2026-01-24, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Har lagt märke till att ju svårare livet är, med jobbångest och liknande desto oftare kommer fantasierna upp i huvudet. Har som sagt inte matat hjärnan alls den här streaken men när det blir svårt i livet så kommer fantasierna tillbaka.

När jag är hemma och är ledig med noll stress/ångest så kommer aldrig fantasin upp, för då är allt bra. Har liksom ingen anledningen till att utöva PMO då. Det är fascinerande hur hjärnan vill ha en tröst i form av PMO när livet blir lite jobbigt. En riktig fälla.
Intressant nog märker jag av samma sak, har inte heller varken matat fantasierna eller edgat. Trots att jag med regelbunden frekvens har sex, upplever jag samma effekt som du. Ju tuffare livet känns och ju mer ångest jag upplever, ju mer fantasier dyker upp.

Det blir tydligt att det i både ditt och mitt fall egentligen inte primärt handlar om sex eller lust, utan ångest. Är ju egentligen helt galet att använda sin sexualitet på det sättet, men jag har inte alls sett det på det sättet, för än du och dubidub lade ut texten om den aspekten tidigare i tråden.
Citera
2026-01-24, 08:34
Medlem
Hat tyvärr förlorat på denna utmaningen, bättre lycka nästa år förmodar jag?
Citera
2026-01-24, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simona
Hat tyvärr förlorat på denna utmaningen, bättre lycka nästa år förmodar jag?

Skuggmunka och fortsätt resan. Det finns inget magiskt i att påbörja denna resa vid ett årsskifte.
Citera
2026-01-24, 22:10
Medlem
122OrtKrigarens avatar
#check 26 dagar

Igår var jag på årets första Tinder-dejt. Det var en sjuk skillnad jämfört med hur jag dejtade förr som runkare. Jag var avslappnad, pratade mycket och hade intensiv ögonkontakt genom hela dejten. Vi gick runt på olika ölhak i stan och kvällen slutade med att jag följde med henne hem..

Hon var väl okej, men jag vet inte om jag kommer träffa henne igen. Nästa gång blir det någon som matchar mig bättre. Den här dejten såg jag mest som träning.
Citera
2026-01-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrumissmall
Tror jag skulle behöva detta ärligt talat. Jag onanerar alldeles för mycket, är extremt pervers.Enligt min psykolog så behöver jag hjälp för mitt tvångsonani & är en mycket speciell människa. Jag tittar dessutom ibland på porr som ibland jag själv ifrågasätter om detta är normalt eller inte.

Jag har aldrig gjort nofap innan men jag läser om detta, det känns som att det kan vara en bra grej. Frågan är hur slutar man onanerar på 30 dagar eller 90 dagar när man normalt sett gör det flera gånger om dagen, har gjort sedan tidig ålder.

Börja smått och fortsätt försök. Du lär dig vad du åker dit på så småningom. Annars är de väl som mycket i livet, att porr och runk används för att fly livet lite grann, så försök upprätthålla bra vanor tror jag är bra. Men men, lättare sagt än gjort
Citera
2026-01-24, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fettballl.
Börja smått och fortsätt försök. Du lär dig vad du åker dit på så småningom. Annars är de väl som mycket i livet, att porr och runk används för att fly livet lite grann, så försök upprätthålla bra vanor tror jag är bra. Men men, lättare sagt än gjort

Vad räknas som bra? Efter hur många månader har man återställtsystemet?
Senast redigerad av Redrumissmall 2026-01-24 kl. 23:06.
Citera
2026-01-24, 23:07
Bannlyst
Ni som kör väldigt länge, fortsätter fördelarna ju längre man avhåller sig? Eller finns det en gräns vid 90 dagar, vad händer om man kör 100 dagar eller 150 dagar eller kanske ännu mer ett år eller två?

Jag känner verkligen att jag behöver sluta med onani. Hade inte haft emot att gå ett år utan det hade varit precis vad jag behöver. Behöver sluta tänka på sex helt och hållet.
Citera
2026-01-24, 23:08
Medlem
Citat:
Vad räknas som bra? Efter hur många månader har man återställtsystemet?

Bra i vad, vanor eller mängd dagar? Och vet inte, är ingen expert, men 90 dagar brukar vara ett bra mål för att återställa, men mer krävs nog om man haft starkt beroende tror jag. Inget jag själv uppnått.
Citera
2026-01-24, 23:08
Bannlyst
Ni som kör väldigt länge, fortsätter fördelarna ju längre man avhåller sig? Eller finns det en gräns vid 90 dagar, vad händer om man kör 100 dagar eller 150 dagar eller kanske ännu mer ett år eller två?

Jag känner verkligen att jag behöver sluta med onani. Hade inte haft emot att gå ett år utan det hade varit precis vad jag behöver. Behöver sluta tänka på sex & onani. Skulle vara kul om någon kan berätta hur det har varit att gå ett år?
Citera
2026-01-25, 00:28
Bannlyst
Jag hr förlorat 25 ggr minst redan i alla fall, vilket är lika bra då detta är ett idiotiskt påhitt, kuken ska motioneras och det är viktigt att skjuta skarpt regelbundet, use it or loose it!
Citera
2026-01-25, 00:46
Medlem
Citat:

Jag känner verkligen att jag behöver sluta med onani. Hade inte haft emot att gå ett år utan det hade varit precis vad jag behöver. Behöver sluta tänka på sex helt och hållet.
Det som händer är att hjärnan rebootas till sitt egentliga normaltillstånd som gått förlorat pga överdrivet användande av porr ihop med onani genom åren. Att runka för mycket är kanske inte så bra men det är egentligen på porren som är det som skadar mest.

Så de så kallade fördelarna är att egentligen bli normal igen och det varar ju hela tiden så länge man fortsätter hålla sig undan detta

Men att sluta tänka på sex helt och hållet gör man nog inte i och med att vi är sexuella varelser. Det ligger i våran biologi och är inget farligt i sig. Däremot ändras ju tillslut sättet man tänker på sex om man rebootat i flera månader. Det blir en mer avslappnad och mer längtansfull känsla efter närhet och någon person snarare än ett desperat sug som man känner att man måste göra något och agera på. Sen tänker man ju på sex mer naturligt och inte som i porr när de bilderna börjar blekna med tiden.
Citera
2026-01-25, 01:06
Medlem
Jag är helt fascinerad av den här tråden…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in