2026-01-25, 01:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
(Drog)rattfylleri blir det bara när det finns narkotika i blodet, ej urinen.

Och det går att mäta mängden av ett narkotiskt preparat i blodet på samma sätt som vid alkoholpåverkan.

Det mäts i nanomol per milliliter blod och om du tittar på ett analysresultat från NFC så anges alltid mängden narkotika eftersom det t.ex. kan ha betydelse för frågan om någon har brukat utomlands eller passiv rökning.
Det kan mycket väl vara så att Katja har ätit bröd med vallmofrön på. De kan ge utslag på silicagel-testet som polisen använder?

Passiv rökning kan säkert vara en annan förklaring?
Citera
2026-01-25, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteDuck
Man kan faktiskt få 6 månaders fängelse för ringa narkotikabrott

Man kan, ja. I detta fall verkar det vara ytterst svårt att styrka av någon anledning, lär stanna vid dagsböter.
Citera
2026-01-25, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det kan mycket väl vara så att Katja har ätit bröd med vallmofrön på. De kan ge utslag på silicagel-testet som polisen använder?

Passiv rökning kan säkert vara en annan förklaring?
Hon ser ut som typen som gillar att dra koks och suga k*k. Lämna henne ifred hon är ute på samhällsuppdrag!
Senast redigerad av MjShamona 2026-01-25 kl. 09:00.
Citera
2026-01-25, 09:03
Medlem
ursprungligens avatar
Jag börjar tro att Katja är ett politiskt geni och att hon utnyttjar polisens, pressens och åklagarens fullständiga inkompetens för egen vinning.

Katja kan mycket väl planerat det hela i detalj. Hon körde troligen på stolpen för att dra polisens och medias uppmärksamhet till sig. Katja gillar nog strålkastarljuset.

Att Katja som faktiskt är polis visste hur hon skulle bete sig för att hennes kollegor i Nacka skulle tro att hon var narkotikapåverkad säger sig själv.

Katja har också själv planterat påsen med silicagel i sin handväska för att vilseleda åklagaren och pressen. Att poliser ofta har svårt att se skillnad på en påse med silicagel och riktigt heroin känner Katja så klart till. Även läsare här på FB vet att verkligheten fungerar så.

Att åklagaren är så passiv tyder på att Katjas PR-kupp gått hem och Aftonbladet kommer att få betala runt 10 miljoner till Katja i skadestånd.

Linus Bylund kommer att bli nykär i Katja och inget kan stoppa Katja från att efterträda Jimmie som partiledare i SD nu när Jimmie blir ambassadör i Ungern när han avgår.

Jag börjar tro att Katja är ett PR-geni och vet exakt vad hon gör. Att Katja inte blir mer populär hos sina poliskollegor gör inget eftersom hon kan hävda "att hon inte känner till något om det" när hon blir ny partiledare i SD. "Att inte veta något" ingår i arbetsbeskrivningen för partiledaren i SD.

Att det bara är bittra gubbar som röstar på SD gör att väljarunderlaget ökar lavinartat då Katja som ny partiledare har den där "knasterporriga" utstrålningen som alla bittra gubbar trånar efter.

Det skulle förvåna mig mycket om Katja inte blir Sveriges nya statsminister efter valet och får flytta in med Linus Bylund i Sagerska palatset.

Edit: Jag glömde att skriva att Linus och Katja kommer att leva lyckliga i alla sin dar.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-25 kl. 09:14.
Citera
2026-01-25, 09:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Hon ser ut som typen som gillar att dra koks och suga k*k. Lämna henne ifred hon är ute på samhällsuppdrag!

Smutskatja ser precis ut som den typen av kvinna som gör raketkarriär inom SD mellan benen på Linus Bylund.
Citera
2026-01-25, 11:22
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
(Drog)rattfylleri blir det bara när det finns narkotika i blodet, ej urinen.

Och det går att mäta mängden av ett narkotiskt preparat i blodet på samma sätt som vid alkoholpåverkan.

Det mäts i nanomol per milliliter blod och om du tittar på ett analysresultat från NFC så anges alltid mängden narkotika eftersom det t.ex. kan ha betydelse för frågan om någon har brukat utomlands eller passiv rökning.

Jag angett att det syns längre i urinen än i blodet då? För en cannabis-konsument bör väl kanske inte köra samma dag som den brukar men en dag eller två efter intag syns det väl inte i blodet. Men i urinen syns det ju i veckor?

Konsumerar inte själv så jag har inte stenkoll.
Citera
2026-01-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Exakt.
leif GW höll i en sån påse i TV4 så det kanske kommer därifrån?han menade på att man hittat en sån påse jag har hört ordet " redline" en del säger "Zip påse" men är det Siliga gel så kan polisen komma och hämta mig med haft flertal såna iochmed jag handlat skor hansdakar mm på nätet.. Kännns som åklagaren har gjort bort sig rejält och leif GW med
Citera
2026-01-25, 12:49
Medlem
Ytterligare information från min källa: Det som gav utslag i snabbtestet på urinprovet var inte kokain, utan ett kosttillskott som heter synefrin/synephrine. Det kan i snabbtest ge utslag för amfetamin. Det är helt lagligt och kan införskaffas på hälsokostaffärer och nätapotek som t.ex. Apotea. Det uppdagades när blodprovet analyserades.
Citera
2026-01-25, 13:40
Medlem
Denna tråd har blivit totalt ointressant då den fyllts av rena gissningar vad som hänt. Dessa gissningar är lite lätt uppblandade med politiska åsikter och det gör inte saken bättre.
Citera
2026-01-25, 14:15
Medlem
lyktstolpes avatar
Hur lång tid ska det behöva ta, har de verkligen så många prover de behöver göra?
Citera
2026-01-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldey
Nu hoppar jag in mitt i er diskussion och har inte kollat vad ni diskuterat tidigare. Vill bara klargöra att s.k. drograttfylla inte kräver att man kört under faktisk påverkan av narkotika, utan det räcker att man har spårämnen kvar i blod eller urin för straffbarhet. Dvs. du kan dra en lina koks på fredagen och bli stoppad i en kontroll på måndagen, har du då kvar spårämnen i blodet (vilket du sannolikt har) så åker du dit för s.k. drograttfylla. Det är således irrelevant i juridisk mening om du faktiskt fortsatt är påverkad av narkotikan eller ej.

Man kan naturligtvis diskutera om detta är en rimlig lagstiftning, men det är så det ser ut i dagsläget.

Ps. Använder "s.k. drograttfylla" då detta inte är en faktisk brottsbenämning. Det formella brott man döms för är rattfylla. Men i den allmänna diskussionen brukar man skilja på rattfylla (alkohol) och drograttfylla (narkotika).

Känns som det måste finnas nån rimlig gräns där, eller?

Som att man kört av vägen eller uppträtt påverkat eller så?

Fattar att man måste ta det lite på studs iomed att det ligger kvar i kroppen längre än alkohol, i synnerhet cannabis då.

Blir konstigt om man brakar mitt igeom en uteservering och går ut med pupiller som tefat och mätstickan exploderar, och då kan hävda att man tog droger för 3 veckore sen och gå fri från drograttfylla.
Senast redigerad av Robokopf 2026-01-25 kl. 14:18.
Citera
2026-01-25, 14:31
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MemphisPhonk
Ytterligare information från min källa: Det som gav utslag i snabbtestet på urinprovet var inte kokain, utan ett kosttillskott som heter synefrin/synephrine. Det kan i snabbtest ge utslag för amfetamin. Det är helt lagligt och kan införskaffas på hälsokostaffärer och nätapotek som t.ex. Apotea. Det uppdagades när blodprovet analyserades.

Det är ingen som tror på dig och din låtsaskompis. Hur mycket du än googlar och står i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in