Citat:
Ursprungligen postat av
EttDoendeFolk
Om du inte vill ett barn då är det meningslöst. Men det är också det som är problemet hos moderna kvinnor, att de saknar förmågan att uppskatta och bevara det egna. Hur känns det att vara en förlorare i evolutionen? Bli en infertil och ensam kattkärring? Lyckat liv?
Ja, det låter jävligt skönt? Slippa sömnbrist, bråk, gråt och en hysterisk oro när ungen är ute nu för tiden. Rätt vad det är kommer väl mongot hem med ett tredje kön eller ett nytt jobb som hitman också. Går man bara och hänger sig som förälder då eller? Ja, förmodligen.
När jag är 50 flyttar jag till Asien och bygger hus på stranden. Har en vän som gjort det precis och vi kommer mötas upp så det är safe to say att mitt liv slutar lyckligare än varje småbarnsförälders liv - men bo kvar här du i ett samhälle i tydligt förfall med alla dina skrikiga ungar hela livet och alla dina vänner som gråter över ytterligare en vinter tack vare kassa livsvillkor.
Berätta gärna HUR ett barn gör mig lyckligare.
Är det sömnbristen? Den konstanta oron? Svårigheterna att få livet att gå ihop? Skrik, gråt och bajsblöjor?