2026-01-26, 22:49
Medlem
Kan det vara hennes partners knark och det är därför hon inte vill uttala sig om någonting. Åklagaren ville inte säga vad testerna visar vilket kanske tyder på att de var negativa. Nu utreder man narkotikainnehavbrottet istället?
Citera
2026-01-26, 22:59
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
"Det går fort i hockey."

En oskyldig person har bara ett budskap på hjärnan i ett läge som detta, att förneka sin skuld.

Tre små ord räcker: "Jag är oskyldig!".

Katja som verkar lite bakom flötet väljer istället att klaga på läckor och att hennes barn lider i sin video.

Tack vare Katjas eminenta "bekännelsevideo" på X, vet vi nu med 100% säkerhet att hon själv vet att hon är skyldig, men är lite missnöjd med att det kom ut i media så fort som det gjorde.

Aftonbladet kommer också att få pudla lite om promillehalten alkohol i Kolakatjas blod, men det kommer att dränkas i budskapet att hon var påverkad av narkotika.

Edit:
Katjas bekännelsevideo på X: https://x.com/Katja_Nyberg/status/2015839221815164941

Pinsamt jävla X-inlägg från henne.

Läs svaren, inte många som backar upp henne.
Citera
2026-01-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Kan det vara hennes partners knark och det är därför hon inte vill uttala sig om någonting. Åklagaren ville inte säga vad testerna visar vilket kanske tyder på att de var negativa. Nu utreder man narkotikainnehavbrottet istället?

Rolig signatur du har. Jag är allmänt missnöjd med att det tar en sådan "dj---a" tid att formulera ett åtal. Man måste ju ha fått resultaten av proverna. Kör på!! Sluta förhala!! Veckorna bara går!
Citera
2026-01-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrocoy
Katja lyfter de högst intressanta och relevanta frågorna om oskuldspresumption, juridik, journalistik och medielogik i detta fall. Även frågan om hur förundersökningssekretess bör respekteras av parterna, vilket ju inte har varit direkt signifikant i just det här ärendet.

Men hade jag varit i hennes kläder hade jag överlåtit åt andra att problemformulera de principiella frågorna, och själv fokuserat på vilka egna fel och brister hon möjligen kan ta ansvar för utan att bryta förundersökningssekretessen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Inte för att vara sådan, men om hon är skyldig tänker jag att vi nog kan fastställa att omdömmet inte är det bästa.

Visst vore det dumt att uttala sig om man vet om att man kommer bli dömd, å andra sidan är det också ganska dumt att köra runt med kokain, speciellt om man eventuellt är påverkad. Och dessutom har den rollen hon haft.

Citat:
Sedan håller jag med henne om att det läcker mer än acceptabelt från Polismyndigheten när det handlar om "så kallade" offentliga personer.

Men det kanske inte är mänsklig rättighet att lyfta skattepengar och vara politiker i riksdagen samtidigt som man kör rattfull?! Vilken j-a sopa hon är. Och alla politiker som begår brott samtidigt som de vill att ”medborgarna” ska utöva ”god vandel” - hederligt levnadssätt dvs ej kriminellt beteende.
Citera
2026-01-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Rolig signatur du har. Jag är allmänt missnöjd med att det tar en sådan "dj---a" tid att formulera ett åtal. Man måste ju ha fått resultaten av proverna. Kör på!! Sluta förhala!! Veckorna bara går!

Ja, dom förhalar, vilket får mig att tro att det är något lurt. Och varför Katja lägger upp en sån här video om hon är uppenbart skyldig begriper jag inte. Kanske extrem psykopat?
Citera
2026-01-26, 23:23
Medlem
Citat:
Sedan håller jag med henne om att det läcker mer än acceptabelt från Polismyndigheten när det handlar om "så kallade" offentliga personer.

Fortsätter att citera mig själv....

Vad kan ovanstående bero på? Politiska polisiära agendor eller att "vissa" MSM betalar för "vissa" tips?
Citera
2026-01-26, 23:27
Medlem
Citat:
Fortsätter att citera mig själv....

Vad kan ovanstående bero på? Politiska polisiära agendor eller att "vissa" MSM betalar för "vissa" tips?
Som jag skrev tidigare så om hon är skyldig så kan hon göra detta uttalande nu, får inte samma genomslag om hon döms. (Oskyldig, dubbel markering)
Citera
2026-01-26, 23:31
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Även om det mot förmodan skulle vara så att hon var helnykter och faktiskt bara hade bakpulver i en ziplockpåse så har hon ändå begått ett trafikbrott genom att väja för något så litet som en råtta och dessutom kört i diket, och det har hon ju erkänt i sociala medier, så att hon skulle gå fri ter sig som högst osannolikt.
Det är väl för fan inget brott att vara med om en olycka och köra av vägen. Speciellt på vintern.
Hon har sagt att hon var med om en viltolycka.
Det är den där fåniga åklagaren Anders Jakobsson som försökte vara rolig som sa det där om råttan.
Citera
2026-01-26, 23:47
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Det är väl för fan inget brott att vara med om en olycka och köra av vägen. Speciellt på vintern.
Hon har sagt att hon var med om en viltolycka.
Det är den där fåniga åklagaren Anders Jakobsson som försökte vara rolig som sa det där om råttan.

Alltså jag vet inte vad jag tänker om viltolyckan. Dörren är ju öppen för att hon talar sanning, att det var ett litet djur, att hon skyller på det för hon körde av (eventuellt påverkad), till att hon såg något i fantasin eller ruset.

Problemet är att detta är en soppa bad som än händer. Baserat på det som framkommit lutar det åt att hon kommer fällas. Som många är inne på kunde hon enkelt sagt att hon är oskyldig.

Om hon fälls skadar hon inte vara sitt parti, utan sin yrkeskår och skapar politikerförakt. Därav är detta värre än en "vanlig" drograttfylla. Om hon fälls.

Frias hon borde det hagla förtalsanmälningar och journalister borde pudlar offentligt. Då de drar ner sin yrkeskår, och skapar politikerförakt.
Citera
2026-01-26, 23:48
Medlem
Nu verkar det som hon är oskyldig. Är det någon som vet vilka straff som Aftonbladet kan få för allt de skrivit.

Vi har ju fler exempel på när media har hängt ut oskyldiga. Jag är dock inte insatt i dessa fall. Jag minns dock mannen som blev uthängd för att ha dödat sina barn trots att han var helt oskyldig.

Vore intressant om någon vet mer än jag vad som hänt i de andra fallen.
Citera
2026-01-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Alltså jag vet inte vad jag tänker om viltolyckan. Dörren är ju öppen för att hon talar sanning, att det var ett litet djur, att hon skyller på det för hon körde av (eventuellt påverkad), till att hon såg något i fantasin eller ruset.

Problemet är att detta är en soppa bad som än händer. Baserat på det som framkommit lutar det åt att hon kommer fällas. Som många är inne på kunde hon enkelt sagt att hon är oskyldig.

Om hon fälls skadar hon inte vara sitt parti, utan sin yrkeskår och skapar politikerförakt. Därav är detta värre än en "vanlig" drograttfylla. Om hon fälls.

Frias hon borde det hagla förtalsanmälningar och journalister borde pudlar offentligt. Då de drar ner sin yrkeskår, och skapar politikerförakt.

Jag är faktiskt lite osäker på vilka straff de kan få men det finns väl många rättsfall man kan titta på. Det borde bli kännbara strff men de vet kanske hur de skall slingra sig.
Citera
2026-01-26, 23:53
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Jag är faktiskt lite osäker på vilka straff de kan få men det finns väl många rättsfall man kan titta på. Det borde bli kännbara strff men de vet kanske hur de skall slingra sig.

Nja, tänker att de har ansvarig utgivare etc, och man ska vara försiktig med att avkräva juridiska straff av journalister, då det kan slå väldigt fel.

Detta säger jag även om jag anser att vissa av våra opinionsbildare ligger bakom mycket av den samhällsutveckling jag anser vara dålig senaste åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in