Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Man får det gratis. Jaha. Och maten uppstår av sig själv?
Vad jag vet så växer frukter på träd helt av sig själva, och grönsaker växer i ett varmt klimat av sig själva. Menar du att det är enbart på grund av människans arbete som frukterna och grönsakerna uppstår? Ja i ett kallt eller torrt klimat måste människor arbeta i sitt anletes svett, men i en miljö som Adam och Eva hade så växte maten på träden, bokstavligen. Dom behövde inte slita för sin föda med möda och sitt anletes svett, men det behöver vi göra idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Grisarna slaktar, styckar och steker sig själva?
Adam och Eva åt inte kött, det var inte förrän efter floden som människor fick äta allt som lever och rör sig:
"
Allt som lever och rör sig skall vara er föda; allt detta ger jag er så som jag gav er de gröna örterna." (1 Mose 9:3 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Grönsaker sår och skördar sig själva,
Grönsaker sår sig själva, att plocka grönsakerna måste man göra, eller menar du att dom måste flyga in i munnen på dig för att det ska gälla?
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
bröd bakar sig själv
Ja, baka bröd kan man göra om man vill, det ingår i den växtlighet som Adam och Eva fick äta av.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
och allt transporteras till affären.
Jag tror inte att det kommer att finnas bilar, men visst, jag tror att man bjuder varandra på mat i t.ex. marknader.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Fossilfritt så klart eftersom ingen kommer att jobba i den tunga, farliga och skitiga oljeindustrin.
Ja, förmodligen kommer man inte att använda sig av olja eftersom det är en ändlig resurs, kanske i en viss utsträckning.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Korna kommer att mjölka sig själva
Det står inte i bibeln om mjölk ingår i att "äta kött", eller att det blir tillåtet eftersom djuret inte dör. Så om man vill dricka mjölk, så får man gå ut och mjölka själv, det har man gjort i århundraden.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
och pastörisera och förpacka mjölken i tetrapack.
Om man har det för eget bruk så behövs det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Apelsiner och bananer och andra exotiska frukter kommer att flyga hit på egen hand.
Det står inte hur klimatet över hela jorden kommer att vara, det står inte var människor kommer att bo. Möjligtvis att man vill bo i kallare områden, och då kanske man får avstå från Apelsiner och bananer och äta något annat. Eller att man kanske bor periodvis i kallare klimat och flyttar vart 10:e år till varmare klimat. Det finns alla möjliga kombinationer, du är så fast i ditt materiella och territoriella tankesätt att du inte kan tänka dig att man kan leva på något annat sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Så offentliga byggnader som sjukhus, teatrar, bibliotek, tågstationer, flygplatser etc kommer inte att finnas. Eller du kanske vill mena att de sjuka ska bygga sjukhusen, teaterbesökarna ska bygga teatrarna, flygresenärerna ska bygga flygplatserna, etc. Vem bygger flygplanen förresten?
Jag tror inte flygplan kommer att finnas, i alla fall inte sådana som drivs av olja, eftersom oljan är en ändlig resurs. Sjukhus kommer inte att behövas eftersom ingen blir sjuk:
"
Ingen i staden skall säga: »Jag är sjuk«
Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: »Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.« " (Jes 33:24 Upp 21:3-4 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Vem bryter järnmalmen som sedan förädlas till stål i ett farligt, skitigt och bullrigt stålverk där ingen vill jobba?
Vem tar fram råmaterialet till det hus du ska bygga själv? Ska du själv dra all el, ska du lägga vatten och avlopp, ska du tillverka fönsterglas själv? Betong, tegel, armeringsjärn, osv, ska du tillverka det själv?
Det står inte i bibeln, men du tänker bara i banor av dagens samhällen.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Min fru sa upp kontakten med sina föräldrar när hon var 25 för att de var alkoholiserade idioter. Skulle hon vilja träffa dem i en evighet? Definitivt inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Du vet nog att det inte är vad jag argumenterat för, återigen ett argumentationsfel.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Nej, inget argumentationsfel. Jag påpekar bara fakta, en hel del människor har föräldrar som inte borde vara föräldrar.
Om dom är alkoholiserade idioter så har dom ingen plats i den nya ordningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Oavsett hur många, att en del människor är olämpliga som föräldrar är ju glasklart. Ska man umgås med dem i en evighet?
Nej, onda människor kommer inte att få leva för evigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Ja. När du ätit alla dina favoriträtter ett oändligt antal gånger så är du garanterat trött på dem.
Eller nej, du fattar ju inte vad en evighet är, så var det ju.
Hur många gånger/hur många år måste man äta för att man ska tröttna på att äta?
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Hela ditt resonemang är så oerhört naivt och barnsligt så jag misstänker att du antingen trollar eller är intellektuellt handikappad.
Du verkar inte så smart själv när du inte har koll på dom mest grundläggande lärorna i bibeln, utan antar en massa felaktigheter som jag hela tiden måste rätta till.