Citat:
Ursprungligen postat av
Pallalaercp
Kan inte du lista alla? Jocke är en pajas som älskar uppmärksamhet. Jag är inte expert i hans biografi.
Här är några av hans olika anklagelser, flera av dom har kunnat motbevisats i senare skede eller också har Jocke själv dementerat det i sin podd eller intervjuer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
[b]Jacke nämns vid ett tillfälle i sammanhanget att Chrippa och Jacke fick dela på en jacka under en hel vinter när de var små
Detta har dementerats av Jacke och Chrippa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Jackes tvillingsyster nämns inte vid namn i boken utan bara generellt vid tillfällen då Joakim hävdar att ”mamma hittat på att jag försökt mörda mina syskon”
Detta står det om i hans socialpapper, Joakim har också inför Margot berättat att han vill döda sin familj.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Fosterföräldrar Margot och Roine
Margot och Roines tre biologiska barn - omnämns bara att de bor i hemmet, sedan nämns deras ”96 kilo tunga son” i sammanhanget av att Joakim fick ärva kläder av honom
Judith - en autistisk tjej som bor på familjeboende, Joakim trodde först att hon hette Ljudet eftersom hon alltid dunkade sitt huvud i väggen
Madeleine - en autistisk tjej som bor på familjeboendet, hon tafsade på Joakim och var så sex- och snuskfixerad att Margot flera gånger fick prata allvar med henne
Detta låter som att det handlar om Joakim. I papperna står det att Margot berättar att Joakim ger sig på en tjej i boendet, följt av censurerad text och att dom behöver säga upp hans placering.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Juha - en kille som bor på familjeboendet som Joakim brukade krypa ner i sängen hos på natten, när han började låsa dörren för att förhindra tog sig Joakim in genom en annan dörr för att kunna krypa ner hos honom
Eftersom Joakim outar detta märkliga beteende har det förmodligen hänt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Jimmy och Claes - klasskamrater som mobbar honom, Jimmy tvingar honom bl.a att slicka hans skor vid ett tillfälle men han och Jimmy fortsätter umgås flera år senare så han återkommer rätt frekvent i boken
Inget av detta finns i hans papper.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Edvin - killen som planerade att bränna ner det där ödehuset (Joakim hängde bara på, Edvin var the mastermind bakom det hela)
Joakim har i sin podd berättat att det var Joakim som var mastermind bakom branden och att det var han som fick med sig dom andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Jessica - en jätteöverviktig tjej som utnyttjar Joakim sexuellt som betalning för att köpa ut sprit
Låter som osanning, det var inte svårt att hitta utlöpare på den tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Susanne - en heroinist i 50-årsåldern som utnyttjar Joakim sexuellt för att köpa ut sprit ”hon stank verkligen otvättad fitta, det var en lukt jag aldrig kommer glömma”
Låter inte trovärdigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Hasch-Pierre - nämns kort som en missbrukare Joakim lät flytta in hos sig men som han sedan var tvungen att slänga ut
Joakim har så vitt jag vet inte bott på andra ställen än i egna lägenheter och med Jonna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Peo - Jimmys kompis som är galen, brukar tända eld på täcket när Joakim sover osv
Vem är detta i verkligheten och vad han hen dömts för?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Maja - Joakims dåvarande flickvän, det skrivs en hel del om henne, kommer från en finare medelklassfamilj och har fina vänner som Joakim låtsas att han har ett jobb och mörkar att han går på soc inför. Han och Maja var tillsammans när han medverkade i Kungarna av Tylösand och han var otrogen mot henne där för hon hade varit otrogen mot honom. Han beskriver hur hon har legat med massor av hans vänner, hon var otrogen mot den hon var otrogen mot Joakim med, hon är ”världens mest otrogna person”
På YouTube berättar Jocke att hans tjej var otrogen med en person, hans bästa vän.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Magnus Hedman (antar jag att det är? Namnet är utbytt) samt hans fru som ringer och hotar Joakim efter att han på fyllan ”har råkat” ladda upp video på YouTube där hennes make håller på med småtjejer
Finns ingen webbhistorik som styrker detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Martin - partykryssningschefen som beskrivs som psykopaternas psykopat
Finns det mer information om vem denna man är? Han är garanterat dömd ifall det som skrivs är sant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Mamma Annika, styvpappa Tomas, lillebror Chrippa, lillebror Jacke - Jacke nämns vid ett tillfälle i sammanhanget att Chrippa och Jacke fick dela på en jacka under en hel vinter när de var små, Jackes tvillingsyster nämns inte vid namn i boken utan bara generellt vid tillfällen då Joakim hävdar att ”mamma hittat på att jag försökt mörda mina syskon”
Nunnorna på Sankta Birgittas kloster - Joakim får bo där via soc, nunnorna är snåla som inte ger honom någon mat så han stjäl mat av dem [/quote] Detta nämner Jocke i podden men det står inget om det i hans papper.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Hanna Widerstedt - tillägnas ett helt kapitel där hon målas upp som en tjuvaktig galning
Hanna har motbevisat hans påståenden på sin YouTubekanal.
Det genomgående temat är att det avslöjas att han har utsatt personerna han anklagar, en efter en.