2026-01-15, 18:38
Medlem
Man får onekligen känslan av att sd ledningen vet mer än de säger.
Det är ju inte riktigt deras stil att vika ner sig som de gjort nu.
Jämför med hur Åkesson hanterade avslöjandet av trollfabriken.
Citera
2026-01-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Konstig ursäkt. Katja behöver inte titta på vägskyltar och kör in i stolpar på Värmdö.

Vi kan väl ha som en arbetshypotes att Katja är en narcissist tills vidare. Vi får se om framtiden ger oss rätt.

Rent allmänt är väl narkomaner väldigt egoistiska och ofta ganska upptagna med sin kärleksrelation med favoritdrogen. I Katjas fall verkar det röra sig om kokain, vilket kanske kan förklara den tomma blicken?

Jag tror förhållandet är det omvända, framför allt som i det här fallet då vi inte vet om Nyberg är en "äkta" narkoman eller bara brukar kokain då och då, på samma sätt som många kokainister i eliten gör. Det är alltså narcissismen som driver koksandet, eftersom drogen får henne att tro att hon blir mer vältalig och intressant när hon är hög.
Citera
2026-01-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo

SD har nog antingen fått fram ett erkännande från Nyberg eller använt de senaste dagarna till att göra efterforskningar för att få sig en uppfattning om hur sanningen ser ut. Med tanke på hur accepterat kokain är borde det inte vara några svårigheter att få reda på om hon brukar ta det regelbundet.
Citera
2026-01-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Jag är nästan benägen att hålla med dig här, men att hycklaren har vart en del av Ravekommissionen, vurmat för hårdare straff etc., gör mig ganska skadeglad ändå.

Jag håller med. Här har vi någon som först varit med, och sedan talat stolt om, hur hon satt dit vanliga, hederliga medborgare och i samma veva dödat stora delar av Stockholms uteliv. Det är verkligen poetisk rättvisa in action.
Citera
2026-01-15, 18:45
Medlem
ursprungligens avatar
Jag ser framför mig att Tok-Katja kommer att hävda att den kokain som polisen hittade i hennes kropp kom dit utan hennes kännedom och att det var första gången hon blev exponerad för kokain.

"Vi var några stycken som hade hört att man blev snygg och intelligent av att snorta krossad Ipren, men jag tror nu att det inte var rent Ipren i pulvret. Jag blev förbannad och lade en påse av det krossade Iprenet i min handväska som "bevis" och körde hem mot Värmdö, eller Flen där jag egentligen bor."

Detta är mina egna spekulationer, men ville skriva av mig innan det inträffar i verkligheten.
Citera
2026-01-15, 18:46
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Jag vill inte tro det, men du har en poäng. Hade KN kunnat vara 100% övertygande hade de nog inte sålt ut henne.
Citera
2026-01-15, 18:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Jag tror förhållandet är det omvända, framför allt som i det här fallet då vi inte vet om Nyberg är en "äkta" narkoman eller bara brukar kokain då och då, på samma sätt som många kokainister i eliten gör. Det är alltså narcissismen som driver koksandet, eftersom drogen får henne att tro att hon blir mer vältalig och intressant när hon är hög.

Ja, man skulle vilja höra vad Katja sa på Nacka polisstation när hennes tunga styrdes av kokainet.
Citera
2026-01-15, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback

Där har vi den verkligt "djupa staten"! Narkomanerna bland politiker, jouŕnalister, advokater och kändisvärlden som håller varandra bakom ryggen med ett urskuldrande: Kokain tar väl alla då och då.

Den "djupa staten" protesterar ingen emot! Det är dock en helt annan diskussionen men i sak mycket mer skrämmande och mer samhällsfarlig än något annat som pågår just nu.
Citera
2026-01-15, 18:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Där har vi den verkligt "djupa staten"! Narkomanerna bland politiker, jouŕnalister, advokater och kändisvärlden som håller varandra bakom ryggen med ett urskuldrande: Kokain tar väl alla då och då.

Den "djupa staten" protesterar ingen emot! Det är dock en helt annan diskussionen men i sak mycket mer skrämmande och mer samhällsfarlig än något annat som pågår just nu.

Som jag skrev är Katjas brott inte att hon använde kokain utan brottet var att hon blev tagen av polisen.

Tyvärr är det nog det närmaste sanningen vi kommer i Katjas fall.
Citera
2026-01-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Jag tror du tolkar in lite för mycket i det här. Diskrepansen mellan ord och handling beror på att det bland många väljare finns ett starkt motstånd mot all narkotika. Samtidigt är inte ens brukarna särskilt intresserade av legalisering - de får ju tag på sitt i alla fall. Till och med i Sverige är det lätt att få tag i knark, och lätt att bruka det utan att trilla dit. Och "finknarkarna" ser ju sig stå över de som missbrukar. Någon som Nyberg är troligen emot legalisering trots att hon själv tar skiten.
Citera
2026-01-15, 19:21
Medlem
Citat:
Som jag skrev är Katjas brott inte att hon använde kokain utan brottet var att hon blev tagen av polisen.

Sant det du skriver. Jag kan ju i och för sig förstå henne. , första gången jag hörde talas om kokain var när jag läste om vilka bekymmer jänkarna hade när dom ville få in kola till sina soldater i vietnam. , ja för att dom skulle orka med att strida. Är väl lika Jäv-igt att företräda SD i justitsieutskottet antar jag . Måste ju döva sinnet på något vis ju .
Citera
2026-01-15, 19:25
Medlem
Citat:

Katjas brott är hon använde alkohol och narkotika och blev tagen av polisen, är du efterbliven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in