Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Kristendomen säger faktiskt inte att aliens inte finns så det är fullt möjligt att din skalle är skapad av aliens och kristendom är sant samtidigt.
Jag menar inte att all datering som är från 80 talet är felaktig, utan jag menar i just det här fallet.
De tog flera tester, och i de olika testerna fick de olika århundraden i varje test, sen tog de genomsnittet.
Sen finns det ungefär 20 andra saker som placerar den runt år 0, och en rimlig förklaring till det konstiga resultatet på koldateringen.
Som jag sa, ingen seriös forskare tror den är från medeltiden. Du har 20 andra tester och saker som placerar den runt år 0.
Ok låt oss säga att det är sant. Vad bevisar det då? Ett ansikte på en gubbe?
Lägg därtill att du har religioner som säger ungefär samma sak på lite olika sätt världen över genom all mänsklig historia. Aboriginerna på Australien som funnits där i 65,000+ år. Hur kom dom dit och vart har dom fått sin religion ifrån?
Att alla dessa religioner har ett och samma ursprung kan jag köpa men att alla dom är lögn och att just kristendomen med sina sketna 2000 år på nacken skulle vara sanningen är en omöjlighet. Det är inte den första religionen ur många avseenden, som nämnts ovan och judendomen.
Folk vill att just den ska vara sann men det har inget med verkligheten att göra.