheten,

Barn kan tas och tas av socialtjänsten bara man misstänker att barnets behov inte tillgodoses vilket kan vara i princip vad som helst.

Du kan tro att ni kan hålla på så här förevigt, men sanningen kommer komma fram.

Vi vet att det finns barn som vill hem, att föräldrar är lämpliga, att barn sitter på sis och vill ta livet av sig.

Att socialtjänsten är ansvarig för beslut där mammor tvingas att ha sina barn hos pappan som är förövare

Där föräldrar som ska möta sina barn 2 timmar varannan vecka inte får prata om varför barnet är omhändertaget.

Det handlar om makt och kontroll!
Citera
2026-01-27, 01:08
Medlem
Att ingen gjorts är för att det bara är underklassen som fått sina barn omhändertagna.

Nu börjar de ge sig på medelklass, det är barn och familjer som blir skadade för livet!
Citera
2026-01-27, 01:08
Medlem
Citat:

Vad vet du om min utbildning och kompetens ? Vad arbetar du själv med ?
Citera
2026-01-27, 01:15
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Gumman detta är ingen desinformationen eller konspirationer, detta är verkligheten,

Jag är en man, på tal om härskartekniker.
(Nej det är inte verkligheten)

Citat:
Barn kan tas och tas av socialtjänsten bara man misstänker att barnets behov inte tillgodoses vilket kan vara i princip vad som helst.
Eh nja. Inte riktigt. Krävs en rätt så lång process om inte akut anledning föreligger beslutet.

Citat:
Du kan tro att ni kan hålla på så här förevigt, men sanningen kommer komma fram.

Jag jobbar varken med barn eller som socionom. Så jag kan definitivt hålla på såhär för evigt. Väntat i flera år nu på att sanningen ska komma fram, väntar ivrigt på eudomstolen med.

Citat:
Vi vet att det finns barn som vill hem, att föräldrar är lämpliga, att barn sitter på sis och vill ta livet av sig.

Klart att det finns barn som vill hem. Men barn är barn och oförmögna att se en helhet och/eller varför dom inte kan bo hemma.

Citat:
Att socialtjänsten är ansvarig för beslut där mammor tvingas att ha sina barn hos pappan som är förövare

Jasså? Vad vet du om dessa fall? Har du något exempel?

Citat:
Där föräldrar som ska möta sina barn 2 timmar varannan vecka inte får prata om varför barnet är omhändertaget.

Rätt sjukt att vilja prata om varför barnet omhändertagits när man har 2h med barnet varannan vecka. Toppexempel på en förälder som inte kan sätta sitt barns behov före sitt eget.

Citat:
Det handlar om makt och kontroll!

Ja verkligen, dessa delulu föräldrar tål inte att vara utan kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in