2026-01-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det allra vanligaste är att båda föräldrarna förvärvsarbetar. Är det inte uppgjort på förhand tror nog kvinnan att mannen i likhet med henne klarar av både arbete och det logistiska kring barn. Visar det sig inte stämma blir mannen en osexig mansbebis i kvinnans ögon, och hon tappar attraktionen för honom.
Om han inte klarar av det kan bero på otaliga saker som... svårare och mer krävande jobb, mår psykiskt eller fysiskt dåligt, trivs inte i staden/området/samhället. Det beror helt enkelt på varje situation och meningen är att man ska stötta upp en parter och inte skiljas över bagateller.
Citera
2026-01-26, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Ja det får du tycka men jag tycker den inavlade ljusa ser bättre ut, men ingetfel med att du tycker den mörka ser 500x snyggare ut
nej. Jag, och förmodligen 99.99999999999999999% av män i världen skulle föredra den ljusa kvinnan.

Det är också det som är problemet.

https://i.ibb.co/ccbKc0j8/polc122.jpg
Citera
2026-01-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Om han inte klarar av det kan bero på otaliga saker som... svårare och mer krävande jobb, mår psykiskt eller fysiskt dåligt, trivs inte i staden/området/samhället. Det beror helt enkelt på varje situation och meningen är att man ska stötta upp en parter och inte skiljas över bagateller.
Kanske. Men kvinnor brukar klara dessa bagateller trots att de också kan uppleva ovanstående.
Citera
2026-01-26, 15:59
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Men hur fan ska vi ha det då? Antingen är vi för beroende, och letar efter en ny mamma, eller också "allätare" som kan tänka sig att vara med vilken kvinna som helst. Det känns som att män inte kan vinna i deras värld.

En perfekt återspegling av verkligheten.

Ja om ni vill ha familjebildning så handlar det ju om att framstå som en duglig vuxen som kan ta ansvar för både sitt eget liv och andras. En duglig vuxen kan inte tänka sig att vara med vilken kvinna som helst, iaf inte för familjebildning, för det är inte ett vuxet och stabilt förhållningssätt till att skapa en trygg familj.

Män som är oförmögna att bete sig som vuxna och ta ansvar ska inte "vinna" i bemärkelsen yngla av sig. Det är destruktivt.
Citera
2026-01-26, 16:01
Medlem
Katzyns avatar
Citat:

Japp, dessa män har alltid sjuttielva tragiska ursäkter till att de inte kan bete sig som vuxna fäder. Och då måste ju mamma komma in och ta hand om precis allt för inte kan en man som "är trött", " mår dåligt" "inte trivs i området" m.m bete sig som en vuxen eller ta ansvar.
Citera
2026-01-26, 16:02
Avslutad
Citat:

Då är han inte lämplig som förälder.
Ska han skylla på att han inte trivs i staden när polisen knackar på och berättar att hans unge sprängt en port?
Nä. Antingen går du in 100% i föräldrarollen eller så låter du någon bättre lämpad ta den rollen.

”Jag tar inget ansvar för mitt barn för jag orkar/känner inte för det för jag jobbar 40 timmar i veckan”

Det är dock solklart nu att ingen kommer riskera ett föräldraskap med dig iallafall.
Senast redigerad av Jubeli 2026-01-26 kl. 16:06.
Citera
2026-01-26, 16:15
Medlem
[quote=EttDoendeFolk|94135143]
Eller så är du en hjärntvättad manshatare

Nä hatar inte bra män
Men har valt att leva själv sedan 2016 för jag helt enkelt träffar fel män så har gett upp
Citera
2026-01-26, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bollgrodus
Aha, du har inte fått sexdriften pryglad ur dig än. Det där är brutalt farligt och förr eller senare träffar du på en riktigt elak jävel. Eftersom du inte är medveten om detta, gissar att du är ung, säg max 30. Men hur lyckas du med sex? Majoriteten av män saknar ju helt sexdrift i sverige pga lågt testosteron som gör dem osäkra och pga det aggressiva.

Kolla bara, de blir inte bättre med åren heller utan mördar t.o.m. när de är 94:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L4nydQ/92-arig-man-misstanks-ha-dodat-sin-sambo-i-staffanstorp

Nåväl, du lär dig med tiden allteftersom du råkar ut för grejer. Vi får hoppas du överlever.

Jag fyller snart 38.
Tror inte utländska killar har lågt testosteron, inget som märks av åtminstone.
Råkar jag ut för något är det värt det för att få sex. Men visst vore det enklare om sexlusten inte fanns och jag slapp ha med killar att göra, förutom på jobbet. Men det är ju också en risk har jag märkt, åtminstone för drama.
Citera
2026-01-26, 19:34
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Den otroligt låga standarden på den genomsnittliga snubben är väl det enkla svaret

Ni där i Stockholm kallar dom "snubbe" medan vi ute i det riktiga Sverige kallar dom "karlar". Om jag måste välja en relation, så får det bli med karl. En snubbe låter inte sexigt direkt.
Citera
2026-01-26, 20:17
Medlem
Citat:
Kanske. Men kvinnor brukar klara dessa bagateller trots att de också kan uppleva ovanstående.
Det har sin förklaring i att vi lever i ett kvinnocentrerat samhälle.

Kvinnor är mycket mer invandrarvänliga och rotlösa, till exempel, medan svenska män oftare känner obehag inför främmande kulturer. I takt med att Sverige blev mer mångkulturellt, har livskvaliteten för män stadigt försämrats till större grad än för kvinnor. Resultatet blir att män har det allt svårare att klara sig.
Citera
2026-01-26, 20:20
Medlem
Citat:
Det har sin förklaring i att vi lever i ett kvinnocentrerat samhälle.

Kvinnor är mycket mer invandrarvänliga och rotlösa, till exempel, medan svenska män oftare känner obehag inför främmande kulturer. I takt med att Sverige blev mer mångkulturellt, har livskvaliteten för män stadigt försämrats till större grad än för kvinnor. Resultatet blir att män har det allt svårare att klara sig.
Haha skylla på invandrarna för att man inte klarar av att komma ihåg vilken dag gympapåsen ska med. Nu har jag hört allt 🙂
Citera
2026-01-26, 20:31
Medlem
Citat:
Haha skylla på invandrarna för att man inte klarar av att komma ihåg vilken dag gympapåsen ska med. Nu har jag hört allt 🙂
Det kan ta sig uttryckt på många olika sätt. Det viktiga är att stötta upp en partner som kämpar och menar väl.

Kom ihåg att vi lever i ett samhälle och en värld överhuvudtaget som går åt helvete.

https://i.ibb.co/QvzFSDZ2/rgrgr.jpg

https://i.ibb.co/Q3BP2ng2/feffe.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in