Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Ja, det kvittar. Så om jag skulle dö i en olycka tex så gör det ingen skillnad. Men även du begriper nog att självmord är en annan sak.
Vad är skillnaden? Det kvittar ju dig om du dör nu eller när du är 90, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Varför tror du att de skulle vilja träffa dig?
Menar du att vissa människor inte vill träffa mig? Varför påstår du det?
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Och vad gör Einstein i himlen,
Han kommer inte till himlen. Majoriteten av människor kommer inte till himlen, himlen är till för människor som blir kungar över människor på jorden:
"
Du har gjort dem till ett kungadöme åt vår Gud, till präster åt honom. Och de skall vara kungar på jorden." (Upp 5:10 Bibel2000)
Det är bara en liten del av människor som kommer till himlen och blir kungar över jorden.
Inte alla kan bli kungar över människor på jorden, då skulle det inte finnas människor att vara kungar över, om alla människor blir kungar i himlen.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
han var inte kristen.
Både rättfärdiga och orättfärdiga, kristna eller inte, kommer att få uppståndelse från döden till den nya ordningen på jorden:
"
Jag hyser samma hopp som dessa mina anklagare, att Gud skall låta både rättfärdiga och orättfärdiga stå upp från de döda." (Apg 24:15 Bibel2000)
Det är inte omöjligt att t.o.m. Hitler kan få uppståndelse, det är upp till Gud att döma om han var vilseledd och inte har några problem att underordna sig Gud.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Och när du träffat de intressanta personerna tusen miljarder gånger, hur intressant är det då?
Jag förstår, du vill inte ens träffa dina barn eller föräldrar efter dina 90 år, det blir inte intressant för dig längre, då dör du hellre.
Jag förstår att du är ointresserad av att träffa dina föräldrar igen, du har ju träffat dom tillräckligt, dom är nu ointressanta för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Nej, människor som inte glöms av historien har inget med gud att göra. Hitler tex, kommer antagligen aldrig att glömmas.
Jo, dom glöms bort om dom inte fortsätter att leva, så länge man lever så glöms man inte bort.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Meningen med livet är att man lever, inte att man är död.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Meninhen med livet är att leva, det håller jag med om.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Så du håller med mig att meningen med livet är inte att dö?
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Nej, jag säger att meningen med livet är att leva det. Sedan dör man.
Du motsäger dig själv, du sade tidigare att livet har bara ett värde om "det tar slut"/om man dör:
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Saker har ett värde eftersom de tar slut, även livet.
Då kan ju meningen med livet inte vara att man lever, livet har bara ett värde om man dör enligt dig.