2026-01-25, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Ser att Jocke inte vill vara ifred. Satt i podden och säger han fick hot om och om igen, dagarna innan han skulle vittna i rätten (Julias ärende). Han insinuerar direkt att dessa ska ha skickats av Linnea och Chrippa, utan förbehåll.

Linnea svarar då med att hon låg och sov under natten när hoten ska ha kommit. Och Jocke, sin lögnaktiga vana trogen, hakar då direkt på tanke-fröet 'Hur kan hon ha vetat att hoten kom under natten? Jag sa ingenting om det överhuvudtaget ju??', och han verkligen malar och maler detta ändlöst, för att verkligen pränta in det hos lyssnarna.

Att han själv lagt ut skärmdumpar, långt innan Linneas svar, som visar att hoten kom tidigt om morgonen, och vad Jocke själv skrev då, och sen sitter i podden och hävdar att bara hotaren vet att hoten kom nattetid ... det är bara en Jockiboi som kan vara så spånig.
Linnea bevisade dessutom att hon sovit genom att visa upp sin skärmtid som visar att hon varit inaktiv hela natten och klivit upp på morgonkvisten (men inte tillräckligt tidigt för att kallas inatt/imorse).

Jocke har med andra ord fått bevisat för sig att hon inte varit inblandad men med den vetskapen tagit upp det igen och anklagat henne - det tyder på att han ljuger om att han ens fått hot den dagen, annars skulle han inte känna ett behov av att mörka att han fått reda på att Linnea inte var inblandad i det.
Citera
2026-01-25, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Kan inte du lista alla? Jocke är en pajas som älskar uppmärksamhet. Jag är inte expert i hans biografi.
Här är några av hans olika anklagelser, flera av dom har kunnat motbevisats i senare skede eller också har Jocke själv dementerat det i sin podd eller intervjuer.
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
[b]Jacke nämns vid ett tillfälle i sammanhanget att Chrippa och Jacke fick dela på en jacka under en hel vinter när de var små
Detta har dementerats av Jacke och Chrippa.
Citat:
Jackes tvillingsyster nämns inte vid namn i boken utan bara generellt vid tillfällen då Joakim hävdar att ”mamma hittat på att jag försökt mörda mina syskon”
Detta står det om i hans socialpapper, Joakim har också inför Margot berättat att han vill döda sin familj.
Citat:
Fosterföräldrar Margot och Roine

Margot och Roines tre biologiska barn
- omnämns bara att de bor i hemmet, sedan nämns deras ”96 kilo tunga son” i sammanhanget av att Joakim fick ärva kläder av honom 

Judith - en autistisk tjej som bor på familjeboende, Joakim trodde först att hon hette Ljudet eftersom hon alltid dunkade sitt huvud i väggen
Madeleine - en autistisk tjej som bor på familjeboendet, hon tafsade på Joakim och var så sex- och snuskfixerad att Margot flera gånger fick prata allvar med henne
Detta låter som att det handlar om Joakim. I papperna står det att Margot berättar att Joakim ger sig på en tjej i boendet, följt av censurerad text och att dom behöver säga upp hans placering.
Citat:
Juha - en kille som bor på familjeboendet som Joakim brukade krypa ner i sängen hos på natten, när han började låsa dörren för att förhindra tog sig Joakim in genom en annan dörr för att kunna krypa ner hos honom
Eftersom Joakim outar detta märkliga beteende har det förmodligen hänt.
Citat:

Jimmy och Claes - klasskamrater som mobbar honom, Jimmy tvingar honom bl.a att slicka hans skor vid ett tillfälle men han och Jimmy fortsätter umgås flera år senare så han återkommer rätt frekvent i boken
Inget av detta finns i hans papper.
Citat:
Edvin - killen som planerade att bränna ner det där ödehuset (Joakim hängde bara på, Edvin var the mastermind bakom det hela)
Joakim har i sin podd berättat att det var Joakim som var mastermind bakom branden och att det var han som fick med sig dom andra.
Citat:
Jessica - en jätteöverviktig tjej som utnyttjar Joakim sexuellt som betalning för att köpa ut sprit
Låter som osanning, det var inte svårt att hitta utlöpare på den tiden.
Citat:
Susanne - en heroinist i 50-årsåldern som utnyttjar Joakim sexuellt för att köpa ut sprit ”hon stank verkligen otvättad fitta, det var en lukt jag aldrig kommer glömma”
Låter inte trovärdigt.
Citat:
Hasch-Pierre - nämns kort som en missbrukare Joakim lät flytta in hos sig men som han sedan var tvungen att slänga ut 

Joakim har så vitt jag vet inte bott på andra ställen än i egna lägenheter och med Jonna.
Citat:
Peo - Jimmys kompis som är galen, brukar tända eld på täcket när Joakim sover osv
Vem är detta i verkligheten och vad han hen dömts för?
Citat:
Maja - Joakims dåvarande flickvän, det skrivs en hel del om henne, kommer från en finare medelklassfamilj och har fina vänner som Joakim låtsas att han har ett jobb och mörkar att han går på soc inför. Han och Maja var tillsammans när han medverkade i Kungarna av Tylösand och han var otrogen mot henne där för hon hade varit otrogen mot honom. Han beskriver hur hon har legat med massor av hans vänner, hon var otrogen mot den hon var otrogen mot Joakim med, hon är ”världens mest otrogna person”
På YouTube berättar Jocke att hans tjej var otrogen med en person, hans bästa vän.

Citat:
Magnus Hedman (antar jag att det är? Namnet är utbytt) samt hans fru som ringer och hotar Joakim efter att han på fyllan ”har råkat” ladda upp video på YouTube där hennes make håller på med småtjejer
Finns ingen webbhistorik som styrker detta.
Citat:
Martin - partykryssningschefen som beskrivs som psykopaternas psykopat
Finns det mer information om vem denna man är? Han är garanterat dömd ifall det som skrivs är sant.
Citat:
Mamma Annika, styvpappa Tomas, lillebror Chrippa, lillebror Jacke - Jacke nämns vid ett tillfälle i sammanhanget att Chrippa och Jacke fick dela på en jacka under en hel vinter när de var små, Jackes tvillingsyster nämns inte vid namn i boken utan bara generellt vid tillfällen då Joakim hävdar att ”mamma hittat på att jag försökt mörda mina syskon”
Nunnorna på Sankta Birgittas kloster - Joakim får bo där via soc, nunnorna är snåla som inte ger honom någon mat så han stjäl mat av dem [/quote] Detta nämner Jocke i podden men det står inget om det i hans papper.
Citat:
Hanna Widerstedt - tillägnas ett helt kapitel där hon målas upp som en tjuvaktig galning
Hanna har motbevisat hans påståenden på sin YouTubekanal.

Det genomgående temat är att det avslöjas att han har utsatt personerna han anklagar, en efter en.
Senast redigerad av Pallal 2026-01-25 kl. 05:04.
Citera
2026-01-25, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Är det så fel?

Nä men inte fan var han 30 o hon 17 sån jävla åldersskillnad är det inte. Sen att hans blogg var lite gränslös vad gör det . Totalt harmlös blogg .

Att som kanske 24? Åring sätta på någon på 17 var ju mer eller mindre standard för 10-15 år sen det hände alla.
Det var fel. Jag skrev att han puschade 30, han skulle fylla 27.

Paow var ett barn, såg ut som ett barn och agerade som ett barn vid den tiden. Det var i hennes fjortisera.

Det hände inte alls alla, det hände ”män” som utnyttjade små tjejer för att dom inte kunde hitta någon i sin egen ålder. Jag vet inte en enda ”man” som haft en sådan relation som är riktigt riktig i huvudet. Det finns såklart undantag där det handlar om kärlek och tjejen ser ut som och beter sig som en kvinna. Men kom igen, en man som varit myndig i ett decennium tittar inte åt fjortisar.

Kallar du det harmlöst att hänga ut nakenbilder på ovetande tjejer, påstå att han legat med tjejer som nekat honom och skämta om barnvåldtäkt på en liten tjej han var bekant med?
Citera
2026-01-25, 06:41
Medlem
KungPungPats avatar
Allt som Jocke önskade var uppmärksamheten, men han ville inte bli granskad, för att man med en miljon följare bär ett ansvar för budskapet man ger dom.
Det borde rimligtvis vara en hel redaktion på 20 pers minst, som dubbelkollar så att inget olämpligt sägs till den miljonen följare.
I Jockes fall så startades drev mot alla kritiker, och tillslut var han som en diktator som ingen vågade gramska, åt den där miljonen följare.
Kryptobedrägeri och betalnummer framför sina unga följare, det var det som Jocke sysslade med, medans ingen vågade granska fanskapets användning av en miljon följare, och en grupp av rövslickare vid namn Sekten, som har agerat medhjälpare till och deltagare i... diktators brott.
Citera
2026-01-25, 07:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Paow var ett barn, såg ut som ett barn och agerade som ett barn vid den tiden. Det var i hennes fjortisera.

Det hände inte alls alla, det hände ”män” som utnyttjade små tjejer för att dom inte kunde hitta någon i sin egen ålder. Jag vet inte en enda ”man” som haft en sådan relation som är riktigt riktig i huvudet. Det finns såklart undantag där det handlar om kärlek och tjejen ser ut som och beter sig som en kvinna. Men kom igen, en man som varit myndig i ett decennium tittar inte åt fjortisar.

Kallar du det harmlöst att hänga ut nakenbilder på ovetande tjejer, påstå att han legat med tjejer som nekat honom och skämta om barnvåldtäkt på en liten tjej han var bekant med?

Ett jävla liv om ålderskillnaden mellan Chrippa och Linnea, men att Jockiboi lägrat 10-13 år yngre flickor (barn) är fullt normalt tydligen
Citera
2026-01-25, 07:54
Medlem
Jag har börjat granska Jocke soc-papper med hjälp av podden. Jag har upptäckt att systematiskt lägger till och drar ifrån från innehållet i texten, allt för att svartmåla Annika.

Kan någon av er tipsa mig om en bra och gratis transkriberingstjänst? Dela vill jag att allt innehåll finns sparat och återgivet ord för ord den dagen han tar bort sin podd men jag jag tänkte också mata in poddavsnitten, konvertera om Alla sidor räknas till en textfil och jämföra texterna bredvid varandra för att kartlägga och föra statistik på förekomsten av lögner.

Idag lyssnade jag på ett avsnitt och i det kunde jag konstatera att han ljög om vad som står i papperet han utger sig för att läsa från dussintals gånger och alla lögner var för att framställa sin mamma som klandervärd.
Citera
2026-01-25, 08:36
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
BGB/SVT har inte begått något brott.

Det är anställda inom vård/soc som omfattas av den lagstiftning som du tänker på.

Tur vi har källskydd så att den fantastiska människan som försåg BGB med journaler inte åker dit.

Jocke har misshandlat sin mamma tillräckligt med hänvisning till att bevisen finns i journaler.

Är du efterbliven?
Tror du att någon som är anställd inom vård eller soc får läsa upp eller hantera någåns journaler publikt för alla..?
Sjukaste jag har läst på länge..🤣🤣
Citera
2026-01-25, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Är du efterbliven?
Tror du att någon som är anställd inom vård eller soc får läsa upp eller hantera någåns journaler publikt för alla..?
Sjukaste jag har läst på länge..🤣🤣
Är du?

Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
BGB/SVT har inte begått något brott.

Det är anställda inom vård/soc som omfattas av den lagstiftning som du tänker på.
Citera
2026-01-25, 08:50
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Är du?
?
Citera
2026-01-25, 08:54
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:

Okej han skulle fylla 27 hon 19 , visst det är 8års åldersskillnad, och jo speciellt om man är halvkänd och festar mycket så har man legat med en 19 åring när man var 27 inget konstigt. Och jo alla jag känner har haft så "stor" åldersskillnad med partners eller engånsligg. En 19åring som ser bra ut ser lika bra ut även om du är 45.

Minns faktiskt inte att han la ut nakenbilder på folk. Minns bara att 90% var lögner på bloggen för att provocera.
Citera
2026-01-25, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
?
Användaren sa inget av det du anklagade hen för.
Citera
2026-01-25, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Okej han skulle fylla 27 hon 19 , visst det är 8års åldersskillnad, och jo speciellt om man är halvkänd och festar mycket så har man legat med en 19 åring när man var 27 inget konstigt. Och jo alla jag känner har haft så "stor" åldersskillnad med partners eller engånsligg. En 19åring som ser bra ut ser lika bra ut även om du är 45.

Minns faktiskt inte att han la ut nakenbilder på folk. Minns bara att 90% var lögner på bloggen för att provocera.
Paow var 17 år, inte 19.

När hon var 16 låg hon (eventuellt) med Nemo, hon nekade det då.
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Dokusåpan.Paow blir kompis med Nemo. På en fest knullar de med varann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in