2026-01-25, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bollgrodus
Och de finns inte längre. Dagens "män" är så brutalt våldsamma på alla sätt att kvinnor inte vågar vara nära dem. Och när detta påtalas för alla de tusentals, hell miljontals, incels såsom härinne, lyssnar de inte. De vill inte ta till sig att felet ligger hos dem heller och därför ger kvinnan upp.

Att "de borde låsas in" vet hela landet, hela europa också för den delen men det händer inte. Rättsväsendet lyssnar och bryr sig inte och allt eskalerar i en rasande fart.

Loppet är kört, vännen! El finí.

Att män är våldsamma håller jag inte med om. Men vilket drama dom skapar!
Man ser till sina erfarenheter och det man sett sina vänner utsättas för, och då lockar ett förhållande ännu mindre.
Citera
2026-01-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForFlashOV
Vi har en stor demografisk kris i västvärlden, där fertilitetstalen leder till en snabbt minskande befolkning, samtidigt som män har allt svårare att hitta dejter och fruar.

Den gemensamma nämnaren för dessa problem är en brist på kvinnors intresse för att inleda en relation med en man – en relation som kan leda till familj och barn.

Här undersöker jag de främsta orsakerna till att detta sker.

- Kraftig devalvering av mäns närmanden på grund av utvecklingar i kommunikationsteknik: Förr uppskattades det när en man samlade mod till sig och gick fram för att inleda ett samtal med en kvinna. Idag bryr sig de flesta kvinnor inte alls. Men varför? Kanske för att de översvämmas av erbjudanden via sociala medier, dejtingappar, telefonkontakter och andra digitala källor till manligt intresse. Denna överflöd av utbud leder till att värdet minskar: vilken kvinna som helst har idag i princip oändliga manliga alternativ vid fingertopparna, så varför skulle hon kompromissa minsta lilla eller investera i killen framför henne?

- Extremvänster (s.k. ”progressiv”, ”egalitär”) indoktrinering i akademin och media: Sociologi, genusvetenskap/feminism, allmän egalitär propaganda kring historia, ras och biologi – allt detta demoniserar män, förminskar betydelsen av ras och arv (barn), och samtidigt upphöjer kvinnor som en orättvist förtryckt grupp. Denna kulturella miljö förändrar kvinnors livsprioriteringar och får det att verka gammaldags och meningslöst att göra det som deras kvinnliga förfäder gjort i tusentals år.

- Karriärism och materiella strävanden (som ytterligare leder till felaktiga prioriteringar): Samtidigt som kulturen driver bort kvinnor från familj och män, driver den dem mot kontor och arbetsmarknaden i allmänhet. Eftersom familj och arv inte längre spelar någon roll blir nästa steg att investera tid i en framgångsrik karriär och integration i arbetslivet för att uppnå en känsla av prestation och illusionen av oberoende. Därför spenderar kvinnor – som bekant – sina bästa, mest fertila år på studier och arbete istället för att föda barn. Om barn inte är en prioritet skapas dessutom en illusion av att det inte finns någon tidspress, vilket gör kvinnor mindre benägna att nöja sig med killen framför dem.

- Kvinnliga vänskretsar, distraktioner och dekadens: Det är svårt att hitta en universitetskurs där kvinnorna inte ständigt umgås och bygger meningslösa klickar. De kväver sin ensamhet med andra kvinnors närvaro och uppmärksamhet, vilket lämnar litet utrymme för män eller mer meningsfulla band. Det finns troligen en starkare naturlig benägenhet hos kvinnor att knyta band och vänskaper med andra av samma kön än vad män har, men dagens mättnad av meningslösa, ytliga kvinnliga bekantskaper luktar modernitet och feminism. Kvinnliga vänner bygger inga familjer, leder inte till äkta romantik eller barn. När det gäller distraktioner nämnde jag resor, men jag kan lägga till subkulturer, hobbies och onödig shopping. Ren, ohämmad dekadens får inte glömmas bort: rasblandning, militant feminism, OnlyFans, porr, sexleksaker och bisarra fetischer med främmande kulturer påverkar västerländska kvinnor i aldrig tidigare skådad omfattning.

Slutsatsen:

När ett kön har nyckeln till reproduktionen (en flaskhals på grund av skillnader i fertilitet), och dessutom är naturligt mindre stamlojal och har lägre sexdrift, då behövs desperat ett samhälle som uppmuntrar just detta kön att bygga relationer och familjer. Med alla sina brister gjorde kristendomen detta till viss del, och vi vet att mer kristna kvinnor idag allt oftare eftertraktas av nationalistiska män runt om i världen. Men vi kan inte förvänta oss att en majoritet av kvinnor korrigerar sig själva efter en saga från Mellanöstern.

Idag främjar vår kultur raka motsatsen, och resultatet är att västvärlden är på väg mot glömskan. De yngre generationernas män känner också bördan av ensamhet och förtvivlan som en extra bonus, men den genetiska skadan och ersättningen av andra grupper kommer att vara för alltid.

Ja, hela kulturen att det är coolt att avstå barn är fullständigt idiotisk för alla parter: kvinnorna, männen och hela samhället.
Citera
2026-01-25, 22:44
Avslutad
Citat:
Vi har en stor demografisk kris i västvärlden, där fertilitetstalen leder till en snabbt minskande befolkning, samtidigt som män har allt svårare att hitta dejter och fruar.

Den gemensamma nämnaren för dessa problem är en brist på kvinnors intresse för att inleda en relation med en man – en relation som kan leda till familj och barn.

- Kraftig devalvering av mäns närmanden på grund av utvecklingar i kommunikationsteknik: Förr uppskattades det när en man samlade mod till sig och gick fram för att inleda ett samtal med en kvinna. Idag bryr sig de flesta kvinnor inte alls. Men varför? Kanske för att de översvämmas av erbjudanden via sociala medier, dejtingappar, telefonkontakter och andra digitala källor till manligt intresse. Denna överflöd av utbud leder till att värdet minskar: vilken kvinna som helst har idag i princip oändliga manliga alternativ vid fingertopparna, så varför skulle hon kompromissa minsta lilla eller investera i killen framför henne?

- Extremvänster (s.k. ”progressiv”, ”egalitär”) indoktrinering i akademin och media: Sociologi, genusvetenskap/feminism, allmän egalitär propaganda kring historia, ras och biologi – allt detta demoniserar män, förminskar betydelsen av ras och arv (barn), och samtidigt upphöjer kvinnor som en orättvist förtryckt grupp. Denna kulturella miljö förändrar kvinnors livsprioriteringar och får det att verka gammaldags och meningslöst att göra det som deras kvinnliga förfäder gjort i tusentals år.

- Karriärism och materiella strävanden (som ytterligare leder till felaktiga prioriteringar): Samtidigt som kulturen driver bort kvinnor från familj och män, driver den dem mot kontor och arbetsmarknaden i allmänhet. Eftersom familj och arv inte längre spelar någon roll blir nästa steg att investera tid i en framgångsrik karriär och integration i arbetslivet för att uppnå en känsla av prestation och illusionen av oberoende. Därför spenderar kvinnor – som bekant – sina bästa, mest fertila år på studier och arbete istället för att föda barn. Om barn inte är en prioritet skapas dessutom en illusion av att det inte finns någon tidspress, vilket gör kvinnor mindre benägna att nöja sig med killen framför dem.

- Kvinnliga vänskretsar, distraktioner och dekadens: Det är svårt att hitta en universitetskurs där kvinnorna inte ständigt umgås och bygger meningslösa klickar. De kväver sin ensamhet med andra kvinnors närvaro och uppmärksamhet, vilket lämnar litet utrymme för män eller mer meningsfulla band. Det finns troligen en starkare naturlig benägenhet hos kvinnor att knyta band och vänskaper med andra av samma kön än vad män har, men dagens mättnad av meningslösa, ytliga kvinnliga bekantskaper luktar modernitet och feminism. Kvinnliga vänner bygger inga familjer, leder inte till äkta romantik eller barn. När det gäller distraktioner nämnde jag resor, men jag kan lägga till subkulturer, hobbies och onödig shopping. Ren, ohämmad dekadens får inte glömmas bort: rasblandning, militant feminism, OnlyFans, porr, sexleksaker och bisarra fetischer med främmande kulturer påverkar västerländska kvinnor i aldrig tidigare skådad omfattning.

Slutsatsen:

När ett kön har nyckeln till reproduktionen (en flaskhals på grund av skillnader i fertilitet), och dessutom är naturligt mindre stamlojal och har lägre sexdrift, då behövs desperat ett samhälle som uppmuntrar just detta kön att bygga relationer och familjer. Med alla sina brister gjorde kristendomen detta till viss del, och vi vet att mer kristna kvinnor idag allt oftare eftertraktas av nationalistiska män runt om i världen. Men vi kan inte förvänta oss att en majoritet av kvinnor korrigerar sig själva efter en saga från Mellanöstern.

Idag främjar vår kultur raka motsatsen, och resultatet är att västvärlden är på väg mot glömskan. De yngre generationernas män känner också bördan av ensamhet och förtvivlan som en extra bonus, men den genetiska skadan och ersättningen av andra grupper kommer att vara för alltid.

Kvinna 31 år, alltid velat ha barn, har sedan jag fyllde 30 blivit helt ointresserad av såväl förhållande som barn.
Barn är för dyrt och svårt att få ihop med arbetstider och män i dagens läge kan knappt göra upp en jävla eld. Vad ska jag med nån tafatt kille till? För det är dem, allihop.
Jag vet inte ens vad jag skulle behöva en man till idag, regelbundet sex och en massage i månaden men orkar jag verkligen engagera mig i någon som inte ens engagerar sig i sig själv?

Jag tror att vi gillar manliga män; vi vill ha dig som raggar på oss i kön på ica men är ganska ointresserad av en tindermatchning som följs upp av en kukbild.
Citera
2026-01-25, 22:48
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:

Slutsatsen:

Vad ska vi diskutera, när du så logiskt och välskrivet kommit med extremt bra förklaringar själv?

Av alla bra teorier du skrev, vill jag ta fasta på ordet "stamlojal". Kvinnor är i en extremt stort skala flockdjur, och lojaliteten till flocken är ett utmärkande kännetecken. Vad som ändrats de senaste decennierna är att flocken har bytts ut. Från familjen, barnen och mannen, till arbetsplatsen, kompisgänget eller utbildningsväsendet.

Jag tror att en stor del av denna förflyttning av lojalitet är kulturellt driven. Kvinnor tar intryck från media, lltteratur och kända personer, och programmeras att införliva tillhörighet och lojalitet på den vägen. I ett större perspektiv är denna kulturella skiftning resultatet av ett internationellt och geopolitiskt kulturkrig, där vi gått från att kvinnor krävde att inte framställas som sexobjekt, till att män framställs som kvinnor.
Svaret på relationsproblematiken finns således inom kulturen. Som exempel på en strid i detta krig kan nämnas försäljningen av Paramount. Ifall den går till Trump-stödda finansiärer, så komme tv-rutorna fyllas av klassiskt feminina och maskuina roller, samt hyllande av kärnfamiljen. Går försäljningen istället till Netflix, kommer rutan fyllas av bruna pojkar i klänning och kvinnor som framställs som män.
Citera
2026-01-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollgrodus
Så om du blivit nedslagen, är din lösning att umgås med din misshandlare för att "bli mindre rädd"? Du ljuger så att du tror dig själv.

Dina siffror stämmer ej heller: Ensamstående är 51-51% i detta land, alltså majoriteten.

Det beror på hur man räknar men statistiska centralbyrån har räknat på kvinnor mellan 15-75 år.

Fast det är inte meningen du eller andra kvinnor ska vara ihop med en förtryckare ,det är därför det är olagligt skada kvinnor och straffen skärps också.

Sedan har det frågat gifta i USA.

https://www.deseret.com/family/2025/08/25/married-mothers-happier-children-single-motherhood-study/

Gifta mödrar lyckligast.

Man kan även se det på att gifta kvinnor lever längre ung. 4 år.

Så det finns vinster på att vara gift och sammanboende. Inte bara nackdelar.

Skilsmässor kommer troligtvis minska lite i år ,så omkring 46% av gifta kommer skilja sig.
Citera
2026-01-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jaså, hur många män har du legat med? Jag har erfarenhet av män. Inte deras ord utan det faktiska resultatet.

Och gillar man sex så är en stor plånbok ingen tröst.

Nej män är inte intressanta att diskutera med.

Jag förstår att det blir jobbigt att en kvinna har hög lust om man passerat sitt bäst-före-datum. Med unga killar hör jag aldrig sådant gnäll. Undrar varför... Jo för att dom accepterar att jag kan få samtal, skratt och glädje från andra.

Som om jag inte vet det. Men jag nöjer mig inte med sådana slampor som inte kan leverera.

Den enda dom verkar bry sig är du. Mina föräldrar bryr sig inte och inte heller min släkt.
Inte mitt fel att killar ger bort sexet så lätt att det inte är någon idè att ingå förhållande.
Du har hela världen upp och ner.

Det är mycket vanligare att män dejtar, har sex och gifter sig med yngre kvinnor än tvärtom.

Det är mycket vanligare att män hellre vill ha sex medan kvinnor hellre vill ha förhållanden.

Nu skriver du att du är ett undantag, men du kan fortfarande ha sex med killar- då finns det ändå inga ursäkter för att inte skaffa barn.

Klart och tydligt nu? Svenskarna dör ut. Du hjälper till.
Senast redigerad av EttDoendeFolk 2026-01-25 kl. 23:00.
Citera
2026-01-25, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Du har hela bilden upp och ner.

Det är mycket vanligare att män dejtar, har sex och gifter sig med yngre kvinnor än tvärtom.

Det är mycket vanligare att män hellre ha sex medan kvinnor hellre vill ha förhållanden.

Nu skriver du att du är ett undantag, men du kan fortfarande ha sex med killar- då finns det ändå inga ursäkter för att inte skaffa barn.

Klart och tydligt nu? Svenskarna dör ut. Du hjälper till.

Självklart är det så. En kvinna som inte gillar sex och som gärna vill ha ersättning för det, vad ska hon ha en yngre kille för? Mer jobb och mindre eller ingen ersättning alls. För henne passar ett förhållande med en äldre man.
Vi andra däremot har ingen nytta av en äldre man.

Jag är finsk så jag kan inte bidra till fler svenskar.
Varför skulle jag inte ha en ursäkt att inte skaffa barn för att jag har sex med unga killar?
Citera
2026-01-25, 23:07
Medlem
Smugumins avatar
Den otroligt låga standarden på den genomsnittliga snubben är väl det enkla svaret
Citera
2026-01-25, 23:08
Medlem
Det är relativt nytt i mänsklighetens historia att kvinnor inte behöver leva med män och ändå kan överleva ekonomiskt och socialt. Det ritar ju om spelplanen rätt ordentligt. Det i kombination med den vidgande ideologiska klyftan kanske helt enkelt ger svaret att kvinnor varken måste eller har någon lust att leva ihop med män.
Citera
2026-01-25, 23:09
Medlem
Dagens män är mer intresserade av att vara omtyckta/gillade av andra män än att vara omtyckta av kvinnor. Missförstå mig rätt, handlar inte om att män skulle vara gay. Men män är mer intresserade av att få ryggdunkningar från andra män än vad de fokuserar på att vara bra män.

Bra man: Man med traditionella värderingar som är ”provider” och vill bygga en familj och en legacy.
Citera
2026-01-25, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Självklart är det så. En kvinna som inte gillar sex och som gärna vill ha ersättning för det, vad ska hon ha en yngre kille för? Mer jobb och mindre eller ingen ersättning alls. För henne passar ett förhållande med en äldre man.
Vi andra däremot har ingen nytta av en äldre man.

Jag är finsk så jag kan inte bidra till fler svenskar.
Varför skulle jag inte ha en ursäkt att inte skaffa barn för att jag har sex med unga killar?
Sluta trolla. De flesta kvinnor, som gillar sex och som vill bygga en familj, gör det ofta med en äldre man.

Du har använt en nonsens-ursäkt om att män inte ställer krav på förhållanden, men förhållande behövs inte för att skaffa barn, bara sex.

Finnar är också på väg mot demografisk kollaps.
Citera
2026-01-25, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Sluta trolla. De flesta kvinnor, som gillar sex och som vill bygga en familj, gör det ofta med en äldre man.

Du har använt en nonsens-ursäkt om att män inte ställer krav på förhållanden, men förhållande behövs inte för att skaffa barn, bara sex.

Finnar är också på väg mot demografisk kollaps.

Gillar kvinnor sex väljer dom inte äldre män eftersom dom inte kan leverera.

Och varför skulle jag sänka mitt värde på köttmarknaden för en unge?
Vad ska det bli av den ungen då? Ska jag trycka ut ungen och skicka den till pappan? Slösa bort mitt liv på att ta hand om en unge jag inte vill ha? Eller ska jag adoptera bort den?

Tycker finska män att det behövs fler barn får dom se till att bli förhållandematerial. Dom jag har haft kontakt med har varit så slampiga att dom inte ens funkat för sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in