Citat:
Ursprungligen postat av
dubidub
Det som händer är att hjärnan rebootas till sitt egentliga normaltillstånd som gått förlorat pga överdrivet användande av porr ihop med onani genom åren. Att runka för mycket är kanske inte så bra men det är egentligen på porren som är det som skadar mest.
Så de så kallade fördelarna är att egentligen bli normal igen och det varar ju hela tiden så länge man fortsätter hålla sig undan detta
Men att sluta tänka på sex helt och hållet gör man nog inte i och med att vi är sexuella varelser. Det ligger i våran biologi och är inget farligt i sig. Däremot ändras ju tillslut sättet man tänker på sex om man rebootat i flera månader. Det blir en mer avslappnad och mer längtansfull känsla efter närhet och någon person snarare än ett desperat sug som man känner att man måste göra något och agera på. Sen tänker man ju på sex mer naturligt och inte som i porr när de bilderna börjar blekna med tiden.
Hur länge ska det i teorin krävas innan man är "rebootad"?

Är rätt ny på FB och såg inte den här tråden förrän 1/1, så missade det här med att man skulle anmäla sig i tråden osv. Har dock ändå tänkt att jag ska köra ett eget race.
Runkade sista gången då 1/1 (hade redan hunnit göra det) och tog bort all porr jag hade. Har känt länge att det tagit över för mycket. Har haft sex ett par gånger sen dess men inte runkat. Första två veckorna gick det jättebra och jag kände knappt av tiden som gick. Nu senaste veckan har jag dock känt en tomhet vissa stunder. Stunder där jag förut kunde titta på telefonen och känna på mitt bultande stånd så känns de tillfällena nu tomma eftersom jag istället gör ingenting, eller kollar på något tråkigt.
Har liksom inte heller känt att jag fått ut så mycket positivt av det. Känner mig inte direkt som en ny människa med ökad livskraft och karisma. Och tiden jag tidigare lagt på porr spelar jag PS5 istället. Så det är inte som att jag får mer gjort heller.
Saknar liksom att edga och blåsa av en explosionssats när jag maxat orgasmen 100%. Så just nu känns det bara som att jag går miste om något och då kommer tvivlen också.
Dock är det intressant att ha sex efter jag slutade runka. Blivit myyycket hårdare och känsligare och det var mycket skönare. Förut var jag ofta nytömd när tillfälle för sex uppenbarade sig och då kunde jag ibland ha svårt att bli helt hård och så kom jag rätt lite, även om det alltid varit skönt.
Gissar att det här är som med andra beroenden. Finns det några "faser" som är någorlunda lika för de flesta så man kan säga ungefär var man ligger i processen?