2026-01-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
om de är sant så lär de ju förlora förtroendet någon har ju tagit dessa bilder.

Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Dom betalde väl någon för ta bilder?

Osäker på var bilderna kom ifrån.
Var ett tag sen jag läste artiklarna och kommer inte ihåg om det nämndes.
Citera
2026-01-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2

Dom betalde en prostituerad att posera som barn.

99.9% säker att Sara själv skrivit om det här.
Citera
2026-01-25, 21:19
Medlem
Citat:

”Till Aftonbladets 200 sekunder uppgav Nilsson tidigare:

– Vi har haft en nakenmodell, en prostituerad kvinna som har tagit bilder på sig själv. Det här var 2021 precis när vi startade. Efter det så har vi slutat att skicka nakenbilder. Vi skickar inte nakenbilder längre.”

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MnJ0XR/chattarna-som-kan-avsloja-dumpen-sara-uppmanar-fiskare-att-radera-barnporrbilder
Citera
2026-01-25, 21:35
Medlem
Citat:
”Till Aftonbladets 200 sekunder uppgav Nilsson tidigare:

– Vi har haft en nakenmodell, en prostituerad kvinna som har tagit bilder på sig själv. Det här var 2021 precis när vi startade. Efter det så har vi slutat att skicka nakenbilder. Vi skickar inte nakenbilder längre.”

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MnJ0XR/chattarna-som-kan-avsloja-dumpen-sara-uppmanar-fiskare-att-radera-barnporrbilder

Så då erkänner hon mer eller mindre barnporrbrott då?
Eftersom dessa bilderna har använts för att lura gäddor innebär det att den/de prostituerade måste ha sett ut att vara minderårig.
Citera
2026-01-25, 21:39
Medlem
Citat:
Så då erkänner hon mer eller mindre barnporrbrott då?
Eftersom dessa bilderna har använts för att lura gäddor innebär det att den/de prostituerade måste ha sett ut att vara minderårig.

Det är väl ett sett och se det så ja. Vi vet inte då endast Sara vet och eventuellt några fiskare osv.
Citera
2026-01-26, 00:38
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
om jag ger dig en tablett och säger att de är alvedon men i själva verket är de en tablett som ser ut som alvedon men den innehåller något helt annat men jag övertygar dig om att de är samma innehåll som alvedon. Säg mig har du då inte blivit lurad då av mig när den inte har någon verkan på din huvudvärk och jag fortsätter och säger att de är alvedon men de är inte alvedon och kränker dig och förolämpar då har jag ju skada dig
Brottet bedrägeri kräver ekonomisk skada, samt även ekonomisk vinning för gärningsmannen.

Att fysiskt skada någon är i allmänhet också brottsligt, men det utgör inte brottet bedrägeri.
Citera
2026-01-26, 00:51
Medlem
I Sverige kan det vara förtal även om de säger sanningen. Då bör det bli besvärligt för dem om de avslöjas med rena lögner.
Citera
2026-01-26, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosornasmamma
Tror knappast hon döms, isåfall kan ju män göra det här till en affärsidé, att bli uthängda med flit för att sedan stämma.

Det du skriver verkar OT och låter som konspirationsteorier. Att kvinnor anmäler män för våldtäkt av samma själ är dock välkänt.

I det fallet blir det domstolens uppgift att avslöja deras bluff.
Citera
2026-01-26, 02:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Dom betalde en prostituerad att posera som barn.

99.9% säker att Sara själv skrivit om det här.
Hon påstår detta, men har läst att hon hade ett bibliotek med barnporrbilder. Antagligen har hon fått dem från någon gädda.
Citera
2026-01-26, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
Vilket skitsnack. Dessa personer har själva valt att chatta med vad de tror är barn och sedan försökt möta upp dem, i hopp om att ingen skulle få veta det. Det finns väl absolut ingenting som ger dem rätten att hemlighålla sina försök till övergrepp? Deras förehavanden har blivit exponerade, det är allt som har hänt. Det är inga högafflar.

Du motbevisar din egen poäng ganska bra med tanke på att det i det aktuella fallet inte är någon som har dykt upp för någon träff.
Citera
2026-01-26, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Det är antaganden du kommer med, i sann Dumpenanda. Majoriteten av övergrepp sker i nära relation i någon form, inte via random kontakt på Snap eller dyl. Dom få fall dom prickat rätt hade ordningsmakten tagit iallafall.

Dumpens största mål är Swish, är nog den största "scamen" i modern tid.

Nej majoriteten av de dömda fallen har skett i näreheten till familjen men över 90% av fallen slutar med att pedofilen blir friad. I dessa 90% av fallen så är överväldigande majoriteten utanför familjen. Anledningen till att många av de dömda har relation till offrets familj är för att bevisningen är starkare när någon anhörig eller liknande har sett eller kan beskriva beteende ifrån dessa rovdjur. Så sanningen är att de allra flesta fallen inte sker inom familjen
Citera
2026-01-26, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Hur många då, och vilka är de?

Eller sitter du och gissar att de har räddat många barn?

Nej flera av dessa rovdjur har chattat och förberett träffar med barn som de ska våldta. Det viktiga är att dessa rovdjur får avsluta sina liv så vi andra friska fungerande människor kan leva ifred med våra barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in