2026-01-24, 21:42
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Socialtjänsten ska inte låta sig manipuleras fattar du väl? De hade all fakta på bordet. Inga tecken på att Adam eller hans pappa var sexförbrytare. Pappan vinner ensam vårdnad i domstol dessutom: Varför skulle domstolen ge vårdnaden till en sexförbrytare?
Och hur fan skulle det gå till tänker du? Hur ska någon veta att dom blir lurade?

Ja lilla hjärtats föräldrar fick också åter vårdnaden trots att dom var pundare. Alltså hade socialtjänsten fel och LHs föräldrar var fantastiska.

Citat:
Här säger du ju emot dig själv? Socialtjänsten är inte utan skuld, men ALLT är Adams mammas fel. OK.

Två saker kan vara sant din lilla autist, en sak utesluter inte den andra.

Citat:
Bäng i bollen? Ni är inte så många kvar i socdyrkarklubben. Jag räknar er till tre personer just nu. De flesta andra förstår att det här är en extremt dysfunktionell myndighet som skulle behöva en total omorganisation.

Jag räknar till en av ditt gäng, och det är du själv. Du är rätt ensam i dom andra trådarna du hänger i också. Vet inte vad du vill få sagt.

Inte ens sektdrottningen orkar hålla på mer och hennes lives är allt färre. Kan inte minnas sist dom hade någon form av ”större” demonstration heller. Så antar att ni blivit fossiler.
Citera
2026-01-24, 22:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Och hur fan skulle det gå till tänker du? Hur ska någon veta att dom blir lurade?
Lyssna på utredare med bättre kompetens? De hade ju allt de behövde för att fatta ett rationellt beslut, men de valde de mest brutala och skadliga vägen. Bevis? Nope.. Skador på Adam och hans pappa? Yes Miljonkostnader för skattebetalarna i onödan? Yes

Citat:
Ja lilla hjärtats föräldrar fick också åter vårdnaden trots att dom var pundare. Alltså hade socialtjänsten fel och LHs föräldrar var fantastiska.
Allts nivån på dina halmgubbar vet inga gränser. Läs vad IVO skrev om fallet och återkom.

https://www.ivo.se/aktuellt/nyheter/2020/lilla-hjartat-ivo-vitesforelagger-norrkopings-kommun/

Citat:
Två saker kan vara sant din lilla autist, en sak utesluter inte den andra.
Du sa ju att ALLT var mammans fel. hur ska du ha det autisten?

Citat:
Jag räknar till en av ditt gäng, och det är du själv. Du är rätt ensam i dom andra trådarna du hänger i också. Vet inte vad du vill få sagt.
Ett viktigt budskap?

Citat:
Inte ens sektdrottningen orkar hålla på mer och hennes lives är allt färre. Kan inte minnas sist dom hade någon form av ”större” demonstration heller. Så antar att ni blivit fossiler.

Jaha det förklarar att aktiviteten minskat i denna tråd. Var har du matte nånstans? Har hon lagt ner?
Citera
2026-01-24, 22:11
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Nänänä... nu får du citera mig.

Citat:
Hade de ljugit och hittat på hade de räddat livet på henne i just det fallet. Men inte ens det mäktade de med

Spelar ju absolut ingen roll om man citerar dig, men visst här varsågod. Men du kommer inte ens ihåg vad du skrivit bara för nån dag sen, dement eller?
Citera
2026-01-24, 22:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Spelar ju absolut ingen roll om man citerar dig, men visst här varsågod. Men du kommer inte ens ihåg vad du skrivit bara för nån dag sen, dement eller?

Ja de hade kunnat rädda henne genom klassisk mytomani, men de gick till domstol och sa bara.. "vi vet inte hur föräldrarna har det" och "vi vill inte att flickan flyttar hem". Jaha?
Citera
2026-01-24, 22:34
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ja de hade kunnat rädda henne genom klassisk mytomani, men de gick till domstol och sa bara.. "vi vet inte hur föräldrarna har det" och "vi vill inte att flickan flyttar hem". Jaha?

Har inte tålamodet eller kritorna som behövs för att få dig att förstå. Du får läsa om tidigare svar.
Citera
2026-01-24, 23:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Har inte tålamodet eller kritorna som behövs för att få dig att förstå. Du får läsa om tidigare svar.

Nä jag fattar faktiskt inte vad du menar. Att Lilla Hjärtat fick flytta hem är varken domstolens, lagstiftningens eller de biologiska föräldrarnas fel, utan det var 100% socialtjänstens och socialnämndens fel.

Jag sa att soc hade ju kunnat rädda Lilla Hjärtat om de verkligen ville det genom att ljuga och hitta på, men inte ens det förmådde de sig att göra.
Citera
2026-01-24, 23:18
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Nä jag fattar faktiskt inte vad du menar. Att Lilla Hjärtat fick flytta hem är varken domstolens, lagstiftningens eller de biologiska föräldrarnas fel, utan det var 100% socialtjänstens och socialnämndens fel.

Jag sa att soc hade ju kunnat rädda Lilla Hjärtat om de verkligen ville det genom att ljuga och hitta på, men inte ens det förmådde de sig att göra.

Du bad om att bli citerad, du vart citerad, vad är det du inte fattar?
Citera
2026-01-24, 23:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du bad om att bli citerad, du vart citerad, vad är det du inte fattar?

jag förstår inte vad ni vill säga med det? Vad ska det bevisa? Jag sa som det var. Soc hade kunnat rädda lilla hjärtat om de verkligen velat det. Men de vill inte rädda henne och lämnade walk over.
Citera
2026-01-24, 23:43
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
jag förstår inte vad ni vill säga med det? Vad ska det bevisa? Jag sa som det var. Soc hade kunnat rädda lilla hjärtat om de verkligen velat det. Men de vill inte rädda henne och lämnade walk over.

Så när Nariiouh skrev:

Citat:
I fallet lilla hjärtat gnällde du på att socialtjänsten inte gick mot domstolen och hittade på en ursäkt för att hålla henne kvar

Så stämmer ju det.
🤯🤡
Citera
2026-01-26, 20:26
Medlem
Det går ju jättelätt att dementera påstående om att barn säljs när det gäller föräldrarna på TikTok då de flesta av dem vet ungefär var deras barn befinner sig (såklart inte alla men det verkar som en majoritet). Hade barnen sålts hade väl inte föräldrarna vetat var de befinner sig?

Hela argumentet faller platt redan där.

Förstår inte heller varför det snackas om lösensummor när ingen har blivit krävd på pengar från SOC. Snarare så lägger SOC pengar på utbildningar och annat arbete för att föräldrarna ska kunna utvecklas och kunna ta hand om sina barn.

Svårt att förstå hur staten tjänar pengar på detta på något sätt? Även om de skulle betala familjehem de absurda summor som kastas runt behövs det ingen ekonom för att förstå att trots om barnen skulle ha "sålts" till dessa familjehem går inte SOC plus på att sedan betala tillbaka all pengar?

Förstår inte riktigt logiken om jag ska vara ärlig. Hur exakt tjänar någon pengar i detta scenario? Det finns ju absolut ingen tillstymmelse till bevis?

Är det inte bra att vi har ett land där barns säkerhet tas på allvar? Där myndigheter inte tillåter att barn far illa genom exempelvis barnaga?
Citera
2026-01-26, 22:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsan-knas
Det går ju jättelätt att dementera påstående om att barn säljs när det gäller föräldrarna på TikTok då de flesta av dem vet ungefär var deras barn befinner sig (såklart inte alla men det verkar som en majoritet). Hade barnen sålts hade väl inte föräldrarna vetat var de befinner sig?

Hela argumentet faller platt redan där.
Får de träffa sina barn? Och vad händer om de försöker träffa sina barn?

Citat:
Förstår inte heller varför det snackas om lösensummor när ingen har blivit krävd på pengar från SOC. Snarare så lägger SOC pengar på utbildningar och annat arbete för att föräldrarna ska kunna utvecklas och kunna ta hand om sina barn.
att det inte finns någon lösensumma gör det hela ännu värre än en kidnappning. Annars hade föräldrarna kunnat få tillbaka sin barn genom att bara hosta upp lösensumman?

Citat:
Svårt att förstå hur staten tjänar pengar på detta på något sätt? Även om de skulle betala familjehem de absurda summor som kastas runt behövs det ingen ekonom för att förstå att trots om barnen skulle ha "sålts" till dessa familjehem går inte SOC plus på att sedan betala tillbaka all pengar?
Det handlar inte bara om pengar, utan om att köpa sig fri från ansvar med skattemedel på chefsnivå. Barnen och skattebetalarna betalar priset för haveriet.

Citat:
Förstår inte riktigt logiken om jag ska vara ärlig. Hur exakt tjänar någon pengar i detta scenario? Det finns ju absolut ingen tillstymmelse till bevis?
Det kostar miljarder, men ingen tjänar pengar? Hur går din logik ihop? Det är klart att det tjänas pengar på barnen. SÅ in i helvetet med pengar.

Citat:
Är det inte bra att vi har ett land där barns säkerhet tas på allvar? Där myndigheter inte tillåter att barn far illa genom exempelvis barnaga?
Bara när det gäller andras barn. Aldrig dina egna. Det är just det som är problemet. Du kommer förstå när socionomerna tar just ditt barns säkerhet på allvar.
Citera
2026-01-26, 22:37
Medlem
Alla med funtad hjärna fattar att socialtjänsten inte har tjänstemansansvar och därför kan göra som de vill.

Nu har tur att ni kan skylla på invandrarna med lvu kampanjen, även om ni så gärna vill ha invandrare hit men inte lära invandrarna om eran kultur som skiljer sig som svart på vitt.

Det handlar om makt, där kvinnor som kanske känner sig misslyckade är feta gråhåriga och lever ett meningslöst liv får makt över andra människor.

Oroaanmälnmälningar görs lättvindigt på vem som helst idag.

Att ifrågasätta myndigheter = kan kosta dig ditt barn.

Det är en pengar maskin att ta barn.

Moraltanter lägger tid på fel saker vilket gör att en del barn eller ungdomar lever i ohälsa och inte får hjälp fast de ber om det.

Bara kolla på vad som händer med unga tjejer på sis, eller psykiatrin, kolla hur skolan ser ut med mobbning och kaos.

Socionomutbildningen är ett skämt och styrs av kvinnor, alla vet hur det blir när kvinnor får för mycket plats. Särskilt den här typen av människor.

Det ska inte gå att tjäna pengar på att ta hand om barn. Då hade många inte velat vara familjehem osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in