2026-01-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theemme
Det är intressant att slutsatsen alltid är allt annat än att dagens män inte är värdiga och pålitliga nog att bygga relationer/bo/familj med. Man verkar alltid utgå från att det finns oändligt med bra stabila pålitliga lojala män som är villiga, redo och kapabla till att binda sig, gifta sig, vara trogna, vara aktiva och stöttande partners/föräldrar och försörja familjen.

Jag funderade lite i de banorna också. Ett mynt har alltid två sidor
Sen lever vi inte på medeltiden. Då många gifte sig som tonåringar
Vi lever i en modern och utbildnings- krävande värld.
Det har mer med pengar och ett högertänkande att göra. När man väljer karriär före familj
Medan fattiga ofta är mer vänsterriktade. De väljer bort familj pga dålig ekonomi
Utbildning är ofta förutsättningen till ett tryggt och liv, med familj
De svaga väljs då bort. Många är över 35 när de söker sin partner. Då det är svårare att skaffa barn
Många blir inte självständiga förrän runt 35 - 40. Då de delvis flyttar från sina föräldrar
Både män och kvinnor skapar ett eget liv ganska sent i livet. Bådas fel
De flesta unga män vill inte skaffa barn, bilda familj. Kvinnor väljer ofta bort pga osäkra relationer
Senast redigerad av Max1494 2026-01-25 kl. 21:57.
Citera
2026-01-25, 21:52
Medlem
Män har ett värde för kvinnan.

Är hon nära män blir hon mindre rädd. Likaså är det viktigt med kroppskontakt ,de flesta män vill också ha kroppskontakt förutom sex , vilket kan leda till minskad stressnivå. Har kvinnan en bra man blir hon mindre stressad har hon en elak ,blir hon mer stressad.

Skulle tro att många män skulle kunna göra sjukskrivna kvinnor mindre sjuka genom att bara ha kroppskontakt med dem.
Senast redigerad av Prepper 2026-01-25 kl. 21:54.
Citera
2026-01-25, 22:02
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Två av dom männen sa faktiskt just det, att dom inte är tjugo längre.
En kille ska vara kåt och kunna leverera, inte hitta på ursäkter. Dom unga behöver som tur är inte hitta på ursäkter. Dom levererar oavsett kost, trötthet eller annat.

Sexlusten ökar så jag har inga problem. Vad ska jag ha mina ägg till?
En 30-årig man kan inte leverera som en 20-åring, så hans bäst-före-datum är passerat.

Det är ju ren dumhet. Om man som man passerat bäst-före redan vid 30 har man levt extremt självdestruktivt. Rent idrottsligt är man fortfarande på toppnivå vid 30 om man sköter sig. Nuvarande världsmästaren i tungviktsboxning är 39 och överlägsen. Det är först efter 40 man börjar märka tydlig skillnad. De 20-åriga ungtuppar som får upp kuken och börjar köra igen redan en minut efter utlösning är samma personer som även har för tidig sädesavgång.
Senast redigerad av Borasare1980 2026-01-25 kl. 22:05.
Citera
2026-01-25, 22:04
Bannlyst
Du har tänkt på allt utom den största och vanligaste anledningen vilken är våld.

Tro mig, jag har hört mig för och av de hundratals olika jag intervjuade, svarade majoriteten att de utsatts för våld i alla former; psykiskt, fysiskt, sexuellt, ekonomiskt och digitalt så till den grad att de aldrig igen vill ha med dem att göra och är livrädda för dem.

Det var ett genomgående och återkommande tema och kvinnorna var rakt av äcklade och så avtända ovanpå att de även kände en ständig rädsla för sina liv att "chansen till romansen" är bortom all räddning.
Citera
2026-01-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollgrodus
Du har tänkt på allt utom den största och vanligaste anledningen vilken är våld.

Tro mig, jag har hört mig för och av de hundratals olika jag intervjuade, svarade majoriteten att de utsatts för våld i alla former; psykiskt, fysiskt, sexuellt, ekonomiskt och digitalt så till den grad att de aldrig igen vill ha med dem att göra och är livrädda för dem.

Det var ett genomgående och återkommande tema och kvinnorna var rakt av äcklade och så avtända ovanpå att de även kände en ständig rädsla för sina liv att "chansen till romansen" är bortom all räddning.

Jo fler män som begår brott behöver låsas in ,för att öka kvinnors trygghet.

Fast drar kvinnor sig helt tillbaka från män blir de mer rädda. Ingen bra lösning ,det bästa är att hitta någon bra man och komma över rädslan och kunna uppleva närheten utan problem.
Citera
2026-01-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Du har alltså erfarenhet av dig själv. Jag av flera män och har dessutom läst vad andra skrivit.

Ett liv som man, erfarenheter från andra män, etablerad forskning om mäns sexdrift. Och vad har du? Du är på sin höjd en hora-wannabe.

Citat:
Det har man råd med ändå. Så den som bryr sig är en golddigger som vill ha något i utbyte mot sex. Och att få en sådan är inget högt värde.

Att uppfostra ett barn är extremt dyrt. Bara för att man kan göra det teoretiskt föredrar de flesta en partner som kan bistå med resurser, för att slippa leva ett liv av misär i den lägsta eknomiska botten.

Citat:
Såklart du undrar det. Vill jag snacka mat, historia, jobb, världsläge m.m gör jag det inte med en man.
Man snackar inte om historia med en man? Vet du ens könet på de flesta historiker av nämnvärd betydelse? Jag skulle faktiskt kunna få dig att se hela andra världskriget ur perspektiv du inte ens anade fanns. Dina väninor? På sin höjd varva runt en eller två irrelevanta detaljer.

Vad kommer du säga näst, att man inte snackar om filosofi med en man?

Vi skapade skiten!

Citat:
Såklart är sex det viktigaste en kille kan bidra med. Vad skulle det annars vara? Pengarna jag kan skaffa själv? Samtal som jag kan ha med vänner?

Allt. Du verkar existera och operera på en extremt låg nivå. Människor av högre nivå kan faktiskt bli kära, ägna sig åt varandras glädje och kämpa tillsammans för att skapa en bättre framtid.

Citat:
Är ju synd att trettonåringar tycker att jag duger för sex eftersom dom inte kan leverera.

De flesta män tycker att många kvinnor "duger" för sex. De betyder ingenting. Börja inte tro för mycket om dig själv.

Citat:
Vad är det för ansvar jag inte tar? Jag ser till att skydda mig för att slippa göra abort.

Mot ditt folk och dina förfäder som gav dig livet. När du är sista länken som medvetet väljer att inte skaffa barn, då sviker du dem.
Senast redigerad av EttDoendeFolk 2026-01-25 kl. 22:19.
Citera
2026-01-25, 22:16
Avstängd
Problemet är kvinnor och deras efterblivna orealistiska förväntningar

Allt korrumperar tillslut

Förr i tiden hade man inte så mycket val och nu har man större möjligheter att "cherry pick"

Problemet har alltid varit kvinnans sätt att bete sig i ett fungerande samhälle från grunden

Hon är den vekaste av vår ras i alla nivåer när hon får smaka på det goda äpplet så vill hon ha mer.

Det finns ingen lösning till detta det finns bara slutord:

en population som aktivt motarbetar varandra förtjänar att bli utrotade.
Citera
2026-01-25, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo fler män som begår brott behöver låsas in ,för att öka kvinnors trygghet.

Fast drar kvinnor sig helt tillbaka från män blir de mer rädda. Ingen bra lösning ,det bästa är att hitta någon bra man och komma över rädslan och kunna uppleva närheten utan problem.
Och de finns inte längre. Dagens "män" är så brutalt våldsamma på alla sätt att kvinnor inte vågar vara nära dem. Och när detta påtalas för alla de tusentals, hell miljontals, incels såsom härinne, lyssnar de inte. De vill inte ta till sig att felet ligger hos dem heller och därför ger kvinnan upp.

Att "de borde låsas in" vet hela landet, hela europa också för den delen men det händer inte. Rättsväsendet lyssnar och bryr sig inte och allt eskalerar i en rasande fart.

Loppet är kört, vännen! El finí.
Citera
2026-01-25, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Det är ju ren dumhet. Om man som man passerat bäst-före redan vid 30 har man levt extremt självdestruktivt. Rent idrottsligt är man fortfarande på toppnivå vid 30 om man sköter sig. Nuvarande världsmästaren i tungviktsboxning är 39 och överlägsen. Det är först efter 40 man börjar märka tydlig skillnad. De 20-åriga ungtuppar som får upp kuken och börjar köra igen redan en minut efter utlösning är samma personer som även har för tidig sädesavgång.

Nej alla män jag träffat, dom män som min bekanta mött, dom män som skrivit samma sak på t.ex FB har såklart inte levt extremt självdestruktivt.
Deras levnadsvanor fungerade uppenbarligen utmärkt i 20-års åldern.
Citera
2026-01-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollgrodus
Och de finns inte längre. Dagens "män" är så brutalt våldsamma på alla sätt att kvinnor inte vågar vara nära dem. Och när detta påtalas för alla de tusentals, hell miljontals, incels såsom härinne, lyssnar de inte. De vill inte ta till sig att felet ligger hos dem heller och därför ger kvinnan upp.

Loppet är kört, vännen! El finí.

Jo det är svårt. Men kvinnor blir mer stressade av att ge upp.

62,6% av kvinnorna är sammanboende och 60.6% av männen ,alla har inte gett upp.

Det finns en belöning också i att vara sammanboende ,bättre hälsa , finns inga kvinnor som blomstrar så mycket som de i en relation rent statistiskt.
Citera
2026-01-25, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo det är svårt. Men kvinnor blir mer stressade av att ge upp.

62,6% av kvinnorna är sammanboende och 60.6% av männen ,alla har inte gett upp.

Det finns en belöning också i att vara sammanboende ,bättre hälsa , finns inga kvinnor som blomstrar så mycket som de i en relation rent statistiskt.
Så om du blivit nedslagen, är din lösning att umgås med din misshandlare för att "bli mindre rädd"? Du ljuger så att du tror dig själv.

Dina siffror stämmer ej heller: Ensamstående är 51-51% i detta land, alltså majoriteten.
Citera
2026-01-25, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Ett liv som man, erfarenheter från andra män, etablerad forskning om mäns sexdrift. Och vad har du? Du är på sin höjd en hora-wannabe.

Att uppfostra ett barn är extremt dyrt. Bara för att man kan göra det teoretiskt föredrar de flesta en partner som kan bistå med resurser, för att slippa leva ett liv av misär i den lägsta eknomiska botten.

Man snackar inte om historia med en man? Vet du ens könet på de flesta historiker av nämnvärd betydelse? Jag skulle faktiskt kunna få dig att se hela andra världskriget ur perspektiv du inte ens anade fanns. Dina väninor? På sin höjd varva runt en eller två irrelevanta detaljer.

Vad kommer du säga näst, att man inte snackar om filosofi med en man?

Vi skapade skiten!

Allt. Du verkar existera och operera på en extremt låg nivå. Människor av högre nivå kan faktiskt bli kära, ägna sig åt varandras glädje och kämpa tillsammans för att skapa en bättre framtid.

De flesta män tycker att många kvinnor "duger" för sex. De betyder ingenting. Börja inte tro för mycket om dig själv.

Mot ditt folk och dina förfäder som gav dig livet. När du är sista länken som medvetet väljer att inte skaffa barn, då sviker du dem.

Jaså, hur många män har du legat med? Jag har erfarenhet av män. Inte deras ord utan det faktiska resultatet.

Och gillar man sex så är en stor plånbok ingen tröst.

Nej män är inte intressanta att diskutera med.

Jag förstår att det blir jobbigt att en kvinna har hög lust om man passerat sitt bäst-före-datum. Med unga killar hör jag aldrig sådant gnäll. Undrar varför... Jo för att dom accepterar att jag kan få samtal, skratt och glädje från andra.

Som om jag inte vet det. Men jag nöjer mig inte med sådana slampor som inte kan leverera.

Den enda dom verkar bry sig är du. Mina föräldrar bryr sig inte och inte heller min släkt.
Inte mitt fel att killar ger bort sexet så lätt att det inte är någon idè att ingå förhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in