2026-01-25, 23:21
Medlem
Sociala medier är roten till allt ont i världen vill jag påstå.
Citera
2026-01-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Gillar kvinnor sex väljer dom inte äldre män eftersom dom inte kan leverera.

Och varför skulle jag sänka mitt värde på köttmarknaden för en unge?
Vad ska det bli av den ungen då? Ska jag trycka ut ungen och skicka den till pappan? Slösa bort mitt liv på att ta hand om en unge jag inte vill ha? Eller ska jag adoptera bort den?

Tycker finska män att det behövs fler barn får dom se till att bli förhållandematerial. Dom jag har haft kontakt med har varit så slampiga att dom inte ens funkat för sex.
De flesta män kan "leverera". Normala kvinnor som gifter sig bryr sig inte främst om sex och har bättre, mer meningsfulla prioriteringar (utseende, IQ, resurser, gemensam värdegrund). Därför har kvinnor valt och kommer alltid välja äldre män i större utsträckning än tvärtom.

Om du inte vill ett barn då är det meningslöst. Men det är också det som är problemet hos moderna kvinnor, att de saknar förmågan att uppskatta och bevara det egna. Hur känns det att vara en förlorare i evolutionen? Bli en infertil och ensam kattkärring? Lyckat liv?
Citera
2026-01-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Här slår du huvudet på spiken. Läskigt för övrigt med retorik om att kvinnlig vänskap hindrar kvinnor från att vilja ha relationer med män. En sunkig åsikt bara wife beaters har.

Det handlar om kontroll och inget annat. Forskning har redan påvisat att frivilligt barnfria kvinnor. Är den enda gruppen av kvinnor i samhället,där män inte har någon kontroll. Det är knappast en tillfällighet att en hel del män har problem med dessa kvinnor.

Dessa kvinnor å andra sidan ,tycker dessa män är helt sjuka, psykiskt instabila och undviker dom som pesten. Det är knappast konstigt att allt färre kvinnor vill ha barn och allt fler tar avstånd och slutar dejta män helt. Det är alltid kvinnors fel. Det är inte bra att dom jobbar, det är inte bra att dom har vänner, hobbies. Att dom klarar sig själva, och att dom kan försörja sig själva. Du hör hur det låter.

Att dra upp grejor som förfäder för 1000 år sedan och dylikt hjälper föga. Dom flesta vet att samhället naturligtvis har förändrats radikalt. Och för att samhället ska "hålla" ekonomiskt etc. Måste även kvinnor arbeta. Kan förstå att det är svårt fatta, om man befinner sig i 1800-taler fortfarande.

Sedan har du diverse bittra incels, som drar upp att det är kvinnor som inte vill ha barn, deras fel. För att dessa män inte får barn. Ungefär som kvinnor är horor man köper för sitt eget ändamål. Och inte att kvinnor är sina egna som bestämmer över sina egna liv och vad dom vill ha i det.

Du ser språkbruket med, dom är horor etc. Det är inga friska män som beter sig så här.
Citera
2026-01-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
De flesta män kan "leverera". Normala kvinnor som gifter sig bryr sig inte främst om sex och har bättre, mer meningsfulla prioriteringar (utseende, IQ, resurser, gemensam värdegrund). Därför har kvinnor valt och kommer alltid välja äldre män i större utsträckning än tvärtom.

Om du inte vill ett barn då är det meningslöst. Men det är också det som är problemet hos moderna kvinnor, att de saknar förmågan att uppskatta och bevara det egna. Hur känns det att vara en förlorare i evolutionen? Bli en infertil och ensam kattkärring? Lyckat liv?

Ja för att det är det absolut det enda en kvinna kan göra av sitt liv. Blir svårt om det är självvalt. Man måste vilja ha något till att börja med. Man kan inte sakna eller vara bitter över något man inte vill ha som sagt. Men det är nog alldeles för invecklad tankegång för dig. Bespara dig huvudvärken.
Citera
2026-01-25, 23:56
Bannlyst
Citat:
Att män är våldsamma håller jag inte med om. Men vilket drama dom skapar!
Man ser till sina erfarenheter och det man sett sina vänner utsättas för, och då lockar ett förhållande ännu mindre.
Menar du alltså att du vågar dejta i dagsläget? En kvinna om dagen mördas av en man hon har en nära relation med:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G3n6A/dodade-kvinnor Sida efter sida efter sida efter sida fulla av mördade kvinnor men att de är dramatiska är problemet?

Hur fan tänker du nu? Dramatiska män är psykiskt ostabila och det är just de som blir våldsamma.
Citera
2026-01-25, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Ja för att det är det absolut det enda en kvinna kan göra av sitt liv. Blir svårt om det är självvalt. Man måste vilja ha något till att börja med. Man kan inte sakna eller vara bitter över något man inte vill ha som sagt. Men det är nog alldeles för invecklad tankegång för dig. Bespara dig huvudvärken.
Det behöver inte vara det enda, men det är det evolutionärt avgörande, för både kvinnor och män. Eftersom kvinnor är flaskhalsen (de som sitter och väljer = har makten) är det helt rätt att fokus riktas på kvinnorna. På samma sätt som när landet går åt helvete, då är det politikerna i Riksdagen och inte tiggarna på gatorna som ställs till svars.
Citera
2026-01-26, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det beror på hur man räknar men statistiska centralbyrån har räknat på kvinnor mellan 15-75 år.

Fast det är inte meningen du eller andra kvinnor ska vara ihop med en förtryckare ,det är därför det är olagligt skada kvinnor och straffen skärps också.

Sedan har det frågat gifta i USA.

https://www.deseret.com/family/2025/08/25/married-mothers-happier-children-single-motherhood-study/

Gifta mödrar lyckligast.

Man kan även se det på att gifta kvinnor lever längre ung. 4 år.

Så det finns vinster på att vara gift och sammanboende. Inte bara nackdelar.

Skilsmässor kommer troligtvis minska lite i år ,så omkring 46% av gifta kommer skilja sig.
Så du kollar på USA's siffror medan du diskuterar sverige?

Förutsätt inte att jag är en kvinna.

Jag ser att det är lönlöst att diskutera med dig, Du vill se hopp och att du ska få din vilja fram och så blir det inte, det är kört.

Sedan sitta och dra fram en massa siffror ..Talar du inte med folk utomhus? Du verkar ju vara precis en sådan airhead till "man" som det inte går att komma genom till. Undra på att du är singel.
Citera
2026-01-26, 01:23
Medlem
Sasha08s avatar
Kvinnor idag lever ett bättre liv utan äktenskap eller relation. Dom kan betala sina räkningar själva, köra bil, resa t.o.m skaffa barn utan en fader. Och när sex är så lättillgängligt behövs inte en relation. Män däremot , mår bättre att leva i äktenskap/relation
Citera
2026-01-26, 02:07
Avstängd
Citat:
Många män verkar tro att dom är guds gåva till kvinnan, men vad har dagens män att erbjuda?
Jag kan stadga mig med en kille kille som sett massa nakna kvinnor på nätet, och i bästa fall inte är porrskadad. Ta hand om hemmet, laga mat åt honom, sluta resa runt i världen och trycka ut ungar som jag inte vill ha. Men vad får jag för det? I värsta fall en otrogen man, eller en man som runkar till andra nakna kvinnor medan jag lagar mat åt honom.
I bästa fall en man som är lojal men åldras som mjölk.

Eller så kan jag fortsätta att vara singel. Killarna ger bort sexet utan förhållande så jag hade kunnat få samma kille men sluppit städa efter honom, fortsatt resa som jag gör idag, sluppit skaffa barn och dumpat honom när han inte längre är attraktiv.
Mycket bra perspektiv

Många män idag är inte riktiga män
Citera
2026-01-26, 02:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Det ordnar sig lilla du, om fem år är du lika skrynklig som en lardgårdsvägg du också. då får, du allt känna på hur intressant du är egentligen jag har förövrigt så klart sett ur ni ser ut utan smink. Så värst snygga är ni sällan under det lagret och jag har lät mig se under det lagret för länge sedan.

Vi män däremot ser ganska snygga ut i bra många år längre än er. Vissa av er har ett extremt kort liten fönster där ni är attraktiva ärligt talat. Jag har sett tjejer som börjat se redigt kärringaktiga ut redan vid 27 men det är ju extremt så klart. en del självförvållat förekommer med späckfeta som en uppgödd gris.
Det är otroligt få tjejer som har kvar ärslet och ansiktet där vid 45-50 Vi män till skillnad mot er går ju faktiskt runt osminkade i dom flesta fall. Vi har sällan något att dölja.
Låter incel eller bög över dina ord
Citera
2026-01-26, 04:07
Medlem
Jag vill ingå i relation men inte i Sverige eller ha barn dvs familjeliv med någon
Citera
2026-01-26, 04:35
Medlem
Därför att 99 procent av alla män är lata grisar och kvinnor har fått nog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här