2025-10-13, 13:38
Avstängd
Sluta ofreda mig, tala till eller om mig. Sluta utsätta mig för förnedrande och kränkande behandling, sluta ljuga om mig. Fortsätter ni visar ni att ni som skyddar socialtjänstens sekt är gränslösa brottslingar för det ni gör är brottsligt.
Citera
2025-10-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Falska uppgifter som vanligt
Du menar att föräldrarna ljuger när de säger att orosanmälningar kommit från boendestödjare
Citera
2025-10-13, 13:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Åter igen: Du gör dig och dina barn inte själv en tjänst genom att kalla folk dumheter. Du -och troligen dina anhängare- behöver uppenbart hjälp - då du har sökt hjälp. Frågan är väl snarare om omhändertagandet var i proportion till riskerna som finns med en tvångsplacering?

Jag befattar mig inte med kinesiska TikTok så jag har inga medel att bedöma hur tokig du gör dig i dina livesändningar. Men här i tråden har du inte tillfört mer än karaktärsmord och dumheter.

Ja, jag håller med dig om att man i onödan inte ska kontakta socialtjänsten. Tyvärr kan man i Sverige inte kontakta vården i mer känsliga frågor, då dessa inte har full tystnadsplikt.

Ditt svar där är ett klassiskt exempel på hur du försöker förminska och psykiskt provocera mig som berättar om ett övergrepp, ditt svar innehåller en blandning av passivt aggressivt hån och falsk omtanke.
Citera
2025-10-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Men kurt vad fan yrar du om?

Om socialtjänsten eller rätten menar på att du förgripit dig på ett barn, då vet du ju redan allt du behöver veta?
Det är väl irrelevant vad socialtjänsten valt att inte använda mot dig då det ändå inte prövas?

Nu hade ju fadern i det fallet inte förgripit sig på någon. Pojken i fallet hade inte heller förgripit sig på någon. Vi har andra fall där socialtjänsterna påstår att föräldrarna har förgripit sig på barn, men när påståendet testas i en brottsmålsdom (då det är våldtäkt) så faller hela påståendet.
Citera
2025-10-13, 13:45
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Nu hade ju fadern i det fallet inte förgripit sig på någon. Pojken i fallet hade inte heller förgripit sig på någon. Vi har andra fall där socialtjänsterna påstår att föräldrarna har förgripit sig på barn, men när påståendet testas i en brottsmålsdom (då det är våldtäkt) så faller hela påståendet.

Nu pratar jag inte om Adam, vilket ni två konstant gör då ni inte har några andra exempel.

Mitt var fiktivt.
Senast redigerad av Nariiouh 2025-10-13 kl. 13:48.
Citera
2025-10-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ditt svar där är ett klassiskt exempel på hur du försöker förminska och psykiskt provocera mig som berättar om ett övergrepp, ditt svar innehåller en blandning av passivt aggressivt hån och falsk omtanke.

Håll dig snarare vän med oss som har medel att i verkligheten påverka och kritisera kommunernas socialnämnder. Du vill inte tappa fler kritiker.

Tipset är att låta t.ex. Zeremba genomlysa ditt ärende. En väldigt objektiv journalist som har tagit andra stora mediala LVU-fall som har haft dödlig utgång. Han belyser alltid fallet objektivt. Så länge du inte är någon truther så lär du kunna få hjälp.
Citera
2025-10-13, 13:58
Avstängd
Citat:
Håll dig snarare vän med oss som har medel att i verkligheten påverka och kritisera kommunernas socialnämnder. Du vill inte tappa fler kritiker.

Tipset är att låta t.ex. Zeremba genomlysa ditt ärende. En väldigt objektiv journalist som har tagit andra stora mediala LVU-fall som har haft dödlig utgång. Han belyser alltid fallet objektivt. Så länge du inte är någon truther så lär du kunna få hjälp.

Först försöker du psykologisera mig med påståenden om att jag “behöver hjälp”, vilket är ett välkänt sätt att förminska någon som berättar om övergrepp.

Sedan skriver du att jag ska “hålla mig vän med er som har medel att påverka” och att jag “inte vill tappa fler kritiker”. Det låter inte som ett råd det låter som ett dolt hot.

Menar du att jag måste “hålla mig vän” med just dig om jag inte vill riskera repressalier?
Citera
2025-10-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nu pratar jag inte om Adam vilket ni två konstant gör då ni inte har några andra exempel.

Mitt var fiktivt.

Vi har massor av exempel. Ett flertal exempel finns i tråden. Dolt under ytan har man ett par tusen exempel, men dessa är inte mediala så dessa ska man inte belysa.

Men fall som du inte vill veta något om, där socialtjänsten med dokumentation har gjort fel:
Adam, Sigström (dödligt utgång), Hassan (dödlig utgång), Walter (dödlig utgång), barnen som blev upphängda i säckar på vinden, "Lilla Hjärtat" (dödlig utgång), fallet Bobby (dödlig utgång), fallet med flickan som fick flytta till 14 muslimska fosterhem och dö i det sista (dödlig utgång). Barnen som fick flytta från en trygg fosterfamilj till tre otrygga sådana. Våldtäkterna på HVB osv.

Men vi har andra tyngre fall också, om nu dessa fall kan värderas mer än fyra fall av dödlig fosterhemsvård..

Svidande kritik från ECHR:
Olson mot Sverige:
The social welfare authorities displayed what was almost contempt both for the national courts and the European Court. It is somewhat surprising that neither the courts nor the governmental authorities managed to force the "imperialism" of the social services to give ground.... Whatever the case may be, the general and overall conduct of
the authorities was such that the parents are permanently separated from their children, and this situation is now irreparable as a result of the refusal to allow access, a right which is not even refused to criminal parents in other countries. It is paradoxical that in the year of the implementation of the United Nations Convention on the Rights of the Child, which stresses the importance of parent-child relations, there should have been such a failure in the application of Article 8 (art. 8) of the European Convention.

SJP mot Sverige:
With all due respect, when the Social Council, which is a non-judicial body, and other national authorities, treat parents and children with such an imperium, it could be catastrophic for family relationships.

Svensk socialomsorg kan inte få mer svidande kritik än vad de fick i dessa två fall.
Citera
2025-10-13, 14:19
Medlem
Citat:
Först försöker du psykologisera mig med påståenden om att jag “behöver hjälp”, vilket är ett välkänt sätt att förminska någon som berättar om övergrepp.

Sedan skriver du att jag ska “hålla mig vän med er som har medel att påverka” och att jag “inte vill tappa fler kritiker”. Det låter inte som ett råd det låter som ett dolt hot.

Menar du att jag måste “hålla mig vän” med just dig om jag inte vill riskera repressalier?

Det var du som, upprepade gånger i tråden, skrev att du sökte hjälp av kommunens socialtjänst. Du har således haft behov av hjälp, annars hade du inte ansökt om hjälp.

Resten av ditt dravel lämnar jag obesvarat. Det finns många som hade kunnat hjälpa dig och ditt gäng av kinesiska tiktokare, men frågan är hur många som verkligen vill hjälpa när du inte för en saklig diskussion?
Citera
2025-10-13, 14:24
Medlem
Citat:
Och du tillför?
Jag har än så länge inte sett något vettigt från ditt användarnamn.
Du får gärna kommentera all den empiri vi har samlat i tråden.

Saknar fortfarande dokumenterade bevis som visar på ett systematiskt system som är rättsosäkert, några fall och arga föräldrar är inget systematiskt problem.
Om man påstår sitta med högar av bevis så kan man dela med sig istället för TRUST ME BRO och gråta när man frågar.
Citera
2025-10-13, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Saknar fortfarande dokumenterade bevis som visar på ett systematiskt system som är rättsosäkert, några fall och arga föräldrar är inget systematiskt problem.
Om man påstår sitta med högar av bevis så kan man dela med sig istället för TRUST ME BRO och gråta när man frågar.

Några fall? Jag postade kust ett flertal fall. Jag postade också två fall från ECHR.
Så du menar att det inte finns ett systematiskt problem när barn dör i fosterhem?
Citera
2025-10-13, 14:27
Medlem
Fu karen ska du svara på detta här?

I stället för att bemöta saklig kritik om andra personers erfarenhet och kunskap, bemöts man med subtila och passivt aggressiva attacker som nedlåtande kommentarer, ironiska formuleringar, förlöjliganden och ifrågasättanden av ens person.
Det är inte slumpmässigt det är en strategi för att flytta fokus från sakfrågan till individen, för att tysta den som kommer med andra åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in