2026-01-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Män med jobb har lättare få kvinnor.

Nästan lika många män med jobb som kvinnor med jobb har relationer.

Men kvinnor värderas högre som arbetslös eller sjukskriven och dessa kvinnor kan också rätt lätt få en man.

68% av männen med arbeta har en relation.

Ändå tror jag det finns mycket mentala orsaker som gör att män och kvinnor inte kan ha relationer ,kunde vi soppa bort dem skulle vi kunna komma tillbaka till att 80% av männen med jobb hade en relation med en kvinna och en bra sådan. Ju bättre relation de har ju mer vill de ha barn ,ju mer de älskar varandra desto mer vill de skapa en ny varelse liknande sig själva.

Alltså vill man ha mycket barn ska man jobba dels att det finns relationer och dels att kvinnan och mannen gillar varandra mer och mer.
Beror väldigt mycket på vad är för jobb. Män inom IT, Bygg, teknik, verkstäder och dylika yrken som främst tilltalar män skiljs bort från kvinnor och får därmed mindre tid att kunna hitta en kvinna.

Den mest fördelaktiga åldern för att få en kvinna är under gymnasiet, och sedan högskolan. Efter det blir det bara värre eller mycket värre, beroende på yrke.
Citera
2026-01-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Eller så har många män idag ytterst lite att erbjuda en kvinna för ett förhållande och familjebildning?

Väldigt, väldigt många män verkar högt upp i åldrarna egentligen leta efter en mamma som kommer hjälpa dem med allt man hjälper sin femåriga son med, men som de samtidigt kan ligga med. De verkar också sky allt vad ansvar heter som pesten, iaf tills de når typ 40.
Känner inte alls igen den bilden. Vanligast är att kvinnor inte ens svarar på dejtingssidor, eller matchar, eller inte ens vill gå en enda dejt om jag bjuder på det fysiskt (tex på ICA eller när jag läser en kurs). Det ställs inga höga krav på dem. Helt tvärtom.
Citera
2026-01-26, 14:27
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Känner inte alls igen den bilden. Vanligast är att kvinnor inte ens svarar på dejtingssidor, eller matchar, eller inte ens vill gå en enda dejt om jag bjuder på det fysiskt (tex på ICA eller när jag läser en kurs). Det ställs inga höga krav på dem. Helt tvärtom.

Förstår inte ens kopplingen du gör här. Vad säger dessa erfarenheter från din sida överhuvudtaget om hur många män som är vuxenbebisar?
Citera
2026-01-26, 14:28
Medlem
Citat:
Förstår inte ens kopplingen du gör här. Vad säger dessa erfarenheter från din sida överhuvudtaget om hur många män som är vuxenbebisar?
De säger klart och tydligt att det inte ställs höga krav på kvinnor. Många säger att det överhuvudtaget inte ställs några krav förutom att inte vara för tjock.
Citera
2026-01-26, 14:31
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
De säger klart och tydligt att det inte ställs höga krav på kvinnor. Många säger att det överhuvudtaget inte ställs några krav förutom att inte vara för tjock.

Men du är bara en person? Vilka krav du ställer eller inte ställer har väl ingenting med prevalensen av manliga vuxenbebisar att göra, jag har inte sagt att ALLA män är vuxenbebisar utan bara att många är det. Vidare, om du aldrig ens fått en kvinna på dejt är evidensen även för ditt eget potentiella vuxenbebisskap egentligen otillräcklig. Du kanske visst betett dig så om du bara fått chansen. Det är liksom inte på första dejten bebistendenserna kommer fram utan oftast en bit in i en relation.
Citera
2026-01-26, 14:34
Medlem
Citat:
Men du är bara en person? Vilka krav du ställer eller inte ställer har väl ingenting med prevalensen av manliga vuxenbebisar att göra, jag har inte sagt att ALLA män är vuxenbebisar utan bara att många är det. Vidare, om du aldrig ens fått en kvinna på dejt är evidensen även för ditt eget potentiella vuxenbebisskap egentligen otillräcklig. Du kanske visst betett dig så om du bara fått chansen. Det är liksom inte på första dejten bebistendenserna kommer fram utan oftast en bit in i en relation.
Jag har aldrig heller hört någon man uttrycka krav på att kvinnor ska ta hand om dem eller bete sig mamma-aktiga. Mer eller mindre det enda kravet är som sagt att hon inte vara för tjock.

https://i.postimg.cc/tRx3wny6/800px-1ag.png
Citera
2026-01-26, 14:38
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Jag har aldrig heller hört någon man uttrycka krav på att kvinnor ska ta hand om dem eller bete sig mamma-aktiga. Mer eller mindre det enda kravet är som sagt att hon inte vara för tjock.

Ärligt talat, din oförmåga att förstå grundläggande saker rörande relationsdynamik gör att jag tror att du förmodligen är en av dessa vuxenbebisar, som behöver en kvinna i ditt liv för att förklara de mest banala och självklara aspekter att socialt samspel och relationer.

Det är ingen som påstått något om att det "ställs krav". Det handlar om att många män har beteenden i relationer som inte bygger en vuxen relation, ett vuxenliv, eller en stabil familj, utan istället tillämpar olika strategier för att få kvinnan att ta hand om dem som om de vore ett barn. Men jag förstår nu att alla dessa resonemang flyger högt, högt över huvudet på dig. Därav problemen.
Citera
2026-01-26, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jag behöver sex så jag tar mer än gärna risken att träffa killar. Dramatiska män dyker upp i ens liv ändå, det räcker att befinna sig på samma arbetsplats.
Aha, du har inte fått sexdriften pryglad ur dig än. Det där är brutalt farligt och förr eller senare träffar du på en riktigt elak jävel. Eftersom du inte är medveten om detta, gissar att du är ung, säg max 30. Men hur lyckas du med sex? Majoriteten av män saknar ju helt sexdrift i sverige pga lågt testosteron som gör dem osäkra och pga det aggressiva.

Kolla bara, de blir inte bättre med åren heller utan mördar t.o.m. när de är 94:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L4nydQ/92-arig-man-misstanks-ha-dodat-sin-sambo-i-staffanstorp

Nåväl, du lär dig med tiden allteftersom du råkar ut för grejer. Vi får hoppas du överlever.
Citera
2026-01-26, 14:41
Medlem
Bara att läsa kommentarerna från kvinnorna här i tråden visar vilka vidriga varelser kvinnor är.

Det behövs MER kvinnohat/misogyni i samhället.
Citera
2026-01-26, 14:43
Bannlyst
Citat:
Katzyn: De är värre efter 40. Ju äldre, desto värre allteftersom deras hjärnor åldras och bryts ned. Allt som inte är gift efter 30, är rejects av goda anledningar. Ser det om och om igen hos vänner. Snubbe på 30 plus och ogift? SPRING!
Citera
2026-01-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ärligt talat, din oförmåga att förstå grundläggande saker rörande relationsdynamik gör att jag tror att du förmodligen är en av dessa vuxenbebisar, som behöver en kvinna i ditt liv för att förklara de mest banala och självklara aspekter att socialt samspel och relationer.

Det är ingen som påstått något om att det "ställs krav". Det handlar om att många män har beteenden i relationer som inte bygger en vuxen relation, ett vuxenliv, eller en stabil familj, utan istället tillämpar olika strategier för att få kvinnan att ta hand om dem som om de vore ett barn. Men jag förstår nu att alla dessa resonemang flyger högt, högt över huvudet på dig. Därav problemen.
fel. Män bryr sig inte om kvinnan tar hand om dem. Vi tänker inte ens på det. De flesta män vill ha en ren kvinna som inte är otrogen eller alldeles för tjock. Generellt gäller det också att ju mer en man kan om en kvinna, desto mindre attraktiv blir hon i våra ögon.

Citera
2026-01-26, 14:52
Medlem
Citat:

Ja män är såna allätare. Anything med fitta goes. Och inte för tjock då. Man känner sig inte utvald direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in